جلالی: استقلال و پرسپولیس هیچ وقت خصوصی نمی شوند

به گزارش مجله شرقیا، فوتبال یک پدیده عجیب و غریبی است که سالانه کلی از مربیان را قربانی می نماید. در همه جای جهان در هر تیمی که نتیجه لازم به دست نیاید، اولین فکری که به ذهن مدیران می رسد برکناری سرمربی است. هیچ وقت نشده که یک تیم نتیجه نگیرد و مدیر آن تیم برکنار گردد یا اینکه نفر دیگری را کنار بگذارند. همیشه این سرمربی بوده که جای خود را به فرد دیگری داده. مجید جلالی سرمربی سابق پیکان که پس از دو و نیم سال حضور در این تیم مجبور شد با خودروسازان قطع همکاری کند، درباره این جدایی و مشکلاتی که داشت، شرح می دهد.

جلالی: استقلال و پرسپولیس هیچ وقت خصوصی نمی شوند

چرا در فوتبال جهان، به خصوص در آسیا و البته در ایران هر وقت تیمی نتیجه نمی گیرد اولین تصمیمی که می گیرند سرمربی را برکنار می نمایند؟

متاسفانه در همه جای جهان این تصمیم گرفته می گردد و اولین کاری که می نمایند کنار گذاشتن سرمربی است. شاید این کم هزینه ترین تصمیم باشد که گرفته می گردد. وقتی در یک تیم هر مسئله ای پیش می آید اولین ایراد را از سرمربی می گیرند حال هر چقدر که مشکل وجود داشته باشد.

این ضعف مدیریت نیست؟ چون اگر مدیر واقعا مدیر باشد و ببیند که ایراد از جای دیگری است، تصمیم احساسی نمی گیرد.

این ضعف مدیریت نیست بلکه این یک اصل است که با فوتبال عجین شده و همه مسائل را به مربیان ربط می دهند. اینکه چرا اینطور است به خیلی چیزها بستگی دارد.

فکر نمی کنید این قانون یا همان تصمیم، نباید احساسی اصلاح گردد؟

به این زودی ها اصلاح شدنی نیست و باید نسل ها بگذرد تا شاید فرهنگ تغییر کند و اتفاقاتی بیفتد که در چنین مواقعی تصمیم دیگری بگیرند. به این سادگی ها این مشکل درست شدنی نیست و به زمان زیادی احتیاج دارد.

شاید در فوتبال ایران چون بیشتر تیم ها دولتی هستند، مدیران دولتی برای اینکه خودشان بمانند، مجبور می شوند مربیان شان را قربانی نمایند.

بعید است که تیم ها خصوصی شوند. من هم قبول دارم که بخشی از مسائل فوتبال ایران همین دولتی بودن تیم هاست که به این راحتی هم خصوصی نخواهند شد.

الان که برای چندمین بار بحث خصوصی شدن تیم های استقلال و پرسپولیس مطرح شده!

هیچ موقع این اتفاق رخ نمی دهد و اگر هم رخ دهد مثل خصوصی شدن مخابرات و یا سایر ارگان دولتی می گردد که اسما خصوصی شده اند.

یک شایعه هم به راه افتاده مبنی بر اینکه شما در ایران خودرو فامیل نزدیک دارید و از بالا حمایت می شدید. آیا این طور بود؟

من هیچ فامیلی در ایران خودرو ندارم.

250-9

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 121

به "جلالی: استقلال و پرسپولیس هیچ وقت خصوصی نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلالی: استقلال و پرسپولیس هیچ وقت خصوصی نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید