هزینه سفر به سنندج چقدر است؟

به گزارش مجله شرقیا، سنندج از جمله شهرهای کشور است که سفر به آن، می تواند به عنوان سفری ارزان اما خاطراه انگیز و راحت، در فکر شما ثبت شود.

هزینه سفر به سنندج چقدر است؟

سنندج شهری ساخته شده بر پستی بلندی های کوهستانی استان کردستان است که بعضی از محله های آن می توانند بام شهر باشند. در این مقاله از خبرنگاران به سنندج، مرکز استان کردستان سفری می کنیم و با هزینه سفر به سنندج، قیمت بلیط هواپیما ، جا به جایی در شهر، اقامت، گشت وگذار و همچنین قیمت خورد و خوراک آشنا می شویم و به شما کمک می کنیم برای سفر خود بودجه بندی مناسبی را در نظر بگیرید.

آنچه راجع به هزینه های سنندج می خوانید

  • هزینه سفر با هواپیما، اتوبوس و خودرو شخصی به سنندج
  • حمل و نقل عمومی در سنندج
  • اقامت در سنندج
  • گشت وگذار در سنندج
  • خورد و خوراک در سنندج

هزینه سفر با هواپیما، اتوبوس و خودرو شخصی به سنندج

با توجه به گستردگی و تعداد بسیار زیاد شهرها و حتی استانهای ایران، دو شهر با فاصلههای گوناگون را جهت مبداسفر به سنندج قرار میدهیم، سپس با توجه به راه حلهای مختلف میتوانید برای شهر خود نیز هزینههای تقریبی را محاسبه کنید.

هزینه سفر از تهران به سنندج

قیمت بلیط هواپیما از تهران به سنندج

با توجه به برنامه پروازی فرودگاه سنندج، تنها ایرلاین آن فقط به تهران پرواز میکند که هزینه هر جایگاه آن برای افراد بزرگسال در تابستان 99 با توجه به پرواز و نوع هواپیما، قیمت بلیط هواپیما سنندج بین 175 تا 389 هزار تومان است. مدت زمان پرواز آن نیز یک ساعت و پنج دقیقه به طول میانجامد.

قیمت بلیط اتوبوس از تهران به سنندج

دیگر وسیله نقلیه عمومی نیز اتوبوسهای وی آی پی هستند که از پایانه غرب تهران هر نیم ساعت یک بار حرکت میکنند و هزینه هر جایگاه آن تا سنندج بدون تخفیف 79 هزار تومان است؛ که ایدئالترین زمان رسیدن به مقصد هفت ساعت و ربع است؛ اما با توجه به شرایط مختلف ممکن است تا نه ساعت نیز به طول بی انجامد.

هزینه سفر با خودرو شخصی از تهران به سنندج

فاصله تهران به سنندج تقریباً 490 کیلومتر است که در صورت تمایل به سفر با خودروی شخصی نیز جهت محاسبه مصرف بنزین بایستی هزینه بنزین خود را با توجه به فرمول زیر محاسبه کنید:

  • مصرف سوخت بین شهری خودرو مورد نظر * 4/90 = لیتر بنزین مصرفی
  • 6 * 4/90 = 29/4 لیتر
  • لیتر بنزین مصرفی * قیمت هر لیتر بنزین = هزینه بنزین مورد استفاده

برای مثال؛ خودرو 405 مدل SLX که مصرف بنزین بین شهری و جادهای آن 6 لیتر در هر صد کیلومتر است، با توجه به نرخ آزاد و کارت سوخت محاسبه می کنیم:

تعرفه سهمیه:

29.4 * 1500 = 44100 تومان

تعرفه آزاد:

29.4 * 3000 = 88200 تومان

با این وجود هزینههای سرویس خودرو از قبیل لاستیک، روغن موتور و آب رادیاتور و تجهیزات مناسب با فصل سفر و زنجیر چرخ در صورت سفر در پاییز و زمستان را فراموش نکنید و با سرعت مطمئن، رعایت قوانین و حقوق سایر رانندگان، از سفر خود لذت ببرید.

بندرعباس به سنندج

قیمت بلیط هواپیما از بندرعباس به سنندج

با توجه به اینکه تنها پرواز فرودگاه سنندج به تهران است، در صورت تمایل به سفر از بندرعباس به سنندج با هواپیما، بایستی از فرودگاه شهدای پرواز بندرعباس به فرودگاه مهرآباد بلیط پرواز تهیه کنید که این قیمت در تابستان 99 با توجه به کلاس پروازی و نوع هواپیما، قیمت بلیط هواپیما سنندج 190 تا 1,133,000 تومان قیمت دارد؛ که مجموع مدت زمان پرواز و رسیدن به سنندج بدون در نظر گرفتن وقفه در فرودگاه، دو ساعت و پنجاه دقیقه خواهد شد.

قیمت بلیط اتوبوس از بندرعباس به سنندج

در صورت تمایل به مسافرت با اتوبوس به دلیل ایمنی و آسودگی خاطر، به دلیل نبودن خط مستقیم بندرعباس به سنندج، باید از دو اتوبوس استفاده کنید که در اینجا دو راستا را به شما پیشنهاد می کنیم.

می توانید از بندرعباس با اتوبوسهای وی آی پی به مبلغ 40 هزار تومان و پس از 8 ساعت به شیراز برسید.

در شیراز از پایانه کاراندیش اتوبوس های راستا شیراز-سنندج یک روز درمیان با اتوبوس های معمولی و وی آی پی مسافران را جابه جا می کنند. در تابستان 99 قیمت بلیط اتوبوس سنندج 109 هزار تومان است. این اتوبوس ها 44 نفره و معمولی هستند. بلیط اتوبوس های وی آی پی 25 نفره در این راستا با قیمت 156 هزار تومان به فروش می رسد.

همچنین میتوانید از بندرعباس با صرف 75 هزار تومان و پس از 14 ساعت به اصفهان برسید. سپس در اصفهان میتوانید بلیط وی آی پی به قیمت 90 هزار تومان به مقصد سنندج تهیه کنید و پس از 11 ساعت به سنندج برسید.

هزینه سفر با خودرو شخصی از بندرعباس به سنندج

با در نظر گرفتن راستا، تقریباً 1600 کیلومتر مابین سنندج و بندرعباس، همچون راستا تهران، فرمول مصرف بنزین و هزینه آن را دوباره یادآوری و با خودروی ال 90 که مصرف سوخت برون شهری آن 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر است مثال می زنیم:

  • مصرف سوخت بین شهری خودرو مورد نظر * 16 = لیتر بنزین مصرفی
  • 6.9 * 16 = 110.4 لیتر
  • لیتر بنزین مصرفی * قیمت هر لیتر بنزین = هزینه بنزین مورد استفاده

تعرفه سهمیه:

110.4 * 1500 = 165,600 تومان

تعرفه آزاد:

110.4 * 3000 = 331,200 تومان

هزینه حمل و نقل عمومی در سنندج

برای جابهجایی در شهر سنندج از تاکسی، اتوبوسهای شهری، خودرو شخصی یا سرویسهای آنلاین کرایه خودرو میتوانید استفاده کنید. سنندج در حال حاضر مترو یا اتوبوس تندرو ندارد.

تاکسی

برای جابهجایی در شهر میتوانید از تاکسی، اتوبوسشهری، خودرو شخصی یا سرویسهای آنلاین کرایه خودرو استفاده کنید. تاکسیهای سنندج که تعداد آنها بیشتر از سه هزار دستگاه است، نیاز شهروندان و مسافران را به خوبی تأمین میکنند. کرایه تاکسی نیز در خطوط مختلف متفاوت هستند که این نرخ در تابستان 99، بین 1300 تا 2300 تومان است. راستاهایی که از میدان اقبال (آزادی) تردد میکنند، به شرح زیر هستند:

شهرک سعدی، بهاران، خیابان حسن آباد، شالمان و خیابان کشاورز؛ اما در صورت ابهام میتوانید به راحتی از ساکنانشهر راستا مورد نظر خود را پرس و جو کنید و با مهمان نوازی جوابگوی شما خواهند بود.

هزینه اقامت در سنندج

برای اقامت در سنندج گزینههای مختلفی وجود دارد؛ از هتلهای لوکس گرفته تا اقامتگاههای بومگردی در اطراف آن. لیست کاملی از هتل های سنندج را میتوانید در خبرنگاران ببینید. اطلاعات کامل هتل هاقیمت بهروز و تصاویر از هتل در خبرنگاران فراهم شده است تا بتوانید با مطلعی بیشتری هتل را انتخاب و رزرو کنید؛ با این وجود در ادامه تعدادی از هتلها به همراه قیمت آن معرفی میکنیم تا انتخاب راحتتری داشته باشید.

هتل شادی سنندج

هتل چهار ستاره شادی یکی از هتلهای لوکس سنندج محسوب میشود که محیطی صمیمی و خانوادگی دارد. اتاقهای این هتل مجهز به سیستم تهویه مطبوع و همچنین وایفای رایگان هستند.

با مراجعه به لینک هتل های سنندج در خبرنگارانمیتوانید از سایت های تخفیفی و رزرو آنلاین هتل استفاده کنید . با این وجود اتاقها و هزینههای این هتل بدون احتساب تخفیف در تابستان 99 به شرح زیر است:

  • اتاق یک تخته: 331 هزار تومان + صبحانه
  • اتاق دو تخته توئین یا دو تخته دبل: 496 هزارتومان + صبحانه
  • سوئیت دو نفره: 546 هزار تومان + صبحانه
  • اتاق سه تخته: 568 هزار تومان + صبحانه
  • اتاق کانکت چهار نفره: 1,041,000 تومان + صبحانه

در صورتی که محدودیت بودجه ندارید و مایل هستید در هتلی لوکس که دسترسی خوبی به جاهای تاریخی و دیدنی شهر دارد اقامت کنید، این هتل برای شما مناسب است.

هتل جهانگردی

هتل جهانگردی از هتلهای سه ستاره در شهر سنندج است که چشماندازی زیبا به دریاچه آبیدر دارد. این هتل در انتهای خیابان پاسداران، سه راه شالمان، جنب امور آب واقع شده است.

قیمت رزرو اتاقهای این هتل به ازای هرشب و بدون در نظر گرفتن تخفیف رزرو آنلاین، به شرح زیر است:

  • اتاق دو تخته توئین یا دبل: 386 هزار تومان + صبحانه
  • اتاق سه تخته: 498 هزارتومان +صبحانه
  • سوئیت سه نفره: 570 هزار تومان + صبحانه
  • سوئیت یک خوابه چهار نفره: 696 هزار تومان + صبحانه
  • سوئیت دو خوابه چهار نفره: 816 هزارتومان + صبحانه
  • ویلا دو خوابه چهار نفره: 900 هزار تومان + صبحانه

هتل سه ستاره جهانگردی با دارا بودن محیط زیبا، واحدهای اقامتی مناسب و پرسنل مودب، اقامت خوبی در سفر به مرکز کردستان برای شما رقم خواهد زد.

هزینه گشت وگذار در سنندج

طبیعت گردی

برای گشت وگذار و لذت بردن از شهر هم تفریحات کم هزینه و هم، هزینهبر وجود دارد. در کل تفریحات کم هزینه شامل گشت وگذار در طبیعت، همچون؛ پارکها است که معروفترین آن پارک جنگلی آبیدر است. این پارک جنگلی به شما این امکان را میدهد در هر ساعت از شبانه روز، در محیطی امن و محافظت شده به گشت وگذار بپردازید و از منظره شهر لذت ببرید. هزینه ورودی خودرو شخصی فقط 2000 تومان است که در صورت تمایل به پیادهروی و پارک خودرو بیرون از محوطه هزینهای متقبل نمیشوید.

فرهنگی هنری

علاوه بر طبیعت، جاهای دیدنی سنندج از قبیل مسجد جامع سنندج یا دارالاحسان، چهارباغ و عمارت خسروآباد، عمارت آصف خانه وزیری (خانه کرد)، عمارت مشیر دیوان، حمام خان سنندج، موزه سنندج یا عمارت سالار سعید جهت بازدید عموم به طور معمول بیش از 5 تا 10 هزار تومان اخذ نخواهند کرد.

در کنار این بناها بزرگترین سینمای غرب کشور به نام سینما بهمن، متعلق به سنندج است. این سینما دو سالن در طبقه همکف و یک سالن در طبقه دوم خود دارد که در تمام روزهای سال به غیر از تعطیلات رسمی به دوستداران سینما خدمات رسانی می کند. هزینه هر سانس بلیط آن 15000 تومان است، اما در روزهای سه شنبه می توانید به قیمت 8000 تومان بلیط نیم بها تهیه کنید.

مراکز خرید و رفاهی

اما در صورتی که در کنار گشت وگذار از هزینه کردن نیز لذت میبرید، پیشنهاد ما مراکز خرید لوکس همچون مجتمع تجاری و رفاهی بانتا آبیدر است؛ که میتوانید ساعتها مشغول گشت وگذار و خرید باشید و در کنار آن از مراکز ماساژ با جایگاههای ماساژور و راحتی ، بازیهای واقعیت مجازی به همراه تجربه انواع بازیها و ویدئوهای بسیار شبیه به واقعیت و کافه رستوران لوکس که تجربهای شگفت انگیز در سنندج برای شما رقم خواهد زد؛ اما در صورت تمایل به تجربه حداقلی با 20 هزار تومان نیز می توانید از این مراکز استفاده کنید.

دیگر مرکز رفاهی، مجموعه فامیلی لند است که در دل پارک معروف دیدگاه واقع شده است. این شهربازی گزینه ایدهآلی برای تجربه بازیهای گروهی همچون ماشین کوبنده، بیلیارد و بولینگ است که برای استفاده از این خدمات با حداقل 15 هزار تومان به ازای هر نفر نیز میتوانید از آن لذت ببرید. در کنار این موارد کافه دنجی نیز وجود دارد که محل آرام و مناسبی برای رهایی از تنش روزانهخواهد بود.

هزینه خورد و خوراک در سنندج

همان طور که در ابتدا گفتیم، هزینه سفر به سنندج به گونهای اقتصادی است که قیمت رستورانها و کافههای آن به جرأت میتوان گفت قیمت چند سال قبلتهران است. رستوران های بسیار زیادی در سنندج مشغول به فعالیت هستند که بسکمک از این کسب و کارها به وسیله سرویس آنلاین سفارش غذا قابل سفارش هستند. یکی از کافه رستوران های سنندج به نام لیندو در سه راه شالمان واقع شده است. علاوه بر نما و محیط دل انگیز، با توجه به تجربه خود نگارنده، کیفیت و طعم قابل قبولی دارد. در اینجا نیز صرفاً به رنج قیمتی این رستوران در سنندج می پردازیم تا از میانگین هزینه خورد و خوراک در رستوران های سنندج مطلع شوید.

پیش غذا

لیست انتخابی پیش غذا به همراه قیمت را میتوانید مشاهده کنید:

  • سالاد مخصوص لیندو: 25000 تومان
  • سالاد سزار: 22000 تومان
  • سالاد فصل: 10000 تومان
  • سالاد کلم: 5000 تومان
  • سوپ جو: 10000 تومان
  • سوپ قارچ و شیر: 12000 تومان
  • سیب زمینی ویژه: 18000 تومان
  • چیز سیب زمینی: 15000 تومان
  • لقمه سوخاری: 20000 تومان
  • نان سیبزمینی: 17000 تومان
  • نرمال سیب زمینی: 14000 تومان
  • قارچ سوخاری: 14000 تومان
  • دوغ لیوانی: 2500 تومان

غذای اصلی

منوی غذاهای ایرانی به همراه قیمت نیز به شرح زیر است:

  • بال کبابی: 32000 تومان
  • کته مرغ و زرشک: 35000 تومان
  • جوجه کباب مخصوص: 35000 تومان
  • جوجه کباب فیله حلزونی: 35000 تومان
  • کته برگر: 40000 تومان
  • کباب لقمه مخصوص: 40000 تومان
  • کباب بختکمک: 46000 تومان
  • کباب قفقازی: 48000 تومان
  • ماهی قزل آلا: 50000 تومان
  • کباب برگ مخصوص: 60000 تومان
  • کباب وزیری: 70000 تومان
  • کباب سلطانی مخصوص: 95000 تومان
  • سینی کباب مخصوص لیندو: 130000 تومان

غذاهای فست فودی

دیگر منوهای این کافه رستوران شامل برگرهای سینگل و دبل است. قیمت برگرهای سینگل از 18000 تا 25000 تومان است و برگرهای دبل نیز 29000تا45000 تومان قیمت دارند. ساندویچ های هات داگ، فیله، چیکن، رست بیف و کنتاکی نیز در اینجا سرو میشود که بین 18000تا30000 تومان هزینه در بر دارد.

پاستا، لازانیا و استیک این رستوران نیز مابین 20000 تا 65000 تومان قیمت دارند. علاوه بر این پیتزاهای ایتالیایی و آمریکایی نیز در طعمهای مختلف قابل سفارش هستند که قیمت پیتزاهای ایتالیایی بین 30000 تا 42000 تومان است و پیتزاهای آمریکایی که تنوع بیشتری هم دارد، از 28000 تومان شروع میشود و حداکثر قیمت یک پیتزا 70000 تومان است.

دسر و نوشیدنی سرد

در صورت تمایل به ادامه گپ و گفت و لذت بردن از نمای شهر، در لیندو همچنان با رویی گشاده از شما پذیرایی خواهند کرد. به عنوان دسر، شیک ها و بستنی ها گزینه بسیار مناسبی هستند که 10000 تا 19000 تومان قیمت دارند. اما اگر نوشیدنیهای سبکتری را بخواهید انتخاب کنید، نوشیدنیهای سرد که بین 12000 تا 15000 تومان هستند، انتخاب مناسبی خواهند بود.

دمنوش و قهوه

در صورتی که ترجیح میدهید میان وعده را در اینجا میل کنید، دمنوش های گیاهی لیندو که حداکثر 10000 تومان قیمت دارند انتخاب بسیار مناسبی هستند. همچنین اگر نیاز به انرژی دوباره در طول روز داشته باشید، با لیست بلندبالایی از قهوه های این کافه رستوران که 10000 تا 17000 تومان است، میتوانید مطمئن باشید تا زمانی که در سنندج هستید، قهوه تکراری نخواهید خورد.

کلام آخر...

همان طور که در ابتدا با راهها و روشهای مختلف سفر به سنندج آشنا شدیم، متوجه شدیم با حداقل 80 هزارتومان می توان به سنندج مسافرت کرد و با احتساب 400 هزارتومان هزینه اقامت، دو وعده ناهار و شام در کافه رستوران به ازای نفری 75 هزارتومان به همراه تفریح و گردش در سنندج به مبلغ 45 هزارتومان، با روزانه 600 هزارتومان به ازای هر نفر می توان تجربه لذت بخشی را در خاطرات خود و عزیزان خود ثبت نمود. تلاش ما در تحریریه خبرنگاران تهیه به روزترین اطلاعات، جهت کمک به تصمیمگیری در سفرهای شما است. اما اگر پیشنهاد و اطلاعاتی دارید، میتوانید آن ها را در بخش نظرات با ما و خبرنگارانییهای عزیز به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / کجارو / 360cities.net / taxi.e-sanandaj.ir / snappfood.ir / iranhotelonline.com / airplaneticket.ir / payaneh.ir / google.com
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2055

به "هزینه سفر به سنندج چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به سنندج چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید