طراحی فضاهای مختلف در خانه برای نگهداری کفش

به گزارش مجله شرقیا، دکوراسیون داخلی به نحوه چیدمان وسایل بر اساس نظم و ترتیب و الگوی خاص اشاره دارد. اهمیت این موضوع به اندازه ای است که پس از تکمیل ساختمان مرحله طراحی داخلی آن صورت می گیرد. بنابراین دکوراسیون داخلی گام نهایی در تکمیل یک خانه به شمار می رود. در بحث طراحی دکوراسیون بهینه سازی فضای منزل هدف اصلی طراحان و معماران است. آنها سعی می نمایند از گوشه و کنار خانه نهایت استفاده را ببرند و فضایی مناسب برای قرار دادن اشیا و لوازم ضروری فراهم آورند. یکی از مسائلی که اغلب افراد در خانه های خود با آن مواجهه هستند نبود فضای کافی برای قرار دادن کفش هاست. افراد اصولاً دارای کفش های متنوعی هستند به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد شلوغی و آشفتگی در خانه مکان مناسبی برای قرار دادن کفش ها باید تعیین گردد.

طراحی فضاهای مختلف در خانه برای نگهداری کفش

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

امروزه طراحان و معماران طرح های متنوعی برای ساخت جاکفشی در خانه ارائه داده اند, طرح هایی که باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای خانه شده و علاوه بر آن دکوراسیون آن را زیباتر نشان می دهند. در این نوشته از ما سعی شده ایده های مختلف طراحی جاکفشی در فضای خانه به شما معرفی گردند تا از آنها ایده گرفته و یک جاکفشی بی نظیر در خانه خود طراحی نمائید.

کابینت چوبی

کابینت هایی که برای نگهداری کفش ها ساخته می شوند مزایای مختلفی دارند. آنها با نمای بی نظیر خود زیبایی فوق العاده ای در فضای خانه ایجاد می نمایند و عنصری کاربردی در دکوراسیون منزل به شمار می آیند. چوب متریالی طبیعی است و هیچ نوع آلرژی ایجاد نمی کند به همین دلیل کابینت چوبی ایده آل ترین گزینه برای قرار دادن کفش ها محسوب می گردد. این کابینت ها قابلیت نگهداری تعداد زیادی کفش را دارند و از فضای بالای آنها می توان برای قرار دادن سایر اشیا استفاده نمود.

فضای زیر راه پله

فضای زیر راه پله مکانی مناسب برای ساخت جاکفشی است. با توجه به اندازه پله ها و فضای زیر آنها می توان یک جاکفشی جادار برای قرار دادن کفش ها تعبیه نمود. شما می توانید کفش هایی که زیاد از آنها استفاده نمی کنید را در زیر راه پله ها قرار دهید و کفش هایی که روزانه مورد استفاده قرار می گیرند را در کنار درب ورودی بگذارید.

فضای زیر تخت خواب

برخلاف ظاهر کوچک آپارتمان می توان فضاهای مختلفی در آن یافت که بتوان اشیا گوناگون را جاسازی نمود. فضای زیر تخت مناسب ترین مکان برای قرار دادن کفش هاست خصوصاً اگر این فضا به صورت قفسه بندی طراحی گردد.

نگهداری کفش ها در سطل

یکی دیگر از روش های نگهداری کفش قرار دادن آنها در سطل های رنگی است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید از سطل های بزرگ که درون یک قفسه قرار گرفته اند برای نگهداری کفش استفاده شده که این روش از ایجاد آشفتگی و هرج و مرج در فضا جلوگیری می کند.

آویزان نمودن کفش ها

آویزان کردن کفش ها به شیوه زیر باعث نظم دهی به آنها شده و دسترسی به کفش ها را آسان می کند. در گوشه ای از دیوار اتاق یا درون کمد می توان با نصب یک میله و قلاب های نگهدارنده کفش های خود را مرتب بچینید.

قفسه های شناور

استفاده از قفسه شناور نیز راه حل جالبی برای نگهداری کفش ها می باشد. با نصب قفسه های شناور دیواری کفش های خود را مرتب در آن قرار داده و فضایی مرتب در خانه خود ایجاد کنید.

آویزان کردن کفش ها بر روی دیوار

آویزان نمودن کفش ها بر روی دیوار نیز می تواند روش جالبی برای مرتب کردن کفش ها باشد. اگر خواهان طرحی متفاوت هستید می توانید از این روش برای نگهداری کفش ها در خانه استفاده نمائید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 607

به "طراحی فضاهای مختلف در خانه برای نگهداری کفش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی فضاهای مختلف در خانه برای نگهداری کفش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید