تور ترکیه ارزان قیمت: جاده یک طرفه ارسال جهانگرد از ایران به ترکیه باید دوطرفه گردد

به گزارش مجله شرقیا، روز گذشته نشست مشورتی علی اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسوین گردشگری اتاق ایران با جواد معبودی فر سرکنسول ایران در استانبول در محل کنسولگری ایران در این شهر برگزار گردید.

تور ترکیه ارزان قیمت: جاده یک طرفه ارسال جهانگرد از ایران به ترکیه باید دوطرفه گردد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان قیمت در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

عبدالملکی در گفت و گو با پایگاه خبری اتاق ایران درباره جزییات این نشست گفت: این جلسه بیشتر حول محور ارتقا صنعت جهانگردی ایران با استفاده از دانش و تجربه کشور ترکیه بود. چرا که منبع اصلی عایدی ترکیه با توجه به نداشتن نفت صنعت جهانگردی است و این کشور توانسته از سواحل خدادادی و دیگر امکانات سرگرمیی خود برای جذب جهانگرد حداکثر استفاده را داشته باشد.

او ادامه داد: در این میان متاسفانه ایران به عنوان دومین کشور جهانگرد فرست به ترکیه نقش به سزایی در صنعت جهانگردی و اقتصاد این کشور ایفا می نماید؛ آن هم بدون آن که آورده ای برای کشور داشته باشد. متاسفانه مقامات ترکیه اگرچه به این امر واقف هستند اما قدرشناس این موضوع نیستند و آنطور که باید و شاید ایرانی ها را در اولویت خود قرار نداده و رفتار آن ها با ما نسبت به اروپایی ها و آمریکایی ها بسیار فرق دارد.

رئیس کمیسیون جهانگردی اتاق ایران بیان نمود: به عنوان مثال یکی از مسائل اساسی که در این جلسه مطرح شد مشکل بیمه مسافرتی ایرانی ها در ترکیه بود. جهانگرد های ایرانی اگرچه بیمه هستند اما خدماتی که باید در ترکیه به آن ها ارائه گردد خیلی محدود بوده و قابل قبول نیست. حتی شرکت های ترکیه ای بیمه های ایرانی را قبول ندارند که این موضوع مشکل ساز شده است.

عبدالملکی اضافه کرد: یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه این بود که این جاده یک طرفه جهانگرد فرستی ایران به ترکیه باید دوطرفه گردد. یعنی همان طور که خیلی از ایرانی ها هم در ترکیه سرمایه گذاری نموده و هم برای سفر و سرگرمی به استانبول و شهرهای دیگر این کشور می فرایند، باید از کشور ترکیه هم جهانگرد وارد ایران گردد.

او با اشاره به لزوم اعمال بعضی روش های سلبی برای ایجاد محدودیت برای جهانگرد های ایرانی با مقصد ترکیه تاکید نمود: ما باید با روش های ایجابی از جمله تبلیغات گسترده تر برای معرفی جاذبه های جهانگردی خود به ترکیه ای ها و جذب جهانگرد از این کشور اقدام کنیم. ما نمی گوییم نباید مسافر از ایران به ترکیه برود اما می گوییم باید اقداماتی صورت بگیرد که دست کم در قبال 5 میلیون مسافری که به ترکیه می فرستیم، یک میلیون مسافر هم از ترکیه به ایران بیایند.

عبدالملکی گفت: در این جلسه سرکنسول ایران در استانبول اذعان داشت باید منطقه ها آزاد کشور را برای افزایش جذب جهانگرد از کشور ترکیه پای کار بیاوریم. ما 7 منطقه آزاد تجاری و صنعتی داریم که باید از ظرفیت آن ها برای جذب جهانگرد استفاده کنیم. مخصوصا شهرداری های این منطقه ها باید یاری نمایند تا بتوانیم جاذبه های جهانگردی ایران را به ترکیه ای ها معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون جهانگردی اتاق ایران از سفر هیاتی از آژانس های مسافرتی، تورگردانان و فعالان حرفه ای صنعت جهانگردی در آینده ای نه چندان دور به ترکیه خبر داده و بیان نمود: کمیسیون جهانگردی اتاق ایران میخواهد همزمان با سفر این هیات، جلساتی را با فیروز باغلی کایا رئیس انجمن صنفی آزانس های مسافرتی ترکیه (Tursab) و مبرا ارسین رئیس انجمن صنفی هتل داران این کشور (Turb) به عنوان تشکل های اصلی دخیل در صنعت جهانگردی ترکیه ترتیب بدهد تا امکان تبادل تجربه و زمینه انجام اقدامات مشترک فراهم گردد.

عبدالملکی ادامه داد: تقریبا سه سال پیش جلسه ای در هتل اسپیناس پالاس با حضور سفیر ترکیه در ایران و رئیس تورساب برگزار و با وجود امضای تفاهم نامه ای با انجمن آژانس های مسافرتی ایران برای تغییر این فرایند یک طرفه جهانگرد فرستی از ایران امضا شد اما متاسفانه این تفاهم نامه صوری بود و در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد. حالا قصد داریم با اعزام هیاتی از ایران به طور جدی تر موضوع را پیگیری کنیم.

او در سرانجام تاکید نمود: خوشبختانه کنسولگری ایران در استانبول با آغوش باز پذیرای هیات های ایرانی است. آقای معبودی فر در این جلسه گفت که کنسولگری ایران در استانبول همه جوره آماده یاری به توسعه صنعت جهانگردی ایران با برگزاری سمینارها، همایش ها و نشست های داخلی و خارجی است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1856

به "تور ترکیه ارزان قیمت: جاده یک طرفه ارسال جهانگرد از ایران به ترکیه باید دوطرفه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان قیمت: جاده یک طرفه ارسال جهانگرد از ایران به ترکیه باید دوطرفه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید