خبرنگاران معرفی خانه های تاریخی ابرکوه سوژه این هفته ایران

به گزارش مجله شرقیا، تهران- خبرنگاران- برنامه ایران از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، در این قسمت به معرفی خانه های تاریخی شهر ابرکوه یزد، یکی از زیباترین و باشکوه ترین سازه های دنیا با هزاران سال سابقه معماری فارسی می پردازد.

خبرنگاران معرفی خانه های تاریخی ابرکوه سوژه این هفته ایران

جهت دریافت خدمات الاچیق های مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

شیما کاظمی خبرنگار بخش خانه های تاریخی ابرکوه ایت که در ای برنامه ما را با یکی از زیباترین بادگیرهای دو طبقه ایران آشنا می نماید وجود این بادگیرها یکی از دلایل پر اهمیت بودن این خانه است.

گزارشگر برنامه ایران در این قسمت برای شناختن شهر ابرکوه به استان یزد سفر نموده است. همانطور که از نام آن پیداست، ابرکوه ریشه های خود را در بین صخره های کوه دارد. این شهر زیبا و خارق العاده از یک شهر قدیمی با ده ها خانه تاریخی تشکیل شده است.

در ادامه زهرا خانجانی ما را با استاد لرزاده یکی از معماران معاصر ایران که زندگی خود را وقف کمال این هنر نموده است آشنا می نماید.. استاد بزرگ حسین لرزاده. پلی ارتباطی بین معماری سنتی ایران و رویکرد معماری مدرن ایجاد نموده و به معماری معاصر فارسی هویتی اصیل بخشیده است.

برنامه ایران به تهیه کنندگی محمدعلی قاسمی روزهای یکشنبه، ساعت 6:30 به وقت تهران روی آنتن هیسپان تی وی می رود و در ساعات 11:30 و 17:30 همان روز بازپخش می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 767

به "خبرنگاران معرفی خانه های تاریخی ابرکوه سوژه این هفته ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معرفی خانه های تاریخی ابرکوه سوژه این هفته ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید