شورای سازش درون کارگاهی در سیستان و بلوچستان تشکیل می گردد

به گزارش مجله شرقیا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: تشکیل شورای سازش درون کارگاهی در سطح استان پیگیری و اجرا می گردد.

شورای سازش درون کارگاهی در سیستان و بلوچستان تشکیل می گردد

حامد آرامش در نشست ویدئو کنفرانسی با کارشناسان روابط کار، بیمه بیکاری و تشکلات کارگری و کارفرمایی ادارات تابعه سراسر استان گفت: با توجه به حکم مقرر در ماده 157 قانون کار، هر گونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت نامه های کارگاهی یا پیمان های دسته جمعی کار باشد، در مرحله اول به وسیله سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز یا نمایندگان آن ها در شورای اسلامی کار و در صورتی که شورای اسلامی کار در واحدی نباشد به وسیله انجمن صنفی کارگران یا نماینده قانونی کارگران و کارفرما حل وفصل خواهد شد.

وی توضیح داد: بر اساس ماده 1 دستورالعمل سازش، در صورت اختلاف بین کارگر، کارآموز و کارفرما و عدم حصول سازش مستقیم بین طرفین، افراد مذکور مکلفند در اجرای ماده 157 قانون کار و قبل از طرح دعوا در مراجع حل اختلاف کار، درخواست خود مبنی بر ایجاد سازش را به تشکل کارگری مستقر در کارگاه (شورای اسلامی کار، انجمن صنفی کارگران، نماینده کارگران کارگاه) ارائه دهند. درکارگاه هایی که تشکل کارگری در آن تشکیل نشده است، با تقاضای ذینفع، مراجع حل اختلاف کار به دعوا رسیدگی می نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بنابراین روسای ادارات تابعه و کارشناسان روابط کار سراسر استان می بایست هماهنگی لازم برای تشکیل شورای سازش درون کارگاهی را انجام و تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.

آرامش تاکید نمود: در سیستان و بلوچستان به واسطه فرهنگ و سنن و آداب مردمان این دیار، از گذشته موضوع سازش در سر لوحه برطرف موارد اختلافی قرار داشته و از این حیث دغدغه خاصی وجود ندارد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز 35 درصد از آرای مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان بصورت سازشی و با تعامل کارگر و کارفرما حل و فصل شده است.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2173

به "شورای سازش درون کارگاهی در سیستان و بلوچستان تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای سازش درون کارگاهی در سیستان و بلوچستان تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید