تور فیلیپین ارزان: در فیلیپین برای غواصی به کجا برویم؟

به گزارش مجله شرقیا، غواصی در فیلیپین

فکر می کنید فیلیپین چند تا جزیره دارد؟ حدود 7 هزار و 100 تا. پس اگر خیال دارید برای غواصی به یکی از برترین نقاط جهان بروید چه جایی از فیلیپین بهتر! خیالتان راحت باشد که در جایی با این همه جزیره هیچ محدودیتی برای غواصی مطابق با کلاس و استانداردهای جهانی وجود ندارد. فیلیپین به داشتن موجودات دریایی متنوع، سواحل رویایی و مردمی که عاشق موسیقی اند معروف است؛ پس درهای این سرزمین به روی غواصان باز است. در فیلیپین در کنار همه اقامتگاه های ساحلی، مرجان های دریایی هست و تقریبا از همه جزیره ها فقط با یک قایق سواری کوتاه به برترین جاها برای غواصی می رسید. خبرنگاران می خواهد زیباترین مکان ها در فیلیپین برای غواصی را به شما معرفی کند پس ما را همراهی کنید.

تور فیلیپین ارزان: در فیلیپین برای غواصی به کجا برویم؟

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین ارزان همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

کورون (Coron)

جزیره پالاوان، در غرب فیلیپین منطقه ای به نام کورون دارد که با غروب های رویایی و مجذوب نماینده ترین چشم اندازهای زیر دریا دل عاشقان غواصی را ربوده است. کورون در فهرست برترین جاها برای غواصی و برترین مکان های جهان برای دیدن کشتی های شکسته ای است که سال ها در زیر آب جا خوش نموده اند. دیدنی آن ها برای غواصان بسیار هیجان انگیز می باشد.

در یکی از روزهای جنگ جهانی دوم کشتی های تدارکاتی زیادی در این قسمت از دریا به زیر آب رفتند که می توانید در این غواصی فراموش نشدنی آن ها را در زیر آب ببینید. اگر سالیان سال است که غواصی می کنید و یک غواص حرفه ای به حساب می آیید یک راست به سمت کشتی شکسته Taiei Maru بروید چون می توانید حسابی آن را جست و جو کنید و ماهی های زیادی را در حفره های آن ببینید.

جزیره Malapascua

کافیست در جزیره سیبو به فرودگاه بین المللی بروید، سوار هواپیما شوید و خیلی زود به جزیره Malapascua برسید. این جزیره کوچک و بکر که خبری از توسعه یافتگی در آن نیست، جایی عالی برای گذراندن تعطیلات در سواحل است. اما نکته این جزیره در این است که زیر آب آن به مراتب از روی آب مجذوب نماینده تر است. این یعنی اینکه غواصی در این جزیره از آن اولویت هایی است که به هیچ عنوان نباید از دست برود.

خودتان را به سایت غواصی Monad Shoal برسانید تا در میان امواج درخشان و تمیز دریای این سایت کوسه های دم دراز ببینید! غواصان بیشتر از همه برای دیدن این کوسه ها به این جزیره می فرایند، کوسه هایی که در طول روز بارها و بارها در آب های تمیز دیده می شوند و در برخی از اوقات هم در حال شکار ماهی های دیگر هستند. در میان این کوسه ها دیدن کوسه دم دراز آرزوی خیلی از غواصان است. البته دیدنی جانوران دیگری مثل ماهی تون، شیر ماهی و انواع نرم تنان دریایی هم از مجذوب نمایندهیت های غواصی در این جزیره است.

جزیره بهل (Bohol)

شاید جزیره بهل که در مرکز فیلیپین واقع شده است برترین جزیره این کشور برای عاشقان طبیعت باشد. چیزی که این جزیره را تا این حد مجذوب نماینده نموده سواحل خارق العاده، نواحی سرسبز و سایت های غواصی اش است. برای غواصی باید از ساحل آلونا سوار قایق شوید و به سمت صخره های مرجانی اطراف جزیره Balicasag بروید.

اگر خیال دارید کمی از گروه فاصله بگیرید و غواصی انفرادی را تجربه کنید پیشنهاد می کنیم آنسوی جزیره پامیلاکان را برای این کار انتخاب کنید؛ چون اینجا پر از دلفین های بامزه، وال، لاک پشت و زمرد ماهیان است. اگر جزایر خلوت تر را دوست دارید به سمت بخش های غربی جزیره بهل بروید تا به جزیره ساکت و آرام Cabilao بروید اینجا همان جایی است که منتظرش بودید.

جزیره آپو (Apo) و Dauin

جزیره نگروس در ناحیه ویسایا همچنان یکی از مقاصد خلوت فیلیپین و برترین جاها برای غواصی است. اگر برای غواصی به این منطقه می روید کافیست 20 دقیقه از شهر Dumaguete دور شوید تا به Dauin برسید، اینجا با جانوران آبزی کمیاب و نادری که دارد همواره عکاسان متخصص در زمینه جهانی زیر آب را به خود جذب می نماید.

در این ناحیه حدود 20 سایت غواصی و حفاظتگاه دریایی هست که از آنجایی که در آنسوی سواحل Dauin هستند، می توانید به راحتی به آنجا بروید. با چند دقیقه قایق سواری به جزیره آپو می رسید، به جایی که پر از لاک پشت های سبز و زمین های مرجانی خیره نماینده است. مطمئنا دیدنی این لاک پشت های غول پیکر در حالی که کنار شما در حال شنا هستند از آن تجربیات فراموش نشدنی زندگی تان خواهد بود.

ناحیه Puerto Galera

این ناحیه در 130 کیلومتری جنوب مانیل است و 40 سایت غواصی دارد که جزو برترین جاها برای غواصی است که در هر کدام از آن ها جانوران جدیدی برای دیدن وجود دارد. اینجا ناحیه ای به نام سابانگ دارد که بیشتر برای غواصان جدی و حرفه ای مناسب است. غواصان حرفه ای در اینجا به دور هم جمع می شوند تا گنجینه های این محل که شامل چشم اندازهای خیره نماینده پر از مرجان هستند را کشف نمایند. به این منظره ها دیدنیی، گروه هایی از ماهی های رنگارنگ و نهنگ ها را هم اضافه کنید.

آب سنگ مرجانی توباتا (Tubbataha)

دنبال یکی از برترین جاها برای غواصی می شد که نامش بر سر زبان ها باشد و برای خودش نام و رسمی داشته باشد؟ پارک ملی آب سنگ مرجانی توباتا در فهرست میراث جهانی یونسکو واقع شده است و یکی از برترین منطقه های جهان برای علاقمندان به غواصی است.

این پارک ملی در وسط دریای سیلو و مثلث مرجانی واقع شده است و 1300 مترمربع را در برگرفته است. تقریبا نیمی از همه گونه های دریایی مرجانی جهان در این ناحیه پیدا می گردد.اما چیزی که بیشتر از همه غواصان را به ناحیه می کشاند، دیدنی ماهی های خیلی خیلی بزرگ مثل کوسه های سرچکشی، کوسه ببری و کوسه نهنگ است. تنها زمانی که می توانید غواصی در این ناحیه را تجربه کنید ماه های اسفند تا خرداد است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2040

به "تور فیلیپین ارزان: در فیلیپین برای غواصی به کجا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فیلیپین ارزان: در فیلیپین برای غواصی به کجا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید