فروش سری آیفون 13 از فروش سال گذشته آیفون 12 بهتر است

به گزارش مجله شرقیا، اپل 6 روز قبل از سری آیفون 13 به اسم پرچم داران سال 2021 خود رونمایی کرد و از سه روز پیش امکان پیش خرید این گوشی ها برای کاربران بازارهای منتخب را در دسترس قرار داده است. با توجه به همین موضوع، اولین پیش بینی ها درباره فروش میان مدت و بلند مدت این سری در حال انتشار هستند.

فروش سری آیفون 13 از فروش سال گذشته آیفون 12 بهتر است

در حالی که نمی توان آیفون 13 را چندان متفاوت از نسل قبل دانست، اما در همین مدت کوتاه پس از معرفی، فروش 4 عضو این خانواده در حال سبقت گرفتن از آیفون 12 است.

آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس پرطرفدارترین مدل ها هستند

بر اساس اعلام مینگ چی کو که یکی از معروف ترین و معتبرترین تحلیل گران و البته افشاگران محصولات اپل است، پیش فروش سری آیفون 13 تا به حال بیشتر از سری آیفون 12 بوده است.

جای تعحب ندارد که بیشتر نگاه ها به نسخه های پرو و پرو مکس آیفون 13 خیره باشد و سهم نسخه استاندارد و نسخه مینی از مدل های پرو کمتر باشد. در حالی که مینگ چی کو هنوز به آمار و ارقام خاصی اشاره ننموده است، به طور کلی فروش هر 4 مدل سال جاری را بیشتر از نسل قبلی اعلام نموده و آن را با پیش بینی های اجرا شده مطابق دانسته است.

هم تحلیل گران بازار و هم اپل انتظار داشتند آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس بتوانند نسبت به مدل های 12 پرو و 12 پرو مکس که سال گذشته معرفی شدند محبوبیت بیشتری کسب نمایند. به نظر می رسد این پیش بینی ها چندان هم بی راه نبوده و در همین مدت کوتاه نشانه هایی از احتمال بالای تحقق شان دیده می گردد.

خبر خوش برای آن دسته از هواداران که نگران بودند تاخیر رخ داده در عرضه مدل های پرو و پرو مکس آیفون 12 برای مدل های سال جاری هم پیش بیاید، این است که اپل سال جاری در تامین قطعات مورد احتیاج بسیار بهتر عمل نموده و حدود 45 تا 50 درصد از سفارش های تمامی مدل های آیفون 13 را برای مدل های پرو و پرو مکس در نظر گرفته است.

تقریبا 35 تا 40 درصد از پیش فروش سری از آیفون 12 به نسخه های پرو و پرو مکس اختصاص داشت و اگرچه دو مدل پروی آیفون 13 کمی تاخیر را تجربه نموده اند، اما اپل می تواند تا ماه نوامبر اندازه عرضه و تقاضا را مدیریت کند.

آیا آیفون 14 ارزش صبر کردن را دارد؟

با توجه به آمار اعلام شده، حدود 50 تا 55 درصد از پیش فروش آیفون های سال جاری به مدل های آیفون 13 و 13 مینی اختصاص دارد که این یعنی احتمالا آیفون 13 مینی 5.4 اینچی حتی از آیفون 12 مینی هم ناموفق تر عمل خواهد نمود.

با توجه به تازهتر بودن آیفون 13 مینی شاید تصور شکست آن در برابر 12 مینی و ثبت فروش کمتر کمی سخت باشد، اما چرا باید برای خرید مدلی هیجان داشت که به احتمال زیاد در سال آینده هیچ جانشینی در خانواده آیفون نخواهد داشت؟

به صورت کلی، فروش جهانی آیفون در سال 2021 نسبت به سال پیش از آن تا 16 درصد رشد داشته است که بخشی از آن به لطف 4 مدل تازه معرفی شده محقق شده است. البته نباید سقوط هواوی در بازار جهانی و مسائل سامسونگ (مانند کمبود چیپ) را هم در این موفقیت اپل بی اثر دانست.

بر اساس پیش بینی ها، آیفون 14 احتمالا پس از چندین سال ناچ را کنار خواهد گذاشت و از حفره دورن نمایشگر برای دوربین سلفی استفاده خواهد نمود. البته آن دسته از هواداران اپل که منتظر Touch ID زیر نمایشگر و آیفون تاشو هستند، باید حداقل دو سال صبر نمایند.

بنابراین، ظاهرا آیفون 14 هم تغییر شگفت انگیزی نسبت به نسل فعلی نخواهد داشت. البته ممکن است اپل در بخش سخت افزاری بهبودهایی را در پردازنده، دوربین، باتری و … ایجاد کند، اما احتمال رونمایی از یک فناوری انقلابی تازه، حداقل تا لحظه نگارش این مطلب بسیار کم است.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1818

به "فروش سری آیفون 13 از فروش سال گذشته آیفون 12 بهتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش سری آیفون 13 از فروش سال گذشته آیفون 12 بهتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید