تدوین نقشه راه توسعه مالی مستلزم ارتباط بخش خصوصی و دولتی است

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران، حسین فیروزی شامگاه چهارشنبه در دومین نشست اعضای کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سنندج برگزار گردید، گفت: تمامی استان های کشور در شرایط پساتحریم به دنبال تدوین نقشه راه توسعه مالی هستند و در این میان دولت نقش هماهنگ کننده و محرک و تسهیل گر را بر عهده دارد.

تدوین نقشه راه توسعه مالی مستلزم ارتباط بخش خصوصی و دولتی است

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی مطرح نمود: شرایط و دوره جدید یک مسابقه است که هر استانی سریع تر عمل کند قطعا موفقیت آن بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در دوره پساتحریم رقابت مفهوم جدیدی پیدا نموده است، اظهارداشت: در این دوره اقتصاد ملی با بین المللی باید هماهنگ گردد و به فهم و درک مشترکی دراین رابطه دست یابیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان ادامه داد: بی شک زمانی که بخش خصوصی و دولتی به تعریف و درک مشترک برسند زمینه برای توسعه و سرمایه گذاری بیشتری ایجاد خواهد شد.

فیروزی اضافه کرد: در کردستان به ایجاد فهم مشترک و تدوین نقشه راه که با توافق بخش خصوصی و دولتی بوجود می آید بسیار نیازمندیم.

وی اعلام کرد: این استان ظرفیت ها زیادی در حوزه های مختلف دارد ولی متاسفانه تا به امروز از این پتانسیل ها بخوبی برای نقش آفرینی در فراوری ملی وایجاد اشتغال استفاده بهینه نشده است.

وی مطرح نمود: توسعه امری درون زا است و امکان تهیه نقشه راه استان در استانی دیگر امکان پذیر نیست و بسترهای سرمایه گذاری را درون جامعه خود باید جسنجو کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان اضافه کرد: برای بهبود شاخص های توسعه کسب و کار در استان اقداماتی صورت گرفته که از جمله آنها ایجاد مرکزخدمات سرمایه گذاری است.

فیروزی اظهارداشت: تشکیل شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی برای آنالیز و مطرح کردن مسائل و موانع بخش خصوصی و یافتن راه چاره هایی برای رفع کردن این موانع از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی اعلام کرد: خوشبختانه ساختارهای لازم برای همکاری، تعامل و همفکری بخش خصوصی و دولتی در استان ایجاد شده است.

وی از معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورخواست حمایت بیشتری برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 769

به "تدوین نقشه راه توسعه مالی مستلزم ارتباط بخش خصوصی و دولتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین نقشه راه توسعه مالی مستلزم ارتباط بخش خصوصی و دولتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید