غذاهای خیابانی چینی که حتما باید امتحان کنید

به گزارش مجله شرقیا، غذا، قسمت مهمی از فرهنگ هر کشور را نشان می دهد. علاوه بر این، یکی از قسمت های هیجان انگیز سفر که مورد پسند همگان است، امتحان کردن و خوردن غذا های محلی و خیابانی هر کشور است.

غذاهای خیابانی چینی که حتما باید امتحان کنید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

چین، کشوری پهناور و باعظمت که با خوردن غذا های محلی در اطراف خیابان و بازار، می توانید طعم های متنوع در نوع آشپزی این کشور را درک کنید. زمانی که خورشید بالا می آید، بر تعداد غرفه های عرضه نماینده مواد غذایی افزوده می گردد و گردشگران می توانند از تنوع زیاد غذا های خوش طعم و همچنین قیمت مناسب آن لذت ببرند. در این مقاله هفت غذای خیابانی معروف چین را معرفی خواهیم کرد.

سفر به چین می تواند با پایین ترین هزینه شروع گردد. از این رو اگر قصد سفر به چین را دارید، تور چین را در خبرنگاران با پایین ترین قیمت، می توانید از فروشنده های معتبر مسافرتی خریداری نموده و با خیال راحت سفر کنید.

1. دامپلینگ یا کوفته؛ جیائوزی (jiǎozi)

این غذای لذیذ که به صورت هلالی یا به شکل کوفته پیچیده می گردد را در هرجایی از چین، مغازه های کوچک در ایستگاه قطار تا خیابان های پرجنب و جوش، می توان یافت. با چاپستیک یکی از این خمیر های نازک که درون آن با گوشت تازه پر شده است را بردارید و درون سس سویا یا چیلی که چاشنی لذیذ این غذا است، فرو ببرید و میل کنید. تعدادی از هتل ها و تورهای گروهی کلاسی برای آموزش درست کردن دامپلینگ به گردشگران، سازماندهی می نمایند، اما طرز تهیه خانگی آن بهتر است. به طور سنتی، خانواده های چینی دامپلینگ را برای رهایی از بیماری های زمستانی سرو می نمایند.

2. شیانگ پنکیک؛ شیانگ بینگ (xian bing)

این خوراکی گاهی اوقات خشک اما همواره لذیذ است؛ میان وعده ای چینی-اسلامی که در مرکز شهر چین یافت می گردد. گوشت تازه را همراه با مقدار کمی کلم، کلم بروکلی، زنجبیل تازه، پیاز خردشده و روغن چیلی درون دو خمیر نازک قرار داده و می پیچند و سرخ می نمایند. یکی از بهترین مکان ها برای خوردن این غذا، غرفه های کوچک و بی شماری است که در محله مسلمان نشین Xian چین قرار گرفته است.

3. بیجینگ پنکیک؛ جیان بینگ (jianbing)

این خوراک قدمتی 2000 ساله دارد و در پایتخت این کشور از محبوبیت زیادی بر خوردار است. حتی اگر عجله هم داشته باشید، باید بدانید که این غذا ارزش صبر کردن را دارد. ابتدا خمیر نازکی را روی کوره پهن می نمایند، سپس روی آن مخلفاتی نظیر انواع ادویه، سس و ترشی قرار داده و خمیر تردشده را شبیه به یک ساندویچ، می پیچند و سرو می نمایند.

4. کلوچه بخار پز؛ بائوزی (baozi)

اگر هنگام صبح افراد زیادی از گردشگران و مردمان محلی را دیدید که اطراف ظرفی بزرگ، جمع شده اند، اصلا تعجب نکنید؛ زیرا شانس بزرگی نصیب شما شده و بهتر است شما نیز به این جمع بپیوندید. یک انتخاب عالی و محبوب برای صبحانه، بائوزی در سبد های بامبوی دارای بخار سرو می گردد، اما شما برای سیر شدن فقط به یک یا دو عدد از آن نیاز خواهید داشت. از خمیری ضخیم تر تهیه شده و مخلفات درون آن هم از جیائوزی بیشتر است، اما لوبیا قرمز و گوشت چرخ نموده گاو از مواد اصلی این غذا هستند. با یک گاز به محض اینکه دندان های شما به میان این غذا برسد، طعم بی نظیر آن را حس خواهید کرد.

5. میوه های شیرین در یک چوب؛ تانگولو (tánghúlu)

اگر بعد از خوردن یک شام سنگین به چیزی شیرین نیاز داشتید، حتما تانگولو را امتحان کنید. میوه هایی نظیر انگور، زالزالک و توت فرنگی را به سیخ چوبی می کشند و درون شربتی قرار داده تا کریستالی و سخت شوند. این میوه آب نباتی که نوعی درمان نیز محسوب می گردد، اولین بار 800 سال پیش درست شد و اعتقاد بر این است که به هضم غذا یاری می نماید. برای خوردن ابتدا باید از لایه قندی آن بگذرید، سپس به میو های شیرین برسید. بهتر است برای اولین بار آن را در بازار Wangfujing پکن امتحان کنید.

6. رول برنجی؛ cífàntuán

این غذا بیشتر با شیر سویا سرو می گردد و یکی دیگر از خوراک های معروف و محبوب برای صبحانه است که بیشتر در شهر های شانگهای، هنگ کنگ و تایوان یافت می گردد. برنج بخار پز داغ را درون خمیر نازک و تردی با نام یو تیائو (you tiao) قرار می دهند و شبیه به سوشی رول می نمایند. Cífàntuán، می تواند شیرین یا نمکی باشد. برای خوشمزه تر شدن غذا می توانید در کنار آن کنجد، قارچ، ترشی سبزیجات و گوشت خوک هم میل کنید. بهترین مکان برای سرو این غذا، دکه های پایین پلازا 66 در شهر شانگهای است، اما می توانید در جستجوی جای بهتری هم باشید.

7. برنج سرخ شده؛ چائو فان (chǎo fàn)

از شرق تا غرب، چائو فان یکی از غذا های معروف و شناخته شده چینی است. ابتدا تخم مرغ را شکسته و درون وک می ریزند، سپس برنج، پیاز و قطعات کوچک گوشت (گوشت گاو، گوشت مرغ یا خوک) با آن اضافه شده و در حرارت بالا هم زده می گردد. نتیجه نهایی درون یک کاسه ریخته شده و همان طور که بخار از آن بلند می گردد برای سرو جلوی شما قرار می گیرد. می توانید این غذا را با چوب های مخصوص همراه با ادویه های چینی میل کنید، اما اگر هنوز تازه کار هستید، بهتر است از قاشق بهره ببرید.

منبع: کجارو / roughguides.com
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 534

به "غذاهای خیابانی چینی که حتما باید امتحان کنید" امتیاز دهید

1 کاربر به "غذاهای خیابانی چینی که حتما باید امتحان کنید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای خیابانی چینی که حتما باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید