تاکید پکن بر احترام به آزادی دریانوردی در دریای جنوبی چین

به گزارش مجله شرقیا، رئیس جمهور چین در شرایطی قول داده است تا از آزادی دریانوردی در دریای جنوبی چین حفاظت کند که اقدامات نیروی دریایی آمریکا در منطقه مورد افزایش اختلافات پکن و واشنگتن شده است.

تاکید پکن بر احترام به آزادی دریانوردی در دریای جنوبی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، ژی جین پینگ رئیس جمهور چین امروز شنبه تاکید نمود: پکن از آزادی دریانوردی در دریای جنوبی چین حفاظت خواهد نمود.

نیروی دریایی آمریکا با اعزام ناو یو اس اس لاسن به منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین، میخواهد تحرکات چین در این منطقه را به چالش بکشد.

رئیس جمهور چین در سخنانی در مرکز مطالعاتی جنوب شرق آسیا در دانشگاه ملی سنگاپور توضیح داد: هیچ گونه مسئله ای در زمینه آزادی دریانوردی و پرواز در منطقه دریای جنوبی چین وجود نداشته و در آینده نیز هیچ مسئله ای وجود نخواهد داشت.

ژی جین پینگ گفت: ما برای حفظ ثبات و صلح در منطقه اطمینان و توانایی کامل داریم. این کار را می توان به وسیله مذاکره و ایجاد حقوق دریانوردی منطقی انجام داد. چین متعهد است تا با همکاری سایر کشورها منازعات را بر اساس احترام به واقعیت های تاریخی حل و فصل کند.

چین اقدام ناو آمریکایی لاسن در حرکت در 12 مایلی جزایر مصنوعی دریای جنوبی چین را اقدامی تحریک آمیز ارزیابی نموده است ولی واشنگتن تاکید نموده است که این اقدام مطابق با قوانین بین المللی بوده است.

اقدام آمریکا در استقرار ناوشکن یو اس اس لاسن در نزدیکی سواحل مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، پس از آن است که باراک اوباما و ژی جین پینگ روسای جمهور دو کشور نتوانستند در جریان ملاقات اخیر در کاخ سفید به توافق روشنی در مورد شرایط دریای جنوبی چین دست یابند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 674

به "تاکید پکن بر احترام به آزادی دریانوردی در دریای جنوبی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید پکن بر احترام به آزادی دریانوردی در دریای جنوبی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید