راهنمای خرید خودروی هاچ بک

به گزارش مجله شرقیا، خودروی هاچ بک چی بخریم؟ اگر در پی پاسخ این سوال هستید، باید بگوییم که در این مطلب از راهنمای خرید خوردوی هاچ بک قصد داریم تا بهترین ماشین های هاچ بک بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

هاچ بک ها، این خودروهای کوچک دوست داشتنی همواره طرفداران خاص خود را داشته اند. طراحی ظاهری خاص و ابعاد کوچک این خودروها، آنها را به یک خودروی شهری تمام عیار تبدیل کرده است.

در بازار ایران هم از همان زمان ورود اولین ها که اپل کورسا، گل، پراید صبا و پژو 206 بودند، خودروهای هاچ بک به خوبی جای خود را در دل خریداران باز کردند. در این بین شاید بتوان محبوب ترینِ ماشین های هاچ بک بازار خودروی ایران را پژو 206 دانست که از زمان اوج با اصالت فرانسوی اش تا کنون که تنها به مدل ایرانیزه شده آن دسترسی داریم، همواره انتخاب اول بسیاری از اقشار میانه جامعه خصوصاً جوان ترها بوده است.

در حال حاضر، در بازار متلاطم این روزها اگر در پی لوکس ترین و گران ترین هاچ بک بازار هستید، باید بین 800 میلیون تا 3 میلیارد تومان هزینه کنید. در ادامه قصد داریم بهترین خودروهای هاچ بک بازار را به شما معرفی کنیم. پس با راهنمای خرید خودروی هاچ بک بلاگ خبرنگاران همراه باشید.

مرسدس بنز GLA 45؛ بهترین ماشین هاچ بک بازار ایران

اولین خودرویی که در این راهنمای خرید خودروی هاچ بک به معرفی آن می پردازیم، خودروی بنز GLA 45 است. کمپانی بنز در سال 2013 با رونمایی از مدل GLA خاص و زیبا طرفدارانش را شگفت زده کرد. این خودروی بی نظیر که در سال 2016 به کشور ما هم وارد شد، گران ترین، لوکس ترین و بهترین ماشین هاچ بک بازار ایران است.

درست است که مرسدس بنز GLA در واقع یک کراس اوور کامپکت است، اما بیشتر آن را به عنوان بنز هاچ بک می شناسند. موتور 2 لیتری با توان تولید 381 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور در کنار سیستم گیربکس 7 سرعته اتوماتیک و شتاب صفر تا صد برق آسای 4.4 ثانیه جایی برای حرف باقی نمی گذارد.

سیستم هندلینگ و تعلیق GLA در بالاترین سطح ممکن واقع شده است که این پکیج فنی رانندگی با این خودرو را به یک لذت بی نهایت بدل کرده است. کامل ترین تجهیزات ایمنی، امکانات رفاهی و تکنولوژی مرسدس بنز هاچ بک GLA شک و شبهه ای برای انتخاب این خودرو باقی نمی گذارد.

بنابراین اگر توان اقتصادی بالایی دارید و قصد دارید از بهترین ماشین های هاچ بک بازار ایران انتخاب کنید، قطعا مرسدس بنز GLA 45 اولین انتخاب شما خواهد بود.

شما می توانید برای مطلعی از آخرین قیمت خرید و فروش مرسدس بنز کلاس GLA به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

لکسوس CT200h

لکسوس CT200h یکی دیگر از بهترین خودروهای هاچ بک بازار ایران است. ناگفته نماند که لکسوس CT200h نخستین خودروی هیبریدی بود که وارد کشورمان شد. طراحان لکسوس در این خودرو هم با زبان طراحی خاص خود که برگرفته از هنر اوریگامی ژاپنی است، CT200h را خلق کرده اند.

شیشه کوچک عقب که باعث محدود شدن دید راننده می شود و همچنین ارتفاع کف بسیار کم از معایب طراحی بدنه این خودروست. لکسوس CT200h هیبرید نیروی محرکه خود را از یک پیشرانه بنزینی- برقی که از یک موتور 8 لیتری بنزینی و یک موتور برقی است، دریافت می کند. موتور بنزینی قادر به تولید 134 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور می باشد و قدرت موتور الکتریکی آن 60 کیلو وات و گشتاورش 207 نیوتن متر است. این نیرو به وسیله سیستم گیربکس CVT به محور دیفرانسیل جلو منتقل می شود. گرچه شتاب صفر تا صد 6 ثانیه چندان مهیج و شگفت انگیز نیست، اما در عوض مصرف سوخت ترکیبی این خودروی هیبریدی 1.4 لیتر است و رقم مطلوبی به نظر می رسد.

تجهیزات ایمنی سطح بالا، امکانات رفاهی مناسب، کیفیت ساخت و متریال با کیفیت از دیگر ویژگی های خودروست. از آنجا که لکسوس CT200h نخستین خودروی هیبریدی وارد شده به کشورمان بود و دانش فنی در خصوص این نوع خودروها نیز محدود بود، از طرفی واردات محدود، ظاهری که همه پسند نبود و پر رونق نبودن بازار خرید و فروش آن، باعث شد تا با وجود لوکس بودن و محاسن بسیار، کمتر شاهد تردد این لکسوس هاچ بک در خیابان ها باشیم.

اگر برای شما هم سوال شده که هاچ یک چی بخرم؟ لکسوس CT200h شاید همان هاچ بک خاصی باید که در پیش هستید. شما می توانید با مراجعه به وب سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش لکسوس CT200h مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: چه ماشینی بخرم؟

ولوو V40

سومین خودروی پیشنهادی ما در راهنمای خرید خودروی هاچ بک ولوو V40 است. ولوو مدل V40 از آن خودروهایی ست که هر چه بیشتر بگردید، کمتر می توانید در آن نقصی پیدا کنید. ولوو V40 که یکی از بهترین ماشین های هاچ بک بازار ایران است که علاوه بر طراحی زیبا، امکانات کامل و بسیار خوبی دارد.

این ولووی هاچ بک از موتورهای مختلفی بهره می گیرد، اما مدلی که به کشور ما وارد شد، مجهز به یک موتور 2 لیتری 5 سیلندر توربو با توان تولید 213 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور است. این قدرت به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

ظاهر مجذوب کننده بیرونی، طراحی مدرن و متناسب کابین، امکانات متنوع از جمله سیستم اتوپارک، ایمنی بسیار بالا و کسب بالاترین نمره ایمنی آر موسسه یورو انکپ، سیستم پیشگیری از تصادفات، کیسه هوای عابر پیاده، سیستم تعلیق و هندلینگ عالی در مجموع یک خودروی فوق العاده را تشکیل داده اند.

ولوو V40 هاچ یک باکیفیتی است که تمامی انتظارات شما از یک هاچبک لوکس را برآورده می کند، با این حال این خودرو در کشور ما ایراداتی هم دارد. خدمات پس از فروش بسیار ضعیف و به تبع آن، بازار خرید و فروش نامناسب، دلایلی هستند که خرید این خودروی هاچ بک را برای بسیاری از مشتریان، به خریدی غیرمنطقی تبدیل می کنند.

شما می توانید برای مشاهده آخرین آگهی های خرید و فروش ولوو V40 به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

دی اس 3

چهارمین خودروی پیشنهادی راهنمای خرید خودروی هاچ بک DS 3 است. دی اس 3 هاچبک شرکت زیرمجموعه سیتروئن است که در کلاس سوپرمینی ها قرار می گیرد.

طراحی ظاهری دی اس 3 فرانسوی ها بسیار شیک و خاص است. به کار بردن قسمت های کروم در نماهای مختلف خودرو، استفاده از پلاستیک های مشکی در کنار پنجره ها و ستون ها و سقفی با رنگ متفاوت از بدنه DS 3 را به یک هاچ بک خاص و چشم نواز بدل کرده است.

در نمای داخل کابین نیز با یک طراحی دلنشین به سبک خودروهای لوکس روبرویم. در داخل نیز از دو رنگ متفاوت استفاده شده است. متریال و کیفیت ساخت در حد بسیار مطلوبی واقع شده است و جانمایی تجهیزات و دکمه های کنترلی نیز کاملا متناسب است. تنها نکته قابل توجه و منفی را می توان نبود هیچ گونه دکمه کنترلی روی فرمان اشاره کرد.

دی اس 3 مجهز به یک موتور 2.1 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مجهز است که توان تولید 110 است بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد آن 10 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن 5 لیتر است. DS 3 یک هاچبک سوپرمینی با تجهیزات ایمنی کامل است که پیروز شده 5 ستاره از موسسه یورو انکپ کسب کند.

دی اس 3 با توجه به ظاهر زیبا و تجهیزات و امکانات متنوع یکی از محصولات پرفروش شرکت سیتروئن است. در ایران اما برند DS هنوز آنقدر شناخته شده نیست و شاید در این رنج قیمت، خریداران برای انتخاب بهترین ماشین های هاچ بک بازار ایران کمتر به سراغ این خودرو بیایند.

با مراجعه به سایت خبرنگاران و مشاهده آگهی های بخش خودرو، می توانید از آخرین قیمت خرید و فروش انواع دی اس در ایران مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین های فرانسوی بازار ایران

آلفارومئو جولیتا

خودروی هاچ بک چی بخریم؟ آلفارومئو جولیتا یکی دیگر از خودروهایی است که می توان بدون درنگ، پاسخی برای این سوال باشد.

شرکت ایتالیایی آلفارومئو با خودروهای جولیتا و میتو در بازار هاچ بک ایران حضور دارد. تنها کافی است یک بار این خودروها را ببینید تا به واسطه طراحی خاص، عجیب و مثلثی شکل جلو پنجره آن ها، همواره در ذهنتان بمانند.

آلفارومئو جولیتا به یک موتور 4 لیتری توربو مجهز است که توان تولید 170 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است. سیستم گیربکس این خودرو که اتومات TCT آلفارومئو است، دارای عملکرد سریع و بسیار نرمی است که از ویژگی های مثبت این خودرو تلقی می شود. شرکت آلفارومئو به واسطه استفاده از مواد سبک آلومینیومی در ساخت جولیتا، شتاب صفر تا صد 6.6 ثانیه را برای آن به ارمغان آورده است.

از دیگر ویژگی های قابل توجه آلفارومئو جولیتا که یکی از بهترین ماشین های هاچ بک بازار ایران است، مصرف سوخت پایین (6.6 شهری و جاده ای 3.4 لیتر) است. ایمنی کامل، تجهیزات و امکانات رفاهی مطلوب، کیفیت ساخت، متریال به کار رفته مرغوب و از همه مهم تر خدمات پس از فروش مناسب از دیگر ویژگی های مثبت این خودرو به شمار می فرایند.

تا اینجا، این خودرو تقریباً همه چیز تمام است، اما توصیه می شود اگر آلفارومئو جولیتا نظرتان را برای خرید جلب کرده، حتماً پیش از خرید رانندگی با آن را تجربه کنید. جای گیری نامناسب جایگاه راننده و ارتفاع بالای فرمان از یک سو و متفاوت بودن ارتفاع پدال ها از سویی دیگر، باعث شده تا رانندگی با آلفارومئو جولیتا قلق های خاص خودش را داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از آحرین قیمت خرید و فروش آلفارومئو جولیتا به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

بهترین ماشین های هاچ بک میانه بازار ایران

تا به اینجای راهنمای خرید خودروی هاچ بک تمام تلاش ما این بود که بهترین خودروهای هاچ بک بازار ایران را به شما معرفی کنیم؛ خودروهایی لوکس که بهترین کلاس بندی خود محسوب می شوند و البته قیمت های بالایی نیز دارند.

با این حال، ممکن است که افرادی هم با بودجه های پایین تر در پی خرید ماشین هاج بک باشند. به همین دلیل، در ادامه به معرفی بهترین خودروهای هاچ بک میانه بازار ایران می پردازیم تا شاید پاسخ جامع تری باشد برای سوال ماشین هاچ بک چی بخریم؟

تویوتا یاریس هاچ بک

یکی دیگر از خودروهای پیشنهادی در این راهنمای خرید خودروی هاچ بک، تویوتا یاریس است. تویوتا یاریس از همان ابتدا با ایده خلق یک خودروی شهری جمع وجورِ اقتصادی شکل گرفت و به بازارهای جهانی راه یافت. این خودرو در نسل سوم خود تغییرات مهمی را تجربه کرد و توانست به خودروی زیباتری بدل شود.

مصرف سوخت پایین یکی از ویژگی های تویوتا یاریس است، به طوری که این خودرو برای طی کردن یک مسافت 100 کیلومتری به صورت ترکیبی تنها 6.3 لیتر بنزین مصرف می کند. این خودرو همانند سایر محصولات شرکت تویوتا از استهلاک پایینی برخوردار است و این امر می تواند برای یاریس به عنوان یک خودروی شهری، ویژگی مثبتی محسوب شود.

تویوتا یاریس علی رغم آپشن های نه چندان پر تعدادش در بخش ایمنی، باز هم شرایط مطلوبی دارد و علاوه بر مجهز بودن به دو عدد کیسه هوا و سیستم های ترمز ABS و EBD، پیروز به دریافت 5 ستاره از مؤسسه EURONCAP اروپا شده است که خود نشان دهنده شرایط مطلوب این خودرو در محافظت از سرنشینانش خواهد بود. این هاچ بک شهری تعلیق میانه و سواری نرمی دارد و برای خودرویی در این سطح و راضی کننده خواهد بود.

از معایب تویوتا می توان به سادگی و کم آپشن بودن آن اشاره کرد که همین موضوع، بر روی کیفیت و احساس رضایت از رانندگی با آن تأثیرگذار خواهد بود. همچنین، هندلینگ تویوتا یاریس اگرچه نسبت به نسل گذشته بهبود یافته، اما هنوز هم راضی کننده نیست.

با این حال، تویوتا یاریس همچنان یکی از بهترین خودروهای هاچ بک بازار ایران است. شما می توانید آخرین آگهی های خرید و فروش تویوتا یاریس هاچ بک را در سایت خبرنگاران مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین های ژاپنی بازار ایران

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ یکی دیگر از بهترین ماشین های هاچ بک بازار ایران است که ویژگی های یک خودروی جمع و جور شهری را دارد و انتخاب خوبی برای خرید خودروی هاچ بک محسوب می شود.

میتسوبیشی میراژ با توجه به کلاسی که در آن واقع شده است از ابعاد کوچکی برخوردار است و به همین دلیل استفاده از آن برای مسیرهای شهری و تردد در خیابان های شلوغ و پرپیچ و خم بسیار مناسب است. در داخل کابین میراژ با توجه به کلاس بدنه، راحتی نسبتا قابل قبولی در جایگاه های جلویی میراژ فراهم شده است و یکی فرد بلند قد و درشت هیکل به راحتی می تواند پشت فرمان این خودرو قرار گیرد و از نظر فضای پا و زانو نیز مسئله ای نداشته باشد.

پیشرانه میراژ اگرچه قدرت بالایی را تولید نمی کند ولی با توجه به وزن پایین خودرو عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه خواهد داد. این خودروی هاچ بک با موتور 3 سیلندر 1.2 لیتری خود، قدرتی برابر با 77 اسب بخار دارد.

مصرف سوخت این خودرو در شهر 5.3 لیتر و در جاده 3.9 لیتر در 100 کیلومتر است. میتسوبیشی میراژ با مصرف سوخت ترکیبی 4.6 لیتر در 100 کیلومتر یکی از کم مصرفترین خودروهای بازار ایران محسوب می شود.

با این حال، میتسوبیشی میراژ هم بی ایراد نیست. فضای ردیف عقب بسیار این خودرو بسیار کم است. همچنین، متریال به کار رفته در این خودرو چندان مرغوب نیست. در سرعت های بالا یا هنگامی که پیشرانه خودرو تحت فشار قرار می گیرد صدای موتور به مقدار نسبتا زیادی در کابین شنیده می شود و احساس ناخوشایندی را منتقل می کند.

با همه این اوصاف، میتسوبیشی میراژ هاچ بک خوبی است که شاید در کلاس میانه، یکی از بهترین ماشین های هاچ بک بازار ایران باشد. اگر با مزایا و معایب این خودرو کنار می آیید، شاید خرید میتسوبیشی میراژ برایتان تصمیم درستی باشد.

هیوندای i10

هیوندای i10 یکی دیگر از هاچ بک های جمع وجور بازار ایران است که همراه دو برادر دیگرش، یعنی هیوندای i20 و هیوندای i30) وارد بازار ایران شد.

هیوندای i10 با طراحی داخلی و خارجی مجذوب کننده و فضای داخلی مناسب یکی از خودروهای هاچ بک خوب محسوب می شود؛ هرچند که قیمت این خودرو در ایران کمی بالاست و با توجه به این قیمت، خریداران انتظار آپشن های بیشتری را از این خودرو دارند.

هیوندای i10 عایق بندی خوبی دارد و ورود صدای پیشرانه در دور موتورهای پایین به کابین کم است. همچنین، گیربکس این خودرو عملکرد خوبی دارد و ضعف چندانی در زمینه شتاب گیری و عملکرد دینامیکی مشاهده نمی شود. از دیگر مزایای این خودرو می توان به کیفیت و طراحی جایگاه های جلو اشاره کرد که رانندگی مداوم با هیوندای i10 را به هیچ وجه خسته کننده نمی کند.

با این حال، اگر اهل رانندگی تندوتیز نباشید موتور هیوندای i10 با 86 اسب بخار قدرت برای رانندگی با سرعت بهینه مصرف سوخت 90 کیلومتر بر ساعت کفایت می کند، اما اگر بار زیادی دارید باید در جاده های پر پیچ وخم انتظار کندی شتاب این خودرو را داشته باشید. تعداد کم دنده ها در گیربکس 4 سرعته باعث می شود برای سبقت گیری در اتوبان ها کمی با مشکل روبرو باشید. همچنین، همانطور که در ابتدا گفتیم، هیوندای i10 آپشن ها و امکانات زیادی به نسبت قیمتش ارائه نمی کند.

شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای i10 مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: معرفی ارزانتزین شاسی بلندهای بازار ایران

هیوندای i20

اگر در پی پاسخی برای سوال خودروی هاچ بک چی بخریم؟ هستید، باید گفت شاید هیوندای i20 همان هاچبکی باشد که در پیش هستید.

هیوندای i20 که در خط تولید شرکت کرمان موتور مونتاژ می شود، کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. فرمان پذیری خوب و مصرف سوخت پایین هیوندای i20 از نکات مثبت آن است. در مدل های نو این خودرو، نمایشگر دوربین به آینه وسط منتقل شده و اتولایت، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای نیز به آپشن های آن اضافه شده است.

هیوندای i20 از عایق بندی کابین خوبی نیز بهره می برد که آرامش سرنشینان را به همراه دارد. همچنین، موتور این خودرو بسیار کم سر و صدا است و آرامش داخل کابین را مختل نمی کند.

با این حال، هر خودرویی معایبی هم دارد. هیوندای i20 علی رغم قیمت بالایی که دارد، هیچ یک از آپشن های روز دنیای مدرن مانند کروز کنترل، سانروف و سیستم های پایداری و … را ندارد. از دیگر نقاط ضعف هیوندای i20 باید به قدرت پایین پیشرانه و شتاب کم این خودرو اشاره کرد.

برای مشاهده آگهی ها و آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای i20 به بخش خودروی سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

هیوندای i30

هیوندای i30 هم یکی دیگر از گزینه های موجود برای خرید خودروی هاچ بک به شمار می رود. سومین محصول هیوندای در این فهرست، اولین بار در سال 2008 به بازار عرضه شد و سبک و سیاق آن اروپایی بود.

هیوندای i30 نسبت به دو برادر دیگرش، امکانات بدی ندارد که از آن ها می توان به سیستم کنترل پایداری الکترونیک، سانروف برقی، ایربگ جلو و جانبی و پرده ای، قفل ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، ترمز ضد قفل، چراغ مه شکن، گرمکن آینه، دسترسی بدون کلید و سنسور پارک عقب اشاره کرد.

هیوندای i30 مجهز به جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته در زمان 11 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن نیز 205 کیلومتر در ساعت است.

جایگاه های هیوندای i30 بسیار راحت هستند و با نشستن روی جایگاه هیوندای i30 احساس می کنید همه چیز در جای خود قرار گرفته است. فرمان این خودرو بسیار خوش ساخت است و هدایت آن بسیار نرم است و راننده قابلیت مانور خوبی در اختیار دارد.

ترمزهای هیوندای i30 عملکرد خوبی دارند. تعویض دنده نیز بسیار روان انجام می گیرد و گیربکس به خوبی از پس این کار بر می آید و حتی ممکن است برخی اوقات اصلاً متوجه تعویض دنده نشوید.

از معایب این خودرو می توان به شتاب کمش (0 تا 100 آن حدود 12 ثانیه طول می کشد) اشاره کرد که به دلیل وزن بالای خودرو است. همچنین، پیشرانه i30 قابلیت تحمل وزن 1214 کیلوگرمی این خودرو را ندارد و نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

شما می توانید برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای i30 به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین های کوپه بازار ایران

کیا پیکانتو

پیکانتو اولین خودروی کمپانی کیا است که در فهرست بهترین ماشین های هاچ بک بازار ایران قرار گرفته است. کیا پیکانتو مجهز به موتوری 4 سیلندر با حجم 1.2 لیتر قدرت 85 اسب بخار را تولید می کند.

مهم ترین ویژگی کیا پیکانتو شاید مصرف سوخت پایین این خودرو باشد. پیکانتوهای موجود در ایران به صورت ترکیبی 5.3 لیتر بنزین می سوزانند. از آنجایی که پیکانتو عمدتاً در سفرهای درون شهری مورداستفاده قرار می گیرد، مصرف 6.7 لیتری اش در شهر بسیار حائز اهمیت است. در جاده ها هم با کیا پیکانتو خیالتان راحت است چون در هر 100 کیلومتر، 4.5 لیتر بنزین مصرف می کند.

ابعاد کوچک کیا پیکانتو یکی از ویژگی های مثبت آن برای تردد در شهرهای شلوغ و پُرترافیک است و صاحبان آن در شهرهای شلوغ کمتر با مشکل جای پارک روبرو خواهند شد. با وجود مشکل ارتفاع در خودروهای هاچبک، طراحان پیکانتو سعی کرده اند که حداکثر فضا را در اختیار سرنشینان، خصوصاً سرنشینان عقب، قرار دهند؛ به همین دلیل پیکانتو در قیاس با خودروهای دیگر، کمتر مشکل جاگیری سرنشینان بلند قامت و راحتی افراد هنگام سفرهای طولانی مدت را دارد. نسخه فول آپشن پیکانتو، امکانات رفاهی خوبی در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

این خودرو علی رغم اینکه در تست های ایمنی سربلند بوده، اما در بحث ایمنی عابران پیاده شرایط چندان مناسبی ندارد. همچنین، نفوذ صدای موتور و صدای لاستیک ها در سرعت های بالا، عمده ترین مسئله ای است که صاحبان پیکانتو از آن گلایه دارند. برخی از رانندگان این خودرو هم نسبت به عملکرد گیربکس هنگام تعویض دنده 3 به 4 این خودرو معترض هستند.

با این حال، کیا پیکانتو هم به عنوان یک خودروی هاچ بک انتخاب خوبی است و می توانید آن را در هنگام خرید لحاظ کنید. با مراجعه به بخش آگهی های سایت خبرنگاران می توانید از آخرین قیمت خرید و فروش کیا پیکانتو مطلع شوید.

رنو ساندرو استپ وی

خودروی دیگری که در راهنمای خرید خودروی هاچ بک به شما معرفی می کنیم، رنو ساندرو استپ وی است؛ خودرویی که بسیاری آن را هاچ بک کراس یا هاچ بک قد بلند می نامند.

طراحی ساندرو استپ وی اگرچه از خود رنو ساندرو مجذوب کننده تر است، اما در نهایت، ظاهرا این خودرو همچنان خسته کننده و بسیار ساده است. رنو ساندرو استپ وی تقریبا هیچ آپشن و امکانات خاصی به خریداران ارائه نمی کند. همچنین، باید گفت مواد به کاررفته در داشبورد و رودری ها از پلاستیک خشک است و ممکن است احساس رانندگی با خودروهای ارزان قیمت را به سرنشینان الفا کند.

با این حال، آنچه که رنو ساندرو استپ وی را به خودرویی مجذوب کننده تبدیل می کند (و به همین دالیل در فهرست بهترین ماشین های هاچ بک بازار ایران واقع شده است) امنیت خوب و قابل قبولش است که خیال سرنشنیان خودرو راحت می کند. سیستم تعلیق خودرو خوب است و هنگام رانندگی در جاده، کشش و چسبندگی خوبی را تقدیم شما خواهد کرد. استهلاک این خودرو بسیار پایین است و خیلی دیر با فرسایش و تخریب روبرو می شود.

از دیگر مزایای رنو ساندرو استپ وی باید به فراوانی قطعات و تعمیرگاه هایش در کشور اشاره کرد که همین امر باعث شده که این خودرو بازار خرید و فروش دست دوم خوبی داشته باشد.

در کل اگر طراحی ظاهری و یا امکانات فراوان برایتان اهمیت چندانی ندارد، رنو ساندرو استپ وی هاچ بک پرقدرتی است که می تواند انتخاب خوبی برای خرید باشد.

شما می توانید برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش رنو ساندرو استپ وی به بخش آگهی های سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین های ایرانی که می توانید بخرید!

پژو 207

پژو 207 دیگر خودروی ایرانی است که در این راهنمای خرید خودروی هاچ بک واقع شده است. پژو 207 با فروش بالایی که در سال های 97 و 98 داشت، به یکی از مهره های مهم ایران خودرو در بازار هاچ بک های آپشنال تبدیل شده و انتخاب خوبی برای آن دسته از افرادی است که می خواهند با قیمتی مناسب خودروی هاچ بک سوار شوند.

پژو 207 در نسخه فول اتومات به غیر از رینگ و لاستیک مخصوص به آینه های برقی، سیستم مالتی مدیا و صفحه لمسی، دنده اتومات، بلوتوث، فرمان برقی، سنسور دنده عقب و کروز کنترل مجهز است، کیفیت ساخت بهتری نسبت به 206 معمولی داشته و با توجه به چهره اغراق آمیزی که دارد بین جوانان و زنان به شدت پرطرفدار است.

پژو 207 از خودروهایی است که استهلاک کمی دارد و یکی از خوش دست ترین خودروهای این گزارش است که لذت رانندگی بالایی دارد. با این حال، از معایب آن هم می توان به کیفیت غربیلک فرمان، ناپایداری در پیچ های تند و قیمت لوازم یدکی اش گفت.

شما می توانید آگهی های خرید و فروش پژو 207 را در بخش آگهی های خودرو در سایت خبرنگاران مشاهده کنید.

پژو 206

پژو 206 عزیز دردانه هاچ بک های بازار ایرانی است که نمی شد در فهرست بهترین هاچبک های بازار ایران نباشد!

این خودرو به قدری در ایران جا افتاده است که دیگر خودرویی فرانسوی محسوب نمی شود و باید آن را خودرویی ایرانی بدانیم. پژو 206 همچنان و بعد از این همه سال که از تولیدش می گذرد همچنان طراحی مجذوب کنندهی دارد و در برابر خودروهای بی روح ایرانی تقریبا بهترین طراحی را دارد.

از ویژگی مثبت این خودرو می توان به طراحی ظاهری مجذوب کننده و جوان پسند، کیفیت سواری مطلوب، توانایی فنی بالا، در دسترس بودن قطعات یدکی و شتابگیری بسیار مناسب اشاره کرد. متاسفانه از اوایل سال 90 به دلایل مختلف کیفیت ساخت محصولات داخلی به شدت پایین آمده و همین مسئله اثر سوئی بر روی تمام ویژگی های این تولیدات گذاشته است.

از جمله نقاط ضعف پژو 206 استهلاک بالا و عملکرد نامناسب جعبه دنده آن بوده و هست. با این تفاوت که پس از ایرانی شدن کامل این خودرو، پایین آمدن کیفیت ساخت و قطعات در مدلهای بالاتر ممکن است دردسر بیشتری برای شما ایجاد کند.

برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش پژو 206 پیشنهاد می کنیم به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: پرفروشترین خودروهای تاریخ ایران

آخر ماشین هاچ بک چی بخریم؟

امیدواریم که این مطلب راهنمای خرید خودروی هاچ بک توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد. همانطور که مطالعه کردید، در این راهنمای خرید تمام تلاش ما بر این بوده که بهترین ماشین های هاچ بک موجود در بازار در رده های قیمتی مختلف را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید با مطالعه این راهنمای خرید بهترین گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

مطمئنا تعداد هاچ بک های موجود در بازار ایران بسیار بیشتر از این موارد است و ما سعی کردیم با توجه به قیمت فعلی خودرو، آن دسته از خودروهایی که ارزش خرید بالاتری دارند را به شما معرفی کنیم (امیدواریم که در این رابطه پیروز عمل کرده باشیم).

نظر شما درباره این راهنمای خرید چیست؟ آیا خودروهای خوب دیگری را می شناسید که شایسته قرار گرفتن در فهرست بهترین ماشین های هاچ بک بازار ایران باشد؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2113

به "راهنمای خرید خودروی هاچ بک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید خودروی هاچ بک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید