یکی دیگر از تولیدکنندگان چینی می خواهد برای آیفون پنل OLED بسازد

به گزارش مجله شرقیا، در حال حاضر شرکت های سامسونگ و ال جی بیشتر پنل های اولد مدل های مختلف آیفون را تامین می نمایند اما به نظر می رسد اپل میخواهد این پنل ها را از تعداد بیشتری از شرکت ها دریافت کند. بر اساس گزارش خبرگزاری The Elec، شرکت چینی CSOT تیمی را برای ارزیابی خط فراوری خود در راستای همکاری با اپل تشکیل داده است. ظاهرا CSOT و اپل در مراحل اولیه مذاکره قرار دارند و این شرکت به منظور جلب نظر مدیران اپل، یک خط فراوری نو راه اندازی نموده است.

یکی دیگر از تولیدکنندگان چینی می خواهد برای آیفون پنل OLED بسازد

شرکت CSOT تا چند سال قبل حرف چندانی برای گفتن نداشت ولی به لطف افزایش سرمایه گذاری، روزبه روز اهمیت بیشتری پیدا می نماید. طبق گزارش های منتشر شده، این شرکت در سال 2021 پنل های اولد تعدادی از گوشی های سری گلکسی M سامسونگ را تامین نموده است. با وجود اینکه خود سامسونگ بزرگ ترین سازنده پنل های اولد محسوب می گردد، اما برای بعضی از گوشی های خود به منظور پایین آوردن قیمت ها، از نمایشگرهای ساخت دیگر شرکت ها استفاده می نماید. بعلاوه گفته می گردد گوشی گلکسی A73 که هنوز معرفی نشده، از پنل اولد ساخت شرکت CSOT استفاده می نماید.

در این گزارش آمده که CSOT برای همکاری با اپل باید نظر مدیران سخت گیر این شرکت را جلب کند که چنین کاری اصلا راحت نیست. در حال حاضر BOE بزرگ ترین فراوریکننده نمایشگر در چین محسوب می گردد که بعد از چندین شکست برای همکاری با اپل، بالاخره پیروز شده بخشی از پنل های آیفون را تامین کند.

شرکت BOE طی دو سال گذشته پیروز به تامین پنل های 6.1 اینچی آیفون 12 و 13 شده است. بعلاوه گفته می گردد اپل برای آیفون 14 هم از پنل های BOE استفاده خواهد نمود. از سوی دیگر، این شرکت روی ساخت پنل های LTPO اولد کار می نماید و مدیران این شرکت امیدوار هستند که بتوانند تامین بخشی از پنل های آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس را هم بر عهده بگیرند.

در حال حاضر شرکت CSOT هم فقط قادر به ساخت پنل های اولد LTPS است که نوع رایج این تکنولوژی محسوب می گردد. بنابراین با توجه به اینکه اپل در حال حاضر برای بهره گیری از این نوع پنل ها با BOE همکاری دارد، احتمالا CSOT نمی تواند نظر مدیران اپل را جلب کند.

لازم به ذکر است زمانی که تعداد تامین کنندگان یک قطعه افزایش پیدا می نماید، قدرت چانه زنی برای اپل بیشتر می گردد. به همین دلیل این شرکت همیشه در پی افزایش تعداد تعداد تامین کنندگان قطعات موردنیاز خود است ولی در این راستا استانداردهای سختگیرانه خود را هم حفظ می نماید. در حال حاظر این شرکت به لطف استفاده از پنل های اولد ساخت BOE، توانسته قیمت خرید پنل های ساخت سامسونگ و ال جی را پایین بیاورد.

سال گذشته یک شرکت چینی به نام Visionox کوشش کرد تامین بخشی از پنل های اولد آیفون را بر عهده بگیرد ولی پیروز نشد. این شرکت اخیرا بودجه زیادی به توسعه خطوط فراوری پنل های خود اختصاص داده و احتمالا دوباره برای همکاری با اپل کوشش خواهد نمود. شرکت Visionox یکی از مهم ترین فراوریکنندگان نمایشگرهای تاشو محسوب می گردد و هواوی مهم ترین مشتری آن به شمار میرود. اما به علت تحریم های آمریکا، آمار ساخت گوشی های تاشوی هواوی کاهش قابل توجهی داشته و به همین دلیل این شرکت در پی مشتریان جدیدی برای نمایشگرهای تاشوی خود است.

در نهایت باید بگوییم که حتی اگر CSOT بتواند نظر مدیران اپل را جلب کند، پنل های این شرکت در زودترین حالت برای سری آیفون 15 مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1983

به "یکی دیگر از تولیدکنندگان چینی می خواهد برای آیفون پنل OLED بسازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی دیگر از تولیدکنندگان چینی می خواهد برای آیفون پنل OLED بسازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید