مقاله: آیا برای بازسازی ملک احتیاج به مجوز داریم؟

به گزارش مجله شرقیا، خانه های قدیمی هرچقدر هم که زیبا و راحت به نظر بیایند به گذشته تعلق دارند. این موضوع به این معناست که احتمالاً تأسیسات و بنای این خانه ها غیرقابل استفاده یا در بهترین حالت فرسوده است. در نتیجه راهکار حفظ چنین خانه هایی نوسازی و بازسازی آن ها است. بازسازی ساختمان بر طبق قانون، شرایط و مراحل معینی دارد و اگر شما قصد بازسازی خانه خود را دارید، باید قبل از هرچیز به سراغ قوانین مربوط به بازسازی ساختمان بروید.

مقاله: آیا برای بازسازی ملک احتیاج به مجوز داریم؟

در مقابل نوسازی ساختمان به معنای آن است که یک خانه یا ساختمان قدیمی را به طور کامل تعمیر کنید. در این تعمیرات احتمالاً ظاهر و باطن ساختمان تا حد زیادی تغییر خواهد نمود. در این فرآیند ممکن است تأسیسات، نمای بیرونی، نمای داخلی و نقشه داخلی خانه تغییر کند. به طور کلی هدف از نوسازی ساختمان تبدیل کردن یک بنای فرسوده به بنایی نو و زیباست، در حالی که هدف از بازسازی ساختمان افزایش پایداری آن است. در اصطلاح عرفی وقتی افراد از بازسازی خانه صحبت می نمایند در واقع منظورشان همان نوسازی خانه است.

در صورتی که عملیاتی که نام بردیم بدون اخذ مجوز از شهرداری انجام گردد، ساختمان مورد نظر توسط کارشناس شهرداری آنالیز شده و در صورت معین شدن تخلف، مالک ملزم به پرداخت جریمه و در برخی موارد تخریب قسمت های تغییریافته ساختمان خواهد شد.

هزینه بازسازی ساختمان شامل بخش های زیادی از جمله دستمزد نیروهای خدماتی و پیمان کار، هزینه مصالح، هزینه دریافت مجوزها و… می گردد. در صورتی که شما بازسازی خانه خود را برون سپاری کنید از همان ابتدا برآوردی از هزینه های عملیات (با در نظر دریافت ضریب خطای آن) به شما ارائه می گردد. البته باید در نظر داشته باشید که در شرایط فعلی و افزایش روز به روز هزینه های مربوط به مصالح و غیره، این تخمین ها آنقدرها هم قابل اعتماد نیستند.

منبع مقاله: آیا برای بازسازی ملک احتیاج به مجوز داریم؟

انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1864

به "مقاله: آیا برای بازسازی ملک احتیاج به مجوز داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آیا برای بازسازی ملک احتیاج به مجوز داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید