موفقیت سپاهان قابل پیش بینی بود، اشتباهات مدیران استقلال و پرسپولیس دلیل منع ورود خارجی هاست

به گزارش مجله شرقیا، یک کارشناس می گوید قانون منع ورود مربیان و بازیکنان خارجی به دلیل اشتباهات مدیران استقلال و پرسپولیس است وگرنه همه تیم های شهرستانی مثل سپاهان و ذوب آهن هیچوقت مشکل بدهی به بازیکنان خارجی نداشتند.

موفقیت سپاهان قابل پیش بینی بود، اشتباهات مدیران استقلال و پرسپولیس دلیل منع ورود خارجی هاست

محمد یاوری در گفت وگو با خبرنگاران درباره پیروزی سپاهان مقابل استقلال و صدرنشینی سپاهان اظهار کرد: باید مقداری به عقب برگردیم و از اول فصل این دو تیم را بررسی کنیم. باید دید دو تیم چه مسیری را از نظر پیشرفت بازیکنان شان و تثبیت تیم َشان دنبال کردند. کسانی که نویدکیا یا فوتبال سپاهان و نوع مدیریت و طرز فکر و رفتار و شخصیت سرمربی تیم را می شناختند برای شان قابل پیش بینی بود که سپاهان تا خاتمه نیم فصل به این موفقیت دست پیدا کند.

نویدکیا برنامه بلند مدتی را با سپاهانی ها دنبال می کند

او ادامه داد: محرم نویدکیا برنامه بلند مدتی را با سپاهانی ها دنبال می کند و مدیریت باشگاه با برنامه ریزی و حساب شده پیش می رود و برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشگاه مشخص است. در کلیت ماجرا موفقیت سپاهان قابل پیش بینی بود چون تمام اعضای باشگاه با هم هماهنگ هستند و احترام متقابل وجود دارد.

در استقلال برنامه ای وجود ندارد

مربی سابق تیم ملی نوجوانان با بیان این که مسائل استقلال و پرسپولیس از مدیریت شان شروع می شود، گفت: در باشگاه هایی مثل سپاهان مدیریت با برنامه ای وجود دارد اما در استقلال این برنامه وجود ندارد و چند سال است مدیران باشگاه دائما در حال تغییر هستند. طبیعتاً کادرفنی تیم هم به دنبال آن جای پای محکمی ندارد و می بینید که کادرفنی هم به طور مداوم در حال تغییر است و بیشتر به حاشیه پرداخته می شود.

قانون منع ورود خارجی ها به دلیل اشتباهات مدیران استقلال و پرسپولیس است

او ادامه داد: قانون منع ورود مربیان و بازیکنان خارجی به دلیل اشتباهات مدیران استقلال و پرسپولیس است وگرنه همه تیم های شهرستانی مثل سپاهان و ذوب آهن هیچوقت مشکل بدهی به بازیکنان خارجی نداشتند. از طرف دیگر بخواهیم فنی تر هم نگاه کنیم می بینیم با سابقه ترین و با تجربه ترین کادرفنی در استقلال دارد کار می کند و توقع نتیجه گیری وجود دارد. ثبات بیشتری باید وجود داشته باشد اما بعد از 15 بازی ثبات لازم را در ترکیب استقلال نمی بینیم.

کادرفنی استقلال به ثبات و برنامه میان مدت هم نرسیده است

این کارشناس فوتبال افزود: تصمیم گیری هایی در تیم استقلال انجام می شود که براساس برنامه کوتاه مدت یا بلند مدت هم نیست. در یک تیم لیگ رجحان باید 7 بازیکن در تیم پای ثابت باشند و مخصوصا در مدافع های میانی این مساله باید حکم فرما باشد اما در استقلال مدام تغییر به وجود می آید. دو مدافع میانی آنقدر باید با هم کار کرده باشند که با چشم ذهن همدیگر را بخوانند اما در استقلال هر دو سه هفته یک بار ترکیب خط دفاعی تغییر می کند و این مساله نشان می دهد که کادرفنی این تیم به ثبات و برنامه میان مدت هم نرسیده است.

نمی شود صفر یا صد باشید و حتما در کارتان باید تعادل داشته باشید

او افزود: البته این دلیل نمی شود که بگوییم استقلال تیم خوبی نیست. این سپاهانی ها هستند که روزهای خوبی را سپری می کند و برنامه مربی اش را پیاده می کند و این درسی برای تمام مربیان لیگ برتر است. نسل جدیدی که در فوتبال ما وجود دارد باید بدانند که کنارشان به افراد باتجربه نیاز دارند. نمی شود صفر یا صد باشید و حتما در کارتان باید تعادل داشته باشید. محرم نویدکیا مدیریت و هوش خوبی دارد اما کنارش دو سه مربی باتجربه دارند کار می کنند و چقدر به همکارانش احترام می گذارد و میدان می دهد.

مرزبان یکی از بهترین تمرین دهنده های ایران است

پیشکسوت فوتبال اصفهان با بیان این که علیرضا مرزبان یکی از بهترین تمرین دهنده های ایران است، گفت: محرم نویدکیا از هوشش استفاده می کند و از این افراد کمک می گیرد. محرم نویدکیا بهترین استفاده را از بازی های فصل گذشته جام باشگاه های آُسیا کرد و تیمش را شناخت. در لیگ امسال هم عیب هایش را رفع کرد و اگر ابتدای لیگ را نگاه کنید، سپاهان گل های زیادی می خورد اما در چند هفته گذشته ساختار دفاعی اش را درست کرد و حمله های حریفانش را مدیریت می کند و از ضدحمله های خود استفاده می کند.

سپاهان می تواند قهرمان شود

او در خاتمه افزود: این یعنی رشد و پیشرفت. سپاهان با توجه به این تعادل مدیریتی و این برنامه ریزی که منجر به پیشرفت پله پله تیم می شود، 70 تا 80 درصد احتمال قهرمانی اش وجود دارد. خیلی از اتفاقات است که دست کادرفنی نیست و ممکن است به وجود بیاید اما به نظر من سپاهان می تواند قهرمان شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1502

به "موفقیت سپاهان قابل پیش بینی بود، اشتباهات مدیران استقلال و پرسپولیس دلیل منع ورود خارجی هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت سپاهان قابل پیش بینی بود، اشتباهات مدیران استقلال و پرسپولیس دلیل منع ورود خارجی هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید