درخواست اوباما از مردم آمریکا برای مقابله با رهبران نژادپرست

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران، باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا از مردم این کشور خواست زبان نفرت، ترس و عدم تساهل را از هیچ رهبری نپذیرند. در این پیام که در توئیتر منتشر شده آمده است: ما باید با صدای بلند هر گونه لحنی را انکار کنیم که از دهان رهبران مان بیرون می آید و جو ترس و نفرت را تغذیه کرده یا احساس نژادپرستی را هنجار می سازد.

درخواست اوباما از مردم آمریکا برای مقابله با رهبران نژادپرست

وی در ادامه بدون نام بردن از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آورده است: این رهبران کسانی را که شبیه ما نیستند شرور جلوه می دهند و می گویند دیگر افراد از جمله مهاجران، سبک زندگی ما را تهدید می کنند.

این پیام در پی تیراندازی های روز شنبه در آمریکا منتشر شده است. در تیراندازی های روز شنبه در دو ایالت آمریکا 31 تن جان باختند و شمار بسیاری نیز زخمی شدند. پلیس جوان 21 ساله سفیدپوستی را به اتهام تیراندازی و قتل در تگزاس بازداشت کرده است. پلیس شهر ال پاسوی تگزاس همچنین اعلام کرده است که اندک زمانی پیش از تیراندازی یک بیانیه مهاجرستیزانه منسوب به متهم روی اینترنت منتشر شده است.

کنندگان دموکرات کنگره آمریکا لحن و سخنان رئیس جمهوری این کشور را در برانگیختن میهن پرستی افراطی و نیز مهاجرستیزی محکوم کرده و اعلام کردند که وی به شکل غیرمستقیم مسبب چنین فجایعی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 264

به "درخواست اوباما از مردم آمریکا برای مقابله با رهبران نژادپرست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اوباما از مردم آمریکا برای مقابله با رهبران نژادپرست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید