روسیه: دومین گشت زنی مشترک با ترکیه دو هفته دیگر انجام می گردد

به گزارش مجله شرقیا، وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه اولین گشت زنی مشترک با ترکیه در منطقه شهر قامشلی در شمال شرق سوریه به شکل منظمی انجام شد، اظهار داشت که دومین گشت زنی مشترک احتمالا دو هفته بعد انجام می گردد.

روسیه: دومین گشت زنی مشترک با ترکیه دو هفته دیگر انجام می گردد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، یکی از افسران پلیس نظامی روسیه اظهار کرد: گشت زنی به شکلی منظم و بدون هیچ گونه حاشیه ای و یا از دست رفتن تجهیزات و افراد اجرا شده و ماموریت انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در هر حال روند آینده باید بهتر از قبل باشد، گفت: دو طرف درباره انجام دور دوم گشت زنی ها در این منطقه برای دستکم دو هفته بعد توافق کردند.

روسیه و ترکیه از اجرای پیروز اولین گشت زنی مشترک خود در شمال شرق سوریه در نزدیکی منطقه عملیات چشمه صلح ترکیه با مشارکت یگان هایی از پلیس نظامی روسیه و نیروهای گارد مرزی ترکیه خبر دادند.

این گشت زنی در ساعت 12 ظهر روز آدینه در گذرگاه الدرباسیه در استان حسکه شروع شده و با طی مسافتی به طول 110 کیلومتر به نقطه شروع حرکت خود بازگشت و این گشت زنی چهار ساعت ادامه داشت.

یک کاروان با پرچم ترکیه از استان ماردین ترکیه به مرزهای سوریه وارد شد و در کنار کاروانی از روسیه در منطقه الدرباسیه در حومه راس العین در استان حسکه نهاده شد و این دو گشت زنی مشترکی به مدت چهار ساعت داشتند.

این گشت زنی های مشترک بر اساس توافقی که میان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، همتای روس او در 22 اکتبر گذشته در شهر سوچی به امضا رسید، انجام می شوند و طبق این توافق گشت زنی ها تا عمق 10 کیلومتری از غرب شهر تل ابیض تا شهر عین العرب و از شهر راس العین در شرق تا شهر قامشلی که از توافق سوچی مستثنی شده، خواهد بود.

همچنین رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه در مصاحبه با همتای روس خود اجرای توافقنامه دو کشور و به صورت تعیین عقب نشینی شبه نظامیان کرد از نوار مرزی تا عمق 30 کیلومتری را آنالیز کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 542

به "روسیه: دومین گشت زنی مشترک با ترکیه دو هفته دیگر انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: دومین گشت زنی مشترک با ترکیه دو هفته دیگر انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید