خبرنگاران جابجایی مسافر در خوزستان 58 درصد کاهش یافت

به گزارش مجله شرقیا، اهواز - خبرنگاران - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: اعمال محدودیت سفر ناشی از شیوع کرونا موجب کاهش 58 درصدی جابجایی مسافر و کاهش 44 درصدی تعداد سفر در بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خوزستان شده است.

خبرنگاران جابجایی مسافر در خوزستان 58 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران فواد غزیعلی روز دوشنبه با اشاره به تعداد سفر صورت گرفته در سه ماهه ابتدای سال 1399 گفت : کل مسافر جابجا شده به وسیله شرکت های مسافربری استان خوزستان در سه ماهه اول امسال 524 هزار و 493 نفر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 58 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه این کاهش شامل جابجایی مسافر درون و برون استانی می گردد ، اضافه نمود : در سه ماهه ابتدای امسال 349 هزار و 442 مسافر درون استانی با کاهش 56 درصد و جابجایی 175 هزار و 51 مسافر برون استانی با کاهش 63 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده است .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به انجام 101 هزار و 556 سفر توسط حمل و نقل عمومی در سه ماهه نخست امسال، اعلام کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 44 درصدی را نشان می دهد.

غزیعلی ادامه داد: در بهار امسال تعداد 79 هزار و 485 سفر درون استانی و 22 هزار و 71 سفر برون استانی توسط حمل و نقل عمومی انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب با کاهش 44 و 47 درصدی روبرو بود.

وی با بیان اینکه به دلیل اعمال محدودیت تردد در بازه زمانی یادشده، فروش بلیط اینترنتی در استان با کاهش 81 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بود، اظهار کرد: پیشنهاد می گردد مسافران خوزستانی برای سفرهای تابستانی به منظور تامین سلامت خود و کارکنان شرکت های حمل و نقل، از مراجعه به پایانه های مسافربری برای خرید بلیت اتوبوس خودداری نمایند و بلیت مورد احتیاج خود را از پایگاه های اینترنتی تهیه نمایند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اعلام کرد: برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خودروهای سواری ظرفیت خود را به سه مسافر کاهش داده و اتوبوس های مسافربری نیز با حداقل ظرفیت تردد می نمایند.

غزیعلی با اشاره به توزیع ماسک بین مسافران از سوی شرکت های مسافربری و ضدعفونی اتوبوس پیش از حرکت، ادمه داد : مسافران حین استفاده از مجتمع های خدماتی رفاهی نیز نکات بهداشتی را رعایت نمایند.

در سه ماهه اول سال گذشته یک میلیون و 262 هزار و 128 مسافر در خوزستان جا به جا شدند. در این مدت 182 هزار و 414 سفر در این استان ثبت شده است .

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تا به امروز به بیش از 200 کشور سرایت نموده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

خوزستان دربحث شیوع بیماری کرونا از یک ماه پیش در شرایط قرمز قرار گرفته است و در روزهای اخیر تعداد مبتلایان این استان به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را تا به امروز ناشی از رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط اصناف، مردم و ادارات و همچنین افزایش بیماریابی عنوان نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1110

به "خبرنگاران جابجایی مسافر در خوزستان 58 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جابجایی مسافر در خوزستان 58 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید