غول پیکرترین اثر انگشت جهان

به گزارش مجله شرقیا، خبرنگاران عکس باورنکردنی از اثر انگشت یک غول همه را حیرت زده کرد!

غول پیکرترین اثر انگشت جهان

جزیره به شکل اثر انگشت دیده اید؟ می توان گفت جزیره بالژیناک جزو عجیب ترین جزیره هاست.

به گزارش خبرنگاران، جزیره بالژیناک که به جزیره اثر انگشت معروف است در دریای آدریاتیک کرواسی واقع شده است که مساحتی به وسعت 1.4 کیلومتر مربع را پوشش می دهد.

این جزیره کاملاً از طریق دیوار های سنگی عجیب محافظت می شود و وقتی از بالا به آن نگاه کنید، مانند اثر انگشت غول پیکر بیضی شکل است. اما راز این جزیره چیست؟ چرا چنین دیوار هایی وجود دارد؟

راز جزیره اثر انگشت چیست؟

جزیره بالژیناک به دلیل وجود دیوار های سنگی که داخل آن ساخته شده اند، به این شکل دیده می شود. در بسیاری از کشور های اروپای غربی مانند ایرلند، انگلستان و اسکاتلند و در بیشتر منطقه ها روستایی کرواسی از سنگ برای دیوار های مرزی بین زمین های کشاورزی استفاده می شود.

جزیره عجیب در کرواسی

بسیاری از سواحل کرواسی با یک محیط صخره ای مشخص می شوند. کشاورزان برای ساخت این محیط، ابتدا سنگ های مناسب را انتخاب می کردند و سپس آن ها را به شکل دیوار هایی در اطراف زمین کشاورزی می ساختند.

در این جزیره دیوار ها تا مسافت 23 کیلومتر توسعه پیدا کرده اند و اخیراً دولت کرواسی درخواستی را به یونسکو ارائه کرده است تا این جزیره را در فهرست میراث فرهنگی جهان قرار دهد. این دیوار ها علاوه بر مشخص مرز های کشاورزی، از محصولات کشاورزی جزیره بالژیناک در برابر باد های شدید نیز محافظت می کنند.

منبع: رکنا
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1901

به "غول پیکرترین اثر انگشت جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول پیکرترین اثر انگشت جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید