موتورسیکلت اسپرت سه سیلندر یاماها معرفی گردید

به گزارش مجله شرقیا، موتورسیکلت اسپرت سه سیلندر یاماها R9 مدل 2025 با موتور 117 اسب بخاری، باله های ایرودینامیکی و قیمتی حدود 15,860 دلار معرفی گردید. مشخصات کامل این محصول هیجان انگیز را بخوانید.

موتورسیکلت اسپرت سه سیلندر یاماها معرفی گردید

خبرنگاران - الهام زهره وند: پس از سال ها شایعات و تیزرهای اینترنتی، یاماها انتها موتورسیکلت اسپرت R9 را برای فراوری کامل در سال 2025 معرفی کرد. این مدل تازه دارای باله های ایرودینامیکی، سیستم الکترونیکی حساس به زاویه، و برچسب قیمتی کمتر از 15,860 دلار است.

هواداران موتورسیکلت های اسپرت سال ها درخواست داشتند که یاماها بدنه ای تازه به مدل MT-09 سه سیلندر خود اضافه، و آن را به یک موتورسیکلت اسپرت تمام عیار تبدیل کند. با معرفی مدل رترو XSR900GP در آوریل گذشته که از مسابقات 500 گرند پری الهام گرفته شده بود، تصور می شد که یاماها دیگر یک موتورسیکلت اسپرت سه سیلندر فراوری نکند.

اما این شرایط در سال 2025 تغییر خواهد نمود. موتورسیکلت اسپرت سه سیلندر 890 سی سی CP3 قرار است به صدر فهرست موتورسیکلت های اسپرت جاده ای یاماها در اروپا برسد. مدل بزرگ تر R1 در اروپا تنها برای پیست عرضه خواهد شد.

این موتورسیکلت از یک باک 14 لیتری تغذیه می گردد و بیشینه توان 117.3 اسب بخار در 10 هزار دور در دقیقه و گشتاور 93 نیوتن متر در هفت هزار دور در دقیقه، فراوری می نماید. این موتور با استانداردهای یورو 5+ سازگار است و از تنظیمات متفاوتی در سیستم تزریق سوخت، زمان بندی جرقه و دنده های نهایی بهره می برد. این به معنای تفاوت در سرعت نهایی و قدرت کشش موتور نسبت به مدل MT-09 است.

موتورسیکلت اسپرت سه سیلندر یاماها R9 با باله های ایرودینامیکی و موتور CP3 با قدرت 117 اسب بخار، با قیمتی کمتر از 15,860 دلار عرضه می گردد.

موتور CP3 که صدای بم و خاصی دارد، در یک شاسی آلومینیومی مدل Deltabox قرار گرفته است. وزن این شاسی تنها 9.7 کیلوگرم است و سبک ترین شاسی در میان موتورسیکلت های اسپرت یاماها به شمار میرود. بعلاوه در مقایسه با دیگر مدل های سه سیلندر یاماها از سختی پیچشی، طولی و جانبی بیشتری برخوردار است.

وزن این موتورسیکلت با تمام تجهیزات 195 کیلوگرم است (دو کیلوگرم بیشتر از MT-09) و با یک زیرشاسی تازه طراحی شده است تا شرایط نشستن اسپرت تر و ارتفاع صندلی 830 میلی متر فراهم گردد.

این موتورسیکلت به، یاری فنرهای تازه KYB مجهز است که در جلو، دوشاخ های معکوس 43 میلی متری با روکش برنزی داشته، و توانایی تنظیم بازگشت و تراکم را دارند. یاری فنر عقب نیز کاملا قابل تنظیم است و قطعات آن در کنار مدل های پیست محور R1 GYTR و R1 Race پیشرفته اند.

ترمزهای این موتورسیکلت شامل کالیپرهای یک تکه Brembo Stylema در قسمت جلو هستند که با لوله های بافته شده، به دیسک های 320 میلی متری متصل می شوند. بعلاوه، یک سیلندر اصلی رادیال Brembo برای افزایش عملکرد ترمزها به کار گرفته شده است و موتورسیکلت با تایرهای پیستی Bridgestone Battlax RS11 عرضه می گردد.

بدنه موتورسیکلت از پلاستیک های تازهی ساخته شده است که از مدل های بزرگتر R1 و کوچکتر R6 Race الهام گرفته اند. این طراحی شامل باله هایی است که چسبیده به چراغ LED گرد مرکزی و داکت هوا قرار گرفته اند. گفته می گردد این طراح باعث کاهش بلند شدنِ چرخ جلو تا 6-7 درصد می گردد و در پیچ ها نیز حدود 10 درصد نیروی عمودی بیشتری ایجاد می نماید.

سیستم های الکترونیکی حساس به زاویه نیز با استفاده از IMU شش محوره، به کنترل چسبندگی یاری می نمایند. راننده، می تواند بینِ حالت های اسپرت، خیابان و باران انتخاب کند و بعلاوه چهار حالت پیست و دو حالت سفارشی را نیز تنظیم کند.

گزینه های سفارشی سازی امکانِ انتخاب سطح کنترل لغزش، ترمز موتور، کنترل ضد چرخش، و کنترل کشش را فراهم می نمایند. موتورسیکلت اسپرت سه سیلندر یاماها R9 بعلاوه، دارای سیستم کنترل پرتاب برای آغاز سریع از چراغ ها و سیستم ABS قابل غیرفعال شدن در چرخ عقب برای لغزش است. کنترل کروز و محدودنماینده سرعت نیز وجود دارند.

بعلاوه، یک سیستم تعویض دنده سریع بالا/پایین و نمایشگر 5 اینچی TFT با توانایی اتصال به گوشی هوشمند از دیگر امکانات این موتورسیکلت هستند. با استفاده از اپلیکیشن Y-TRAC یاماها (ضبط و تحلیل داده های سواری) می توان زمان های دور پیست و اطلاعات سواری را تجزیه و تحلیل کرد.

قیمت پیشنهادی موتورسیکلت اسپرت سه سیلندر یاماها R9 حدود 15 هزار و 860 دلار است و در نمایشگاهِ Motorcycle Live در انگلستان در ماهِ آینده به نمایش گذاشته می گردد. این مدل در رنگ های آبی یا مشکی عرضه خواهد شد و از مارس 2025 به نمایندگی ها می رسد.

منبع: بیت ران
انتشار: 24 مهر 1403 بروزرسانی: 24 مهر 1403 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2347

به "موتورسیکلت اسپرت سه سیلندر یاماها معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورسیکلت اسپرت سه سیلندر یاماها معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید