ساخت تاسیسات گردشگری در کردستان شتاب گرفته است

به گزارش مجله شرقیا، نشست خبری سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی با اصحاب رسانه استان کردستان عصر روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه 98 در محل سالن کنفرانس هتل شادی سنندج برگزار گردید.

ساخت تاسیسات گردشگری در کردستان شتاب گرفته است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، در این نشست که معاونان اداره کل نیز حضور داشتند، علوی ضمن تشکر و قدردانی از همدلی و همراهی کلیه مدیران مسئول و مدیران خبرگزاری ها، هفته نامه ها، روزنامه ها و همچنین خبرنگاران با بخش های مختلف اداره کل، به تشریح اهم اقدامات انجام شده شده درحوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کردستان پرداخت.

او به ساخت و افتتاح هتلها، اقامتگاههای بوم گردی، رستورانهای سنتی، مجتمع های تفریحی و گردشگری طی چندین سال اخیر در سطح استان اشاره کرد و با بیان این که ساخت تاسیسات گردشگری در کردستان شتاب گرفته است، گفت: اداره کل میراث فرهنگی کردستان در راستای ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری استان از هرگونه سرمایه گذاری در بخشهای مختلف حمایت لازم را صورت خواهد داد.

علوی پرداخت تسهیلات به متقاضیان و صدور مجوزات کارگاهی و انفرادی برای صنعتگران را از جمله اقدامات انجام شده در راستای حمایت از صنایع دستی استان این بخش برشمرد و اضافه نمود: آماده حمایت از افراد خلاق در بخش های مختلف صنایع دستی استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با اشاره به اینکه 17 هزار نفر در این استان کارت صنعتگری دارند و در رشته های مختلف فعالیت می نمایند، گفت: تاسیس بازارچه دائمی صنایع دستی برای فروش محصولات هنرمندان این بخش یک احتیاج اساسی است که با جدیت مشغول پیگیری این موضوع هستیم.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده شده در حوزه میراث فرهنگی و مرمت و احیاء آثار تاریخی اشاره کرد و اظهارداشت: برای حفظ و معرفی آثار تاریخی - فرهنگی استان احتیاجمند همراهی هرچه بیشتر مردم وحمایت مسئولین استان هستیم.

در خاتمه مدیرکل میراث فرهنگی و معاونان حاضر در این نشست به سوالات مطرح شده از جانب خبرنگاران و فعالین مطبوعاتی پاسخ دادند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 309

به "ساخت تاسیسات گردشگری در کردستان شتاب گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت تاسیسات گردشگری در کردستان شتاب گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید