فرودگاه چانگی سنگاپور یکی از سوپر لوکس ترین فرودگاه های دنیا

به گزارش مجله شرقیا، فرودگاه سوپر لوکس چانگی سنگاپور

سنگاپور معروف به (نیویورک آسیا) یکی از تمیزترین و زیباترین مرکز های دنیا در جنوب شرق آسیا است که به علت برخورداری از امکانات و جاذبه های بی نظیر پیروز شده است تا در عرصه گردشگری جایگاه خود را به عنوان یکی از مقصدهای پرطرفدار تثبیت کند. در این رابطه، فرودگاه چانگی سنگاپور یکی از بزرگ ترین پایگاه های تردد هوایی در جنوب شرق آسیا است.

فرودگاه چانگی سنگاپور یکی از سوپر لوکس ترین فرودگاه های دنیا

فرودگاه چانگی سنگاپور (به انگلیسی : سنگاپور چانگی Airport) (به زبان بومی: Lapangan Terbang Antarabangsa چانگی Singapura) یک فرودگاه همگانی و نظامی مسافربری می باشد این فرودگاه در کشور سنگاپور و در ارتفاع 7 متری از سطح دریا واقع شده است. این فرودگاه در رده بندی جهانی فرودگاه های جهان در رتبه اول واقع شده است.

فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی (چانگی Airport) که در کشور سنگاپور واقع شده، یکی از بزرگترین مراکز سفر آسیای شرقی است که گردشگران و مسافران بسیاری در آن رفت و آمد می نمایند. در خصوص فزونی ها و خصوصیات منحصر به فرد این فرودگاه همین بس که بدانید در سال های 2015 و 2016 این فرودگاه رتبه اول را در جهان را از میان دیگر فرودگاه ها، از آن خود نموده است. وجود امکاناتی همچو باغ ها، سینما، فروشگاه، استخر و جکوزی پشت بام فرودگاه و … سبب شده تا مسافران گذر زمان را در این فرودگاه حس ننمایند. بعلاوه در فرودگاه چانگی رستوران هایی وجود دارد که کیفیت بسیار عالی را به مشتریان ارائه می دهند و حس گرسنگی هر گردشگری را بر می انگیزاند. ترمینال 3 این فرودگاه که در سال 2008 افتتاح شده، ساختمانی متناسب و سازگار با محیط زیست دارد. در این ترمینال باغ پروانه و سرسره بزرگی وجود دارد که با گردش و تفریح در آن ها شاید متوجه اعلام پروازتان نشوید. اگر قصد سفر به وسیله این فرودگاه را دارید، می توانید 5.5 ساعت قبل از سفر در فرودگاه حاضر باشید تا از تور های رایگان جزیره ای آن بهره ببرید و گشتی در این فرودگاه مهیج بزنید.

دیدنی های فرودگاه چانگی

طبیعت گردی

اولین کاری که در فرودگاه چانگی در فاصله بین دو پرواز می توانید انجام دهید استفاده از طبیعت است. فرودگاه چانگی یکی از شلوغ ترین فرودگاههای جهان می باشد اما این شلوغی به این معنا نیست که نمی توانید با طبیعت در ارتباط باشید. در هر یک از 3 ترمینال فرودگاه، فضای سبز انبوه برای استفاده مسافران از زیبایی های طبیعی و کمی برطرف خستگی وجود دارد. مسافران می توانند براحتی با ترن هوایی به این فضاهای سبز دسترسی داشته باشند.

ترمینال شماره 1 فرودگاه چانگی به باغ کاکتوس واقع در پشت بام اختصاص دارد که در آن می توانید بیش از 100 گونه کاکتوس شاداب را مشاهده کنید که از آفریقا و آمریکا به اینجا آورده شده اند. ترمینال شماره 2 چانگی یک باغ گل آفتابگردان واقع در بالای پشت بام دارد. در این باغ زیبا می توانید وانمود کنید در توسکانی هستید درحالیکه هواپیماها جلوی شما در حال بلند شدن و نشستن هستند. در انتهای داخلی ترمینال 2، یک باغ ارکیده هم واقع شده است که در آن می توانید گونه های نادری از ارکیده و گیاهان پیوندی را پیدا کنید که نمایش فصلی گل ملی سنگاپور را شامل می گردد.

و در نهایت در ترمینال شماره 3 فرودگاه چانگی می توانید به گشت و گذار در باغ پروانه بپردازید. این باغ زیبا با انواع گوناگونی از گیاهان گلدار، فضای سبز انبوه و یک آبشار 6 متری محل زندگی بیش از 1000 پروانه استوایی است که از بیش از 40 گونه مختلف تشکیل شده است.

شنا در فرودگاه چانگی

جالب است بدانید که فرودگاه چانگی مجهز به استخر است و مسافران می توانند از آن استفاده نمایند. شاید برای مسافران کاری مجذوب کننده تر از فرو رفتن در آب و جکوزی برای برطرف خستگی بعد از یک پرواز، نباشد. استخر فرودگاه چانگی در سقف ترمینال شماره 2فرودگاه واقع شده است و به سبک استخرهای موجود در جزیره بالی ساخته شده است.

شنا در استخر فرودگاه چانگی برای مسافرانی که در هتل امبسدور ترانزیت ساکن هستند رایگان است. دیگر مسافران با پرداخت مقداری هزینه از استخر استفاده نمایند. هزینه ای که برای این نوع استخر پرداخت می گردد برای استفاده از امکانات استخر در نظر گرفته می گردد.

تماشای نوترین فیلم های پرفروش جهان

کار بعدی که مسافران می توانند در فرودگاه چانگی برای گذراندن ساعت های بین دو پروازشان انجام دهند، تماشای نوترین فیلم های پر فروش جهان است. در فرودگاه چانگی دو سینما در ترمینال های شماره 2 و 3 وجود دارد. سینمای ترمینال 2 نوترین فیلم ها و سینمای ترمینال 3 فیلم های شبکه Fox Movies را نمایش می دهد. هر دو سینمای فرودگاه چانگی 24 ساعته باز هستند.

آزاد کردن هیجانات درونی

نشستن به مدت طولانی در هواپیما و تحمل پروازهای طولانی حتی مسافران با تجربه را کمی بی حوصله و کسل می نماید. برای رهایی از این کسالت، فرودگاه چانگی شما را به یک سرسره سواری مهیج دعوت می نماید. کافی است برای سرحال شدن در ترمینال شماره 3 فرودگاه چانگی با عبور از دراز ترین سرسره فرودگاهی جهان هیجانات درونی خود را تخلیه کنید.

سرسره ترمینال شماره 3 بعلاوه دراز ترین سرسره سنگاپور است که وقتی سرعت گرفتید می توانید هر ثانیه 6 متر را طی نمایید. قد شما برای سوار سرسره شدن حداقل باید 1.3 متر و حداکثر نباید از 2 متر بیشتر باشد. برای سرسره سواری باید بلیطی به مبلغ 10 دلار از یکی از فروشگاه های داخل فرودگاه خریداری کنید.

بازی و تفریح در فرودگاه چانگی

یکی از مهم ترین کارهایی که برای برطرف کسالت در فرودگاه چانگی مورد استفاده قرار می گیرد انجام بازی های کامپیوتری است. در این ترمینال، یک بخش برای انجام دادن بازی های کامپیوتری در نظر گرفته شده است. این مکان در ترمینال شماره 2فرودگاه واقع شده است که برای سرگرم شدن مسافران در نظر گرفته شده است. در این سالن، تفریحاتی مانند ایکس باکس 360 تا کینکت استیشن برای گذراندن وقت دیده می گردد. در این سالن، تفریح هایی مانند مولتی مدیا برای گذران وقت مسافران تدارک دیده شده است. جالب است بدانید که بازی کردن در فرودگاه چانگی، رایگان است و همه می توانند از آن استفاده نمایند.

امتحان غذاهای خیابانی اصیل سنگاپور

امتحان غذاهای اصیل سنگاپور که اغلب در دکه های کنار خیابان سرو می شوند، یکی دیگر از کارهایی است که در فرودگاه چانگی می توانید انجام دهید. در ترمینال شماره 3 چانگی می توانید غذاهای معروف سنگاپور از چیکن رایس خوش عطر و بو تا باک کوت ته خوشمزه و بعلاوه غذاهای مخصوص آسیای جنوب شرقی را امتحان کنید.

برای رسیدن به قسمت عرضه غذاهای خیابانی در ترمینال شماره 3 کافیست مستقیم رو به جلو بروید؛ بوها شما را ناخودآگاه به مقصد می رسانند. این بخش از ترمینال 3 به سبک دکه های خیابانی فروش غذای دهه 1960 طراحی شده است و در آن انواع مختلفی از مزه های محلی همه روی گاری های دستی و دکه های اغذیه فروشی یادگار سال های ابتدایی تشکیل سنگاپور، تهیه و سرو می شوند.

تور رایگان فرودگاه چانگی

یکی از نکات جالب و مجذوب کننده که باید در خصوص فرودگاه چانگی بدانید این است که در این فرودگاه، تور سنگاپور گردی به طور رایگان به مسافران عرضه می گردد. این تور در فاصله بین دو پرواز ارائه می گردد و مدت زمان آن در حدود 6ساعت است. بهتر است از این فرصت بهره ببرید و به صورت رایگان زیبایی های سنگاپور را ببینید. در این فرودگاه دو نوع تور برگزار می گردد که مسافران مطابق سلیقه خود می توانند هر یک را انتخاب نمایند. برای استفاده از این تورها، ارائه پاسپورت و کارت فرودگاه برای ثبت نام، کافی است. فرودگاه بین المللی چانگی کوشش بسیاری دارد تا هر روز خدمات خود به مسافران این کشور را ارتقا دهد و امکانات بیشتری را برای جلب رضایت مسافران در اختیار آنها قرار دهد. این بخش نو در سال 2019 به بهره برداری رسید. تور رایگان فرودگاه چانگی یکی از مجذوب کننده ترین امکانات این فرودگاه برای گردشگران است.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 22 مهر 1403 بروزرسانی: 22 مهر 1403 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2345

به "فرودگاه چانگی سنگاپور یکی از سوپر لوکس ترین فرودگاه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه چانگی سنگاپور یکی از سوپر لوکس ترین فرودگاه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید