پیست اسکی دبی؛ بزگترین پیست سرپوشیده با امکانات مجذوب کننده

به گزارش مجله شرقیا، طی سالیان اخیر، دبی مرکز شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری جهان بوده و پیست اسکی دبی، یکی از برترین نمونه ها برای اثبات این ادعا است. شیخ نشین دبی بعنوان یکی از مدرن ترین شهرهای خاورمیانه و آسیا یکی از پیشگامان گردشگری و اکوتوریسم در منطقه جنوب غربی آسیا و سواحل خاورمیانه نیز به شمار می رود. دبی بعنوان کانون جذب سرمایه و جهانگرد در امارات، همیشه در پی ساخت و ارائه سازه ها و امکانات مدرن و متفاوت با هدف ربودن گوی سبقت از رقیبان منطقه ای و بین المللی در صنعت توریسم است. به همین علت جای تعجب نیست اگر مرتفع ترین و بزرگترین ساختمان ها، لوکس ترین هتل ها و پیشرفته ترین و مدرن ترین امکانات تفریحی و رفاهی را در دبی ببینیم.

پیست اسکی دبی؛ بزگترین پیست سرپوشیده با امکانات مجذوب کننده

رزرو آنلاین ارزانترین تور به مقصد دبی با برترین قیمت کافی ست روی تصویر زیر کلیک کنید.

ساخت پیست اسکی دبی با توجه به هوای گرم و بیابانی دبی، یکی از اقدامات جالب توجه انجام گرفته در این شهر به منظور جلب توجه گردشگران است. این منطقه تفریحی مجهز و زیبا محیطی شاد و پر شور نشاط است که در مدت کوتاهی پس از افتتاح با استقبال خوب گردشگران و شهروندان روبرو شد. پیست اسکی و تفریحات زمستانی در یکی از گرم ترین منطقه ها دنیا بحدی مجذوب نماینده و وسوسه انگیز است که در حال حاضر از این محیط تفریحی متفاوت بعنوان یکی از برترین جاذبه های گردشگری دبی یاد می گردد. در این مقاله خبرنگاران شما را با یکی از سردترین نقاط دبی آشنا خواهد نمود!

اطلاعات و مشخصات کلی پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده در آسیا و سومین مجموعه اسکی سرپوشیده در دنیا است. این تفریحگاه زمستانی در نوامبر 2005 در مجتمع تجاری بزرگ امارات مال دبی افتتاح شد. این مجموعه بعنوان یکی از مجهزترین تفریحگاه های زمستانی دنیا در منطقه ای به وسعت 22500 مترمربع ساخته شده است. در طراحی محیط این پیست بزرگ، تمام اِلِمان های لازم برای ایجاد محیطی طبیعی و هیجان انگیز لحاظ شده است. این مجموعه دارای یک کوه یخی به ارتفاع 85 متر برای انجام ورزش های زمستانی مختلف است. کوه یخی دارای پنج شیب راهه مختلف با درجه سرازیری و سختی فرق دارد.

امکانات پیست اسکی دبی

این کوه برفی زیبا دارای امکانات و ویژگی های متنوع و جالبی برای هواداران اسکی و اسنوبورد است. بعضی از امکانات پیست اسکی دبی برای اولین بار در پیست های اسکی سرپوشیده دنیا به اجرا درآمده اند. جهت و پیست زیبا و متفاوتی به طول چهارصدمتر یکی از این امکانات و از مشخصه های جالب توجه این تفریحگاه زمستانی در دبی است. جعبه ها، موانع مخفی و چاله ها و ریل هایی که به شکل جالبی بر روی یک پایه ثابت تغییر داده می شوند از دیگر ویژگی های پیست بزرگ و باشکوه اسکی دبی هستند.

پارک برفی، بخش الحاقی و جنبی پیست اسکی دبی است که در محوطه ای به مساحت سه هزار متر مربع طراحی شده است. این بخش مخصوص آن دسته از گردشگران است که علاقه ای به ورزش های زمستانی نداشته اما از تفریح کردن در هوای سرد و برفی لذت می برند. سرسره یخی، قصر یخی بالا رونده، گلوله برفی های غول آسا و غار یخی، امکانات تفریحی پرطرفدار این بخش هستند. این مجموعه برفی سرپوشیده دارای تجهیزات و لباس های مخصوص ورزش های زمستانی است و گردشگران برای بازدید از این پیست، مسئله ای در تهیه ی لباس زمستانی و تجهیزات اسکی نخواهند داشت. میانگین دمای پیست اسکی و تفریحات زمستانی دبی بین یک تا دو درجه سانتیگراد زیر صفر است و بیش از شش هزار تن برف در ساخت آن بکار رفته. با در نظر گرفتن تمامی این شرایط، پیشنهاد می کنیم تجربه بازدید از این سرزمین برفی را در گرمای کویری خاورمیانه از دست ندهید!

همه چیز درباره پیست اسکی دبی

در کنار طبیعت برفی و فضای زمستانی پیست اسکی سرپوشیده دبی که هر بازدیدنماینده ای را به وجد می آورد؛ پیست اسکی دبی دارای امکانات تفریحی و خدماتی بسیار خوبی است. برای علاقمندان به اسکی و ورزشهای زمستانی، فضای هیجان انگیزی از انواع رمپ ها، شیب ها و جهتهای پرفراز و نشیب در نظر گرفته شده است. علاوه بر دوستداران حرفه ای ورزش های زمستانی، برای افراد مبتدی و علاقمند به تجربه هیجان ناب این ورزش ها نیز امکانات و شرایط مطلوبی فراهم است. مربیان باتجربه و حرفه ای در کنار گردشگران آماتور هستند تا در زمینه های مختلف آن ها را هدایت نمایند.

از آنجا که دبی از شهرهای گرم و دارای آب و هوای بیابانی و شرجی است؛ از مسافرانی که به این شهر سفر می نمایند انتظار همراه داشتن لباس های زمستانی نمی رود. به همین علت مجموعه دبی اسکی خیال بازدیدنمایندگان را از بابت همراه داشتن تجهیزات زمستانی راحت نموده است و تمام امکانات مورد احتیاج را برای تجربه یک تفریح زمستانی بیاد ماندنی تدارک دیده است. اسکی و اسنوبورد، جوراب و دستکش، کلاه ایمنی و عینک آفتابی، چکمه های برف نوردی، کاپشن و لباس های گرم از جمله ی امکاناتی هستند که مجتمع تفریحی دبی اسکی در اختیار بازدیدنمایندگان قرار خواهد داد.

امکانات رفاهی پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی در کنار جاذبه های دیدنی مختلف و متنوعی که دارد؛ امکانات رفاهی مناسبی نیز برای گردشگران ایجاد نموده است. دو کافه مدرن و زیبا در فضایی متفاوت و خاص از امکانات و سرویس های خوب پیست اسکی دبی است. در سرمای این محیط زمستانی می توان از نوشیدنی های گرم و خنک و منوی متنوع کیک و دسرهای این کافه ها لذت برد. پیست اسکی مدرن دبی یک رستوران مجهز و بین المللی نیز در محیط برفی و زیبای خود دارد. تی بار و تله کابین از دیگر امکانات تفریحی مجذوب نماینده و پرطرفدار این مجموعه است. در این مجموعه تفریحی زیبا و باشکوه تفریحات و تفریح های مجذوب نماینده مختلف دیگری هم وجود دارد که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

دیدنی ها و تفریح های پیست اسکی دبی

منطقه مخصوص ورزش های زمستانی در پیست اسکی دبی با الهام از دامنه های رشته کوه های قفقاز جنوبی در گرجستان طراحی شده است. هواداران اسکی و ورزش های برفی از تجربه پرداختن به شاخه های مختلف اسکی در این محیط زیبا و دیدنی که به وسیله گروهی از برترین طراحان پیست اسکی ساخته شده و گردشگران از دیدنی ها و تفریح های پیست اسکی دبی، رضایت بالایی دارند. جهت چهارصد متری مخصوص پرش با شصت متر ارتفاع یکی از پرطرفدارترین بخش های این قسمت است. پنج جهت مجزا و هیجان انگیز دیگر نیز در این بخش برای هواداران اسکی و اسنوبورد وجود دارد. جهتها و پیست های این محوطه برای هواداران اسکی و اسنوبورد در هر سطح و با هر مقدار از مهارت، قابل استفاده هستند. بر اساس سطح دشواری، زاویه شیب ها و تندی پیچ ها، ارتفاع و طول جهت؛ علاقمندان به اسکی و اسنوبورد می توانند با توجه به سطح مهارت خود به فعالیت بپردازند.

در پیست اسکی سرپوشیده دبی، امکانت تفریحی و تفریح های مجذوب نماینده دیگری هم وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • پنگوئن ها:

یکی از دیدنی های متفاوت و پرطرفدار پیست اسکی دبی، پنگوئن های این مجموعه است. بسیاری از گردشگران فقط برای دیدار با این موجودات دوست داشتنی، از این مجموعه دیدن می نمایند. پنگوئن های این مجموعه از گونه مشهور پنگوئن های امپراطور و پنگوئن های جنتو هستند و علاقمندان، برای دیدن آن ها چهار مرتبه در روز می توانند نظاره گر رژه باشکوه پنگوئن ها باشند. بعلاوه در این مجموعه یک سرویس اختصاصی نیز برای تعامل نزدیک و شخصی با پنگوئن های پیست اسکی بزرگ دبی وجود دارد. برای این منظور باید بسته Snow Penguin را رزرو کرد و در ساعت اعلام شده به قلمروی پنگوئن ها رفت. تعامل نزدیک با پنگوئن های زیبای این مجموعه و آشنایی با محیط و شرایط جالب زندگی آن ها، تجربه بیاد ماندنی و نابی خواهد بود!

  • پارک برفی:

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم؛ پارک برفی مجموعه اسکی دبی، بخش الحاقی و جدای از محوطه ورزش و بازی این مجموعه است. گردشگرانی که علاقه ای به این ورزش ها ندارند می توانند ساعت ها در پارک برفی مشغول تفریح و استراحت در فضایی زمستانی پرنشاط شوند. دیدنی محوطه برفی و دیدنی پیست اسکی دبی از ارتفاع و در تله کابین های خاص این مجموعه یکی از پرمخاطب ترین امکانات این قسمت است. سورتمه رانی، برف نوردی، دیواره های یخی و بسیاری دیگر از تفریح های پرهیجان زمستانی در شهر کویری دبی، لحظاتی فراموش نشدنی و زیبا رقم خواهد زد.

  • سینمای مدرن پیست اسکی دبی:

یکی دیگر از امکانات تفریحی منحصربفرد و پرطرفدار این مجموعه، سینمای مدرن پیست اسکی دبی است. این سینما، یکی از خاص ترین سینماهای دنیا و در عین حال یکی از مجهزترین سینماها است. امکانات تصویری و صوتی این بخش، حیرت آور است. سینمای این سرزمین برفی، همکاری مشترک مجموعه اسکی دبی با کمپانی سینمایی VOX است. دیدنی فیلم های تازه و مطرح سینمای دنیا در محیطی اسرار آمیز و برفی با شرایطی خاص در کنار بخاری و پتو ؛ یکی از برترین تجربه های عاشقان سینما خواهد بود.

قوانین و مقررات پیست اسکی دبی

قبل از خرید بلیط پیست اسکی دبی و بازدید از این مجموعه، بهتر است در جریان اطلاعات لازم در رابطه با قوانین و مقررات پیست اسکی دبی، استفاده از امکانات و تفریح های این مجموعه قرار بگیرید. در هر یک از محوطه های ورزشی و تفریحی این مجموعه، قوانین و ضوابط خاصی وجود دارد که بازدیدنمایندگان موظف به رعایت این قوانین هستند. طبیعی است که توجه به این قوانین، تأثیر زیادی در کیفیت سرویس دهی مجموعه و نیز حفظ امنیت و سلامت گردشگران در هنگام استفاده از امکانات این مجموعه دارد. در هر بخش ضوابط و محدودیت هایی وضع شده است که در ادامه با مهم ترین آن ها آشنا خواهیم شد.

  • بچه ها زیر دو سال به هیچ عنوان، مجاز به ورود به پیست اسکی و محوطه ورزش های زمستانی نیستند
  • بچه ها دو تا هشت ساله، تنها در صورت همراهی والدین یا سرپرست، مجاز به ورود به پیست های اسکی خواهند بود
  • بچه ها نه تا دوازده ساله تنها در صورتی می توانند بدون والدین و سرپرست خود وارد محوطه پیست شوند که والدین آ ن ها در قسمت تجاری امارات مال حضور داشته باشند
  • تمامی بازدیدنمایندگان دوازده تا 21 ساله فقط در صورت داشتن رضایت نامه والدین خود مجاز هستند تا به تنهایی در محوطه ورزش های زمستانی پیست اسکی دبی حاضر شوند
  • بچه های که چهارده و کمتر از چهارده سال سن دارند؛ تنها در صورت همراهی افراد شانزده و بالاتر از شانزده سال سن می توانند به پارک برفی و قلمرو پنگوئن ها وارد شوند
  • همراه داشتن تلفن همراه و دوربین فیلمبرداری در قلمرو پنگوئن ها ممنوع است
  • بازدیدنمایندگان آماتور و سطح میانه ورزش اسکی، مجاز به استفاده از شیب های تند و قسمت پرش ارتفاع نیستند.

هزینه تفریح ها و امکانات در پیست اسکی دبی

در هر قسمت از مجموعه تفریحی پیست اسکی دبی، نرخ و تعرفه امکانات و تفریحات با دیگر بخش ها تفاوت دارد. باید توجه داشت که برای ورود به این مجموعه و بازدید از آن باید بلیط ورودی تهیه کرد و هزینه پرداختی بابت این بلیط، از هزینه ورودی برای سایر قسمت ها مجزا است. برای ورود بچه ها نیز باید بلیط تهیه کرد و ورودی پرداخت. این مجموعه تخفیف خاصی برای بچه ها و یا موارد دیگر در نظر نمی گیرد و تنها در صورت خرید بلیط بصورت اینترنتی، ده درهم تخفیف برای هر بلیط تخفیف داده می گردد. قیمت غذا و نوشیدنی در رستوران و کافه های مجموعه نیز بصورت مستقل محاسبه می گردد.

لیست هزینه بازدید از بخش های مختلف پیست اسکی دبی به توضیح زیر است:

  • نرخ استفاده از پیست اسکی: قیمت استفاده از محوطه اسکی و ورزش های زمستانی دبی اسکی بر حسب مدت استفاده و شیب ها محاسبه می گردد. بر این اساس، قیمت بلیط شیب مخصوص بانوان 180 درهم، شیب دو ساعته 220 درهم و شیب یک روزه 330 درهم است.
  • نرخ بازدید از پارک برفی: برای حضور در پارک برفی و استفاده از تفریحات آن، حداقل قیمت ورودی حدود 190 درهم است. بلیط یک روز کامل 250 درهم و حق بیمه بازدید از قسمت پارک برفی حدود 500 درهم است
  • نرخ رفتن به قلمرو پنگوئن ها: در قسمت پارک برفی و منطقه مخصوص پنگوئن ها، هزینه دیدن و دیدن پنگوئن ها از نزدیک حدود 230 درهم است. بازدید یک روزه 250 درهم هزینه دارد و حق بیمه محوطه پارک برفی که حدود 500 درهم است نیز را باید پرداخت کرد.
  • نرخ سینمای مجموعه: سینماهای پیست اسکی دبی، دارای قیمت و هزینه های متغیری هستند. سینمای برفی 2، دویست درهم و سینمای برفی 3، سیصد درهم هزینه دارد. هزینه بازدید از سینما برفی 2 با احتساب بازدید از پارک برفی حدود پانصد درهم و این مبلغ برای سینمای برفی سه، 750 درهم خواهد بود.

آدرس و ساعات کار پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی در مجتمع تجاری امارات مال واقع در خیابان شیخ زاید قرار گرفته است. این مجموعه در تمام ایام هفته پذیرای گردشگران است. ساعات کار این مجموعه از ده صبح تا 24 شب است و در روزهای پنجشنبه و آدینه می توان از ساعت نه صبح به این مجتمع مخصوص تفریحات زمستانی مراجعه کرد. با توجه به احداث این مجموعه در امارات مال، راه های دسترسی مختلفی هم برای رفتن به دبی اسکی وجود دارد. خط قرمز مترو دبی و یا استفاده از تاکسی و خودروی شخصی، برترین و ساده ترین راه برای رسیدن به پیست اسکی بزرگ دبی هستند.

سخن پایانی

دبی یکی از مقاصد اصلی سفرهای خارجی برای گردشگران ایرانی است. این شهر بخاطر سواحل و تفریحات صحرایی، و یا آسمان خراش ها و مراکز خرید بزرگ و لوکس خود معروفیت یافته است. اما نباید از دیگر جاذبه های دیدنی دبی غافل شد. مجموعه های مختلف ورزشی و یا هنری از جمله جاذبه های گردشگری تازه دبی هستند که با هدف توسعه صنعت توریسم در این شهر و جلب توجه اقشار و سلایق مختلف احداث شده اند. یکی از برترین مکان های دیدنی دبی در یک دهه اخیر، پیست اسکی دبی است.

این سرزمین برفی زیبا که از برترین پیست های اسکی سرپوشیده در دنیا به شمار می رود؛ مکانی فوق العاده برای تجربه شادی و هیجان ورزش های زمستانی است. در هر فصل سال و فارغ از گرمای دبی، حضور در فضایی زمستانی و نفس کشیدن هوای اسرار آمیز و یخ زده زمستانی در این محیط؛ تجربه ای بی نظیر از حضور هم زمان در دو دنیا متضاد و متفاوت خواهد بود: ماجراجویی زمستانی در قلب کویر!

منبع: الی گشت
انتشار: 29 شهریور 1401 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2148

به "پیست اسکی دبی؛ بزگترین پیست سرپوشیده با امکانات مجذوب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیست اسکی دبی؛ بزگترین پیست سرپوشیده با امکانات مجذوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید