لزوم برنامه ریزی جدی برای پیشرفت کشور در روابط خارجی

به گزارش مجله شرقیا، خبرنگاران/یزد نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز روابط خارجی ایران با مشکلاتی روبرو است که باید برای پیشرفت کشور در این خصوص برنامه ریزی جدی و مستمر انجام گردد.

لزوم برنامه ریزی جدی برای پیشرفت کشور در روابط خارجی

کمال دهقانی فیروزآبادی در ادامه سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد در جلسه شورای اداری، توسعه و افتتاح همزمان طرح های مالی و زیربنایی استان که با حضور رییس جمهور برگزار گردید، ضمن تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع)، با اشاره به وجود موانع مختلف بر سر راه توسعه و پیشرفت کشور، اظهار کرد: ما امروز با مانعی بزرگ در روابط خارجی روبرو هستیم که باید برای توسعه کشور در این خصوص و رفع کردن آنها راهکاریی موثر تدوین و اجرایی گردد.

وی اضافه نمود: با بد عهدی آمریکا در بحث برجام بسیاری از کشورهای جهان که پیش از این همراه او بودند، امروز از حامیان ایران و در مقابل آمریکا هستند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: شرایط سیاسی امروز کاملاً بر علیه آمریکا و نتیجه ای جز نابودی و ضعیف شدن استکبار جهانی به دنبال نخواهد داشت.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه با اشاره به اهمیت وجود رشته کوه های شیرکوه در استان یزد، توضیح داد: صدور مجوز برای معادن در حاشیه شیرکوه، تهدیدی جدی برای شیرکوه به عنوان سرمایه زیست محیطی این استان است.

وی حمایت از توسعه صنایع های تک را نیز یکی دیگر از مطالبات جدی مردم استان برای رونق مالی منطقه دانست و تأکید کرد: یزد علاوه بر صنعتی بودن ظرفیت بالایی در حوزه شرکت های دانش بنیان دارد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس در انتها نیز با بیان این که با افتتاح طرح های وزارت نیرو در استان یزد حدود 300 روستا از نعمت آب برخوردار می شوند، ابراز امیدواری کرد که این مهم منجر به افزایش مهاجرت معکوس در استان یزد گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 570

به "لزوم برنامه ریزی جدی برای پیشرفت کشور در روابط خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم برنامه ریزی جدی برای پیشرفت کشور در روابط خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید