دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 98 استان گلستان برگزار گردید

به گزارش مجله شرقیا، دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 98 استان گلستان با حضور دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان, روسا و اعضاء کمیته های ستاد برگزار گردید.

دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 98 استان گلستان برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان؛ دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 98 استان گلستان با حضور ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، استان گلستان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان , احمد تجری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گلستان و روسا و اعضاء کمیته های ستاد در محل سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار گردید.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان در این نشست از کنندگان دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر خواست تا مسائل و نظرات خود در این نشست مطرح کنند تا با جمع بندی آن و طرح آن در جلسه ای که در آخرین روزهای سال با حضور استاندار برگزار خواهد شد راهکار نهایی اتخاذ گردد.

او گفت: ستاد دائمی خدمات سفر ویژه نوروز 98 در محل دبیرخانه ستاد در بسیاری از شهرستان ها عملیاتی شده است و کنندگان دستگاه ها و کمیته ها در محل فرمانداری مستقر شدند تا شاهد تعامل و همگرایی بیشتری و در نتیجه ارتقاء کیفی ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ها باشیم.

کریمی از کمیته های دوازدهگانه خواست تا همچون سنوات گذشته از 27 اسفند ماه 97 لغایت 17 فروردین ماه 98 کنندگان خود را در محل دبیرخانه ستاد واقع در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان مستقر کنند.

او گفت: دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر آمار روزانه فعالیت های ستاد را به خصوص در حوزه نظارت ها که سال جاری با توجه به مسائل مالی از حساسیت های خاصی برخوردار است , به صورت روزانه به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر بیان نمود: دستگاه های خدمات رسان نظیر هلال احمر اسامی سالن های تجهیز شده ای را که برای مواقع بحران و غیرقابل پیش بینی در نظر گرفته اند را به ستاد اعلام کنند تا در مواقع اضطراری به مردم و مسافران اطلاع رسانی گردد.

او گفت: سال جاری با توجه به افزایش قیمت گوشت مسائلی برای رستوران ها و هتل ها و ... سطح استان به وجود آمده است و این موضوع افزایش نظارت و بازدید های مشترک را از تاسیسات گردشگری در نوروز 98 می طلبد تا با این نظارت و بازدید ها اجحافی در حق مسافران و گردشگران صورت نگیرد.

کریمی در ارتباط با استقرار کیوسک مجریان خانه مسافر در سطح شهر ها بیان نمود: کیوسک های معرفی و رزرو خانه های مسافر در شهرستاها باید در مکان مناسب و در دسترس مسافران و گردشگران باشد و مجریان این طرح نیز حضوری فعال در این کیوسک ها داشته باشند.

او با اشاره به تاکیدات جلسه قبل ستاد اجرایی خدمات سفر با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در ارتباط با سرانجام یافتن عملیات عمرانی در سطح شهر ها در ایام سرانجام سال گفت: متاسفانه در بعضی شهرستان ها عملیات عمرانی همچنان ادامه دارد و به کندی پیش می روند که ادامه این روند موجب بروز مشکل در ایام پرتردد نوروز 98 برای مسافران و هموطنان می گردد.

احمد تجری معاون گردشگری استان گلستان نیز در این نشست گفت: در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار گردید وظایف کمیته های 12گانه ستاد تفکیک شد و این کمیته ها در این مدت برای همکاری و تعامل بیشتر جلساتی را تشکیل دادند.

او با اشاره به آخرین آمار ارسالی توسط دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: 11 ایستگاه های پلیس , 36 پایگاه هلال احمر , 50 پایگاه اورژانس بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان , 12 قاضی فعال در دادگاه های استان , 21 داروخانه فعال در سطح استان , 9 پایگاه امداد خودرویی , 18 دفتر شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ای , 31 پایگاه اطلاع رسانی هلال احمر , یک هزار و 250 نیروی فعال ایمنی و سلامت مسافرین , 369 ناظر سازمان صنعت , معدن و تجارت , 221 ناظر دانشگاه علوم پشکی , 16 راهدارخانه , در ایام نوروز 98 به هموطنان خدمت رسانی خواهند کرد.

او با اشاره به ظرفیت اقامت در مدارس استان گفت: در سطح استان 177 مدرسه با ظرفیت اقامت 7 هزار و 900 نفر جهت اسکان مسافران نوروزی تدارک دیده شده است.

او با اشاره به طرح کیلومتر 30 که توسط نیروی انتظامی کشور مطرح شده است گفت: با آنالیز های انجام شده بسیاری از حوادث جاده ای در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد و از این رو دارای اهمیت بالایی است و این امر جهت جانمایی پایگاه های هلال احمر و اورژانس مورد نظر دستگاه های خدمت رسان باشد.

اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود رادر خصوص ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی ارایه کردند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 365

به "دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 98 استان گلستان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 98 استان گلستان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید