به یک باره پرنده های ناشناس آسمان آمریکا را تسخیر کردند

به گزارش مجله شرقیا، زومیت نوشت: ارتش ایالات متحده در پی شناسایی بالن جاسوسی چینی، سه جسم ناشناس پرنده دیگر را ساقط کرد. اما چرا آسمان آمریکا ناگهان مملو از یوفو شد؟

به یک باره پرنده های ناشناس آسمان آمریکا را تسخیر کردند

در دو هفته گذشته، خلبان های ارتش ایالات متحده چهار جسم مرموز را که بر فراز آمریکا و کانادا مشاهده شده بودند، ساقط کردند. ارتش آمریکا، نخستین جسم این چنینی را به عنوان یک بالن جاسوسی چینی به طول 60 متر شناسایی کرد که اواخر ژانویه در ارتفاع 18٬200 متری برفراز آلاسکا شناور بود. بالون برای چند روز درحالی که به سمت جنوب شرقی آمریکا پرواز می کرد، ردیابی شد و درنهایت یک جت جنگنده ارتش، آن را در سواحل کارولینای جنوبی ساقط کرد.

سه جسم دیگر ازجمله استوانه ای به میزان ماشین که برفراز قلمرو شمالی یوکان کانادا سرنگون شد و هشت ضلعی عجیبی که در دریاچه هورون سقوط کرد، ناشناس به جای مانده اند. تمامی این اجسام بین 9 و 12 فوریه (20 و 23 بهمن) ساقط شدند. مقام های کاخ سفید در نشستی مطبوعاتی در 13 فوریه گفتند سه جسم دیگر درمقایسه با بالون جاسوسی، پیچیدگی کمتری داشتند

این حوادث بی وقفه، بسیاری را به طرح این پرسش واداشته که چرا دولت آمریکا به طور ناگهانی این تعداد از اجرام ناشناس پرنده را در حریم هوایی ایالات متحده و کانادا شناسایی و نابود نموده است. آیا واقعا شمار این اجسام در آنجا به فراتر از حد معمول افزایش یافته یا ارتش صرفا عملکرد بهتری در ردیابی آن ها پیدا نموده است؟

هرچند نمی توان به طور قطعی دانست که در هر زمان چه تعداد جسم پرنده در حریم هوایی یک کشور وجود دارد، مقام های دولتی به صراحت گفته اند که پس از کشف بالن جاسوسی چینی در اواخر ژانویه، ارتش عمدا جستجوی خود را برای یافتن اجسام خارجی در ارتفاع های مشابه توسعه داد. این کوشش ظاهرا موفقیت آمیز بوده است.

ملیسا دالتون، دستیار وزیر دفاع در امور دفاع و امنیت داخلی، 12 فوریه در نشستی خبری گفت: ما حریم هوایی مان را در این ارتفاعات با دقت بیشتری آنالیز نموده ایم، ازجمله با تقویت تجسس راداری که ممکن است دست کم تا حدی افزایش اجسام شناسایی شده درطول هفته گذشته را شرح دهد.

جک واینستین، استاد امنیت بین الملل در دانشگاه بوستون و ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا، به وب سایت لایوساینس گفت پس از آنکه ارتش آمریکا بالن جاسوسی چین را به مدت چند روز با برفراز این کشور ردیابی کرد، آن ها برترین شیوه را برای شناسایی اجسام مشابه در ارتفاعات یکسان که پیش تر جلب توجه ننموده بودند، آموختند.

واینستین اضافه کرد: فکر می کنم همه چیز از [همان] بالن سرچشمه می گیرد. به نظر من، ارتش اکنون تازه دارد یاد می گیرد که چگونه این اجسام را ردیابی کند.

هرچند ارتش آمریکا هنوز هیچ یک از سه جسمی را که به تازگی ساقط کرد، شناسایی ننموده است، دولت ایالات متحده و کانادا هردو به وجود الگویی بین این اجسام و بالن جاسوسی ساقط شده اشاره نموده و این احتمال را که همگی آن ها بخشی از یک برنامه جاسوسی خارجی باشند، رد ننموده اند. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز دوشنبه گفت چین از سال ها پیش (دست کم از زمان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا) با بالن های جاسوسی مرتفع، ایالات متحده را زیر نظر داشته است؛ اما این اجسام پیش تر هرگز شناسایی نشده بودند.

درهمین حال، به گزارش رادیو عمومی ملی آمریکا (ان پی آر) چین ادعا نموده است که ایالات متحده از ژانویه 2022 تا به امروز بیش از 10 مرتبه با بالون های جاسوسی به حریم هوایی این کشور تجاوز نموده است.

حوادث عجیب اوایل فوریه، صرفا تازه ترین مورد از صدها برخورد بین پرسنل ارتش ایالات متحده با اجسام پرنده ناشناس (یوفو) محسوب می گردد. یوفوها که ارتش آمریکا ترجیح می دهد آن ها را پدیده های ناهنجار هوایی (UAP) بنامد، در چند سال اخیر بارها برفراز حریم هوایی آمریکا مشاهده شده اند.

به نقل از نخستین گزارش سالانه واحد آنالیز پدیده های ناهنجار هوایی (AARO) که یکی از بخش های تازه تاسیس پنتاگون است، تنها در سال 2022، مقام های وزارت دفاع آمریکا، آنالیز 366 مورد مشاهده یوفو را شروع کردند که تا انتهای سال، 171 موردشان حل نشده باقی ماندند.

براساس گزارش پنتاگون که جزئیات مشاهدات یوفو را بین سال های 2004 و 2021 توصیف نموده، شمار پرونده های آن یک سال بیش از دو برابر 144 مورد گزارش شده از طریق ارتش درطول 17 سال گذشته است. واینستین به لایوساینس گفت این افزایش چشمگیر در مشاهدات یوفو ممکن است نتیجه تغییری فرهنگی در ارتش باشد؛ زیرا پرسنل نظامی اکنون کمتر بابت گزارش مواجهه با این اجسام عجیب احساس شرم می نمایند.

ارتش آمریکا ممکن است درحال گذار به فرهنگی باشد که در آن، افراد دیگر مانند گذشته بابت گزارش پدیده های ناشناس مورد تمسخر قرار نمی گیرند. واینستین اضافه کرد پدر او که زمان جنگ جهانی دوم اپراتور رادیو در بمب افکن بود، یک بار پدیده ای را مشاهده کرد که نمی توانست ماهیتش را شرح دهد؛ اما ترجیح داد آن را گزارش نکند. اما اکنون تعییر فرهنگی یادشده به خلبان ها اجازه می دهد تا آن ها را گزارش نمایند.

براساس گزارش خاتمه سال AARO، از بین 366 پرونده تازه بازشده یوفو در سال گذشته، 163 مورد به عنوان بالن یا اجسام بالن مانند حل وفصل شدند. 26 مورد دیگر به عنوان هواپیمای بدون سرنشین و 6 مورد به عنوان ناهنجاری هوایی مانند پرندگان یا کیسه های پلاستیکی شناسایی شدند. موارد مربوط به سال های قبل نیز به پدیده های هوایی یا توهم های نوری نسبت داده شدند.

در هیچ قسمت از گزارش AARO، از بیگانگان فرازمینی به عنوان شرح احتمالی برای یوفو یاد نشده است. برای واینستین، این مسئله اصلا تعجب برانگیز نیست. او می گوید: فکر می کنم اگر آن قدر باهوش باشید که از سیاره ای دیگر به زمین سفر کنید، آن قدر باهوش خواهید بود که دم به تله ندهید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 بهمن 1401 بروزرسانی: 28 بهمن 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2218

به "به یک باره پرنده های ناشناس آسمان آمریکا را تسخیر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به یک باره پرنده های ناشناس آسمان آمریکا را تسخیر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید