جذب دانشجو در رشته هیدروانفورماتیک در دانشگاه کردستان

به گزارش مجله شرقیا، رئیس دانشگاه کردستان گفت: در مجموع سال جاری 11 هزار و 200 دانشجو در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل خواهند شد که 7 هزار و 600 نفر این تعداد را دانشجویان کارشناسی، 3 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و نزدیک به 600 نفر نیز در مقطع دکتری را شامل می گردد.

جذب دانشجو در رشته هیدروانفورماتیک در دانشگاه کردستان

به گزارش گروه استان ها خبرنگاران، رحمت صادقی گفت: دانشگاه کردستان به عنوان بزرگترین مجتمع آموزش عالی و با دارابودن بیشترین میزان دانشجو به عنوان دانشگاه مادر در استان محسوب می گردد.

رئیس دانشگاه کردستان اضافه نمود: دانشگاه کردستان دارای 8 دانشکده است که 7 دانشکده آن در داخل پردیس دانشگاه و یک دانشکده هم در بیجار فعالیت دارد ضمن اینکه دو دانشکده دیگر نیز در قروه و سقز در حال تکمیل و مراحل نهایی است که امیدواریم سال آینده دانشجو جذب نمایند.

وی با ارائه آمار دانشجویان جدیدالورود در سال تحصیلی جاری اضافه نمود: در سال تحصیلی جدید 2 هزار و 200 دانشجویی مقطع کارشناسی در 56 رشته تحصیلی و در مقطع کارشناسی ارشد نیز حدود یک هزار و 100 دانشجو در 114 رشته وارد دانشگاه خواهند شد.

به گفته رئیس دانشگاه کردستان، در 30 رشته مقطع دکتری نیز حدود 116 دانشجو در این دانشگاه تحصیل خود را شروع خواهند کرد.

وی توضیح داد: در مجموع 11 هزار و 200 دانشجو در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل خواهند شد که 7 هزار و 600 نفر این تعداد را دانشجویان کارشناسی، 3 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و نزدیک به 600 نفر نیز در مقطع دکتری را شامل می گردد.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: از آنجایی که دانشگاه کردستان یک دانشگاه بین المللی است سال جاری 300 دانشجوی خارجی در این دانشگاه کردستان جذب شده اند که تعداد دانشجویان خارجی به حدود 600 دانشجو افزایش یافته است.

صادقی در ادامه اضافه نمود: ثبت نام دانشجویان جدیدالورود نسبت به سال گذشته در حدود 600 نفر افزایش دارد و این یک امتیاز مثبت برای دانشگاه کردستان است.

وی اضافه نمود: سال جاری برای نخستین بار در دانشگاه کردستان در مقطع دکتری رشته شهرسازی و کارشناسی ارشد رشته هیدروانفورماتیک و الگوریتم و محاسبات دانشجو پذیرش نموده ایم و تنها دانشگاه در ایران هستیم که رشته هیدروانفورماتیک در آن ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه کردستان همچنین اذعان کرد: با وجود کوشش هایی که صورت گرفت، تاسیس مقطع ارشد رشته زبان و ادبیات کردی در ترم جدید میسر نشد اما با توجه به وعده مساعد وزیر علوم، در سال آینده کارشناسی ارشد این رشته در دانشگاه کردستان تدریس خواهد شد.

وی در ادامه گفت: دانشگاه تنها موظف است در زمینه اسکان خوابگاه تنها 40 درصد از دانشجویان را پوشش دهد اما در دانشگاه کردستان صد درصد دانشجویان شبانه دختر در خوابگاه خودگردان تحت نظارت دانشگاه و با سرویس ایاب و ذهاب اسکان یافته اند.

صادقی گفت: سال جاری ثبت نام برای خوابگاه به صورت الکترونیکی و غیرحضوری صورت گرفته است و تمام دانشجویان متقاضی در خوابگاه ها اسکان داده خواهند شد چرا که ظرفیت خوابگاه های دانشجویی سال جاری بیشتر از پنج هزار نفر خواهد بود.

وی اضافه نمود: دانشگاه کردستان سال جاری در رتبه بندی موسسه آمریکایی تایمز از موسسات جهانی به عنوان یکی از دانشگاه های برتر جهان مطرح شد و در حال حاضر در ردیف یک هزار و 390مین دانشگاه برتر جهان واقع شده است.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: از بین 39 دانشگاه برتر کشور، دانشگاه کردستان در این رتبه بندی قرار گرفته و در مجموع و در بین دانشگاه های کشور، رتبه هشت و در بین دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم رتبه 15 را به خود اختصاص داده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 421

به "جذب دانشجو در رشته هیدروانفورماتیک در دانشگاه کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب دانشجو در رشته هیدروانفورماتیک در دانشگاه کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید