معرفی 5 فستیوال عجیب در اسپانیا

به گزارش مجله شرقیا، خاطره سفر به کشور پر آب و رنگ اسپانیا هیچ وقت از یاد نمی رود، میدانید چه چیزی این سفر را هیجان انگیز تر می نماید؟ اسپانیایی ها مردمی هستند با فرهنگ غنی و شاد که همه را عاشق خود می نمایند، مردمی که از بهانه کوچکی مثل موسیقی و پایکوبی، رنگ و غذا و حتی حیوانات برای شاد بودن و برگزاری جشن ها و فستیوال های مجذوب کننده استفاده می نمایند. اگر می خواهید اوج لذت را در سفر به اسپانیا تجربه کنید و به راز شاد بودن مردم پی ببرید، شرکت در جشن ها و فستیوال ها را در تور اسپانیا از دست ندهید. در ادامه با معروفترین فستیوال های اسپانیا آشنا شده و اگر مسافر اسپانیا هستید می توانید تاریخ سفر خود را با برگزاری جشن ها هماهنگ کنید.

معرفی 5 فستیوال عجیب در اسپانیا

1- فستیوال سه پادشاه؛ جشت تولد مسیح مقدس

جشنی که ریشه در اعتقادات مذهبی اسپانیا دارد و به مناسبت تولد حضرت مسیح در روزهای 5 و 6 ژانویه برگزار می گردد. در این جشن 3 نفر که نماد 3 پادشاه معروف و محبوب اسپانیا هستند، با پوشیدن لباس پادشاهی همراه ساز و آواز به خیابان می آیند و به سمت بچه ها شیرینی پرتاب می نمایند. در شب سال نو هم این 3 پادشاه با رفتن به درب خانه ها و دادن هدیه سال نو به بچه ها آن ها را شاد می نمایند. در این جشن مردم به خیابان ها می آیند و همراه پادشاهان نمادین به شادی و پایکوبی و آواز می پردازند.

2- فستیوال سن سباستین؛ بر طبل شادانه بکوبید

سن سباستین یکی از جشن های بسیار شاد و معروف در اسپانیا است. این فستیوال هر ساله در تاریخ 19 و 20 ژانویه در شهر سنت سباستین برگزار می گردد. در این جشن مردم لباس های محلی می پوشند و با طبل به خیابان ها می آیند و مراسم آتش بازی و آواز و پایکوبی دارند و 2 روز تمام به شادی می پردازند. با شرکت در این جشن ساعات بسیار خوبی را در تور اسپانیا سپری خواهید کرد.

3- فستیوال سمانا سانتا؛ هفته مقدس در اسپانیا

سمانا سانتا از شناخته شده ترین فستیوال ها در اسپانیا می باشد که به هفته مقدس هم معروف است. این جشن برگرفته از اعتقادات مذهبی مردم اسپانیا است که هر ساله در تاریخ 9 تا 16 اپریل در شهر سویل اسپانیا اجرا می گردد. در این مراسم گروهی از مردم لباس های خاص مذهبی می پوشند و با مجسمه های مریم مقدس و حضرت مسیح که با جواهراتی زیبا تزیین شده اند در شهر می گردند، گروهی از نوازندگان هم با آلات موسیقی مشغول نواختن موسیقی مذهبی می شوند. مردمی که برای تماشای این مراسم زیبا می فرایند باید به احترام مریم مقدس لباس های بلند بپوشند، آن ها در این مراسم برای سلامتی خود و خانواده دعا می خوانند و از حضرت مسیح طلب بخشش می نمایند

4- فستیوال سن فرمین؛ گاو بازی پرحاشیه

سن فرمین یا همان مراسم گاو بازی معروف ترین فستیوال در اسپانیا است که هر ساله گردشگران زیادی را از همه جای جهان برای تماشا این مراسم به اسپانیا می کشاند. این جشن معروف که برای بزرگداشت یک مبلغ مذهبی برگزار می گردد قدمتی 400 ساله دارد. در این جشن از صبح، 12 تا 15 گاو وحشی در خیابان بین مردم رها می شوند و همه با تماشا گاوها شرع به فرار می نمایند. نکته جالب اینجاست که شهر پر است از مردمی که لباس های سفید قرمز پوشیده اند و گاوها را تشویق به حمله کردن می نمایند. علاوه بر مراسم گاو بازی موسیقی و پایکوبی هم در خیابان ها اجرا می گردد و اوقات بسیار خوبی را برای همه رقم می زند. برای تماشا فستیوال سن فرمین می توانید در تاریخ 6 تا 14 جولای با تور اسپانیا به این کشور سفر کنید.

5- فستیوال برج انسانی؛ گار گروهی که ریشه در تاریخ دارد

این جشنواره ریشه در منطقه کاتالونیای اسپانیا دارد. در فستیوال برج انسانی مردم به گروه های 10 تا 50 نفره تقسیم می شوند، این گروه ها باید سعی می نمایند با قرار گرفتن بر بر روی یکدیگر یک هرم انسانی درست نمایند، هرکدام که بتوانند هرم بزرگ تر و بلندتری درست نمایند برنده می شوند. اعضای گروه ها باید از افراد محکم و قوی تشکیل شده باشد تا بتوانند وزن یکدیگر را تحمل نمایند. افراد زیادی برای تماشا و تشویق کردند این گروه ها در محل برگزاری فستیوال جمع می شوند.

6- فستیوال گوجه فرنگی؛ برای به خاک و خون کشیده شدن آماده باشید

فصل تابستان را با وجود فستیوال گوجه فرنگی می توان از مهیج ترین فصل های سفر به اسپانیا دانست. در آخرین چهارشنبه ماه آگست شهر والنسیا اسپانیا به خاک و خون کشیده می گردد اما اسلحه افراد در این روز نه تفنگ و چاقو بلکه گوجه فرنگی ست! کاملاً درست متوجه شدید گوجه فرنگی! فستیوال گوجه فرنگی از محبوب ترین جشن های سنتی اسپانیاست که در مردم فقط و فقط به عشق پرتاب این میوه قرمز در آن شرکت می نمایند. این جشن فقط یک ساعت به طول می انجامد اما عواقب آن تمام شهر را قرمز نموده و شرکت نمایندگان نیز جز با حمام آب گرم به حالت اولیه خود برنخواهند گشت.

7- جشن کالسوتادا در کاتالونیا؛ پیازها در این روز مهم می شوند

باور کردنش سخت است اما حتی پیازها هم روز مخصوص به خود را دارند! کالسوتادا جشن مخصوص پیازها در اسپانیاست که به مناسبت اولین برداشت این محصول برگزار می گردد. در این جشن انواع غذاهای لذیذ سنتی اسپانیایی سرو شده و شرکت نمایندگان می توانند حسابی از خودشان پذیرایی نمایند. البته هنگام تست غذاها استفاده از پیشبند را از قلم نیاندازید چرا که در غیر اینصورت به علت تنوع سس ها باید قید لباستان را بزنید. جشن کالستادا بسته به زمان برداشت محصول در یکی از ماه های فوریه یا مارچ برگزار می گردد.

8- جشن شکلات؛ شیرین ترین جشن اسپانیا

جشن شکلات همانطور که از اسمش پیداست از شیرین ترین روزهای اسپانیا به شمار می رود. در این جشن قرار نیست که میزهای شکلات برای شرکت نمایندگان چیده شوند بلکه انواع شکلات های لذیذ از دو طرف خیابان به سوی افراد پرتاب خواهد شد پس برای گرفتن سهم خود باید با یکدیگر رقابت کنید، البته از دعواهای خیابانی خبری نیست چرا که شکلات به میزان کافی برای همه موجود می باشد. جشن شکلات در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد.

بازگشایی هتل های مسی با ارائه خدمات تازه؛ لذت بردن از موسیقی زیر آب

لوکس ترین هتل های اسپانیا متعلق به ستاره آرژانتینی محبوب در بارسلونا است. هتل های زنجیره ای به نام MiM Hotel که در جزایر ایبیزا و مایورکا قرار گرفته اند. این هتل ها با به روزترین امکانات روز هتلی جهان تجهیز شده اما بیشتر معروفیت خود را مدیون پخش موسیقی در زیر آب هستند. میهمان می توانند در حین شنا و ریلکسیشن از نوای موسیقی حتی در اعماق استخر لذت ببرند. هزینه یک شب اقامت در هتل های مسی از 250 تا 550 پوند است.

بیشتر بخوانید …

جاذبه های گردشگری اسپانیا

5 شهر زیبا و مجذوب کننده اسپانیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا پربازدیدترین جاذبه تاریخی اسپانیا در کجا واقع شده است؟

هتل های معروف بارسلون را بشناسید

سفر به مادرید اسپانیا | هزینه سفر به اسپانیا با تور

جاذبه های گردشگری اسپانیا

معروف ترین مکان های اسپانیا | پرگردشگرترین کشور اروپایی

معرفی فرودگاه بین المللی بارسلونا در اسپانیا

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1935

به "معرفی 5 فستیوال عجیب در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 5 فستیوال عجیب در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید