هامر با مدل قدرتمند الکتریکی 2022 به جاده ها و بیراهه ها بازمی گردد

به گزارش مجله شرقیا، هامر پس از 10 سال برای مدل 2022 با یک غول تمام الکتریکی بازگشته است تا در عین دوستدار محیط زیست بودن، جاده ها و بیراهه ها را از آن خود کند.

هامر با مدل قدرتمند الکتریکی 2022 به جاده ها و بیراهه ها بازمی گردد

کمی بیش از 10 سال پیش جنرال موتورز (GM) با توجه به اثرات مخرب زیست محیطی، تولید برند هامر (Hummer) را که در ابتدا مربوط به وسایل نقلیه نظامی برای استفاده بود، متوقف کرد. اما اکنون این شرکت مجدد هامر محبوب را بازگردانده است، با این تفاوت که این بار با یک خودروی قدرتمند تمام الکتریکی روبه رو هستیم.

هامر الکتریکی جی ام سی (GMC Hummer EV) که زیرمجموعه وانت های جنرال موتورز است، نخستین مدلی است که از نسل بعدی پیشرانه الکتریکی جنرال موتورز استفاده می کند و هم زمان توانایی بیراهه نوردی (آفرود) چشمگیر و عملکرد فوق العاده در جاده را فراهم می کند.

مارک رئوس (Mark Reuss) رئیس جنرال موتورز درباره این خودروی جدید گفت: این وانت نوآورانه همراه با سرعت و هدف گذاری در بازار عرضه می شود و GM را یک گام دیگر به آینده کاملا الکتریکی نزدیک می کند. با معماری آلتیوم درایو (Ultium Drive) ما که پایه طیف گسترده ای از عملکردهاست، هامر الکتریکی یک خودروی ایدئال برای مشتریانی است که به دنبال توانمندی، بازدهی و کارایی هستند.

  • بزرگترین تولیدکننده آیفون از پلتفرم متن باز خودروهای الکتریکی رونمایی کرد

آلتیوم درایو

هنگامی که هامر الکتریکی 2022 در پاییز سال آینده وارد بازار می شود، این نخستین مدل تولیدی GM است که از معماری جدید آلتیوم درایو (Ultium Drive) در باتری استفاده می کند. پایه و اساس این معماری جدید یک سلول باتری منحصربه فرد و بزرگ مقیاس کیسه ای است که بسته به نوع کاربرد می تواند به صورت عمودی یا افقی در بسته قرار بگیرد. برای هامر الکتریکی نسخه 1 (Hummer EV Edition 1) دو لایه سلول عمودی برای مجموع 24 ماژول وجود خواهد داشت که سفر بیش از 560 کیلومتر (350 مایل) را ممکن می سازد.

باتری بازده بالا با همکاری ال جی

باتری های آلتیوم جنرال موتورز با استفاده از فرآیند شیمیایی نیکل، کبالت، منگنز و آلومینیوم شکل می گیرد. با این وجود باتری های هامر از کبالت کمتری نسبت به باتری های قبلی این شرکت استفاده می کنند. از آنجایی که کبالت ماده ای نادر و گران است، این کاربرد باعث صرفه جویی در منابع و در نهایت کاهش هزینه تولید می شود. سلول های باتری توسط همکاری با شرکت ال جی کمیکال (LG Chem) و در مرکز جدیدی در لردزتاون (Lordstown) اوهایو تولید می شود.

طراحی خودروی الکتریکی

آدام کویاتکوفسکی (Adam Kwiatkowski) مهندس ارشد اجرایی پیشرانه الکتریکی جنرال موتورز درباره هامر الکتریکی 2022 گفت: این نخستین وانتی است که ما بر پایه یک پیشرانه الکتریکی طراحی کرده ایم. طراحی وانت و پیشرانه در کنار هم قابلیت های منحصربه فرد هامر الکتریکی را افزایش می دهند و در عین حال این خودرو را به سخت ترین وانتی که جنرال موتورز تا کنون ساخته تبدیل می کنند.

1000 اسب بخار

هامر الکتریکی نسخه 1 از سه موتور الکتریکی برای تولید قدرتی معادل 1000 اسب بخار و تقریبا 15590 نیوتن متر (11500 پوند فوت) گشتاور استفاده می کند. یک موتور نیروی چرخ های جلو را تأمین می کند و یک دیفرانسیل قفل شونده الکترونیکی می تواند در صورت نیاز 100 درصد گشتاور را به یک چرخ انتقال دهد. دو موتور در عقب هم به صورت مستقل نیروی چرخ های عقب را با قابلیت تغییر گشتاور برای هر چرخ فراهم می کنند. همچنین مجموعه موتورها می توانند برای برای شبیه سازی یک سامانه دیفرانسیلی مشترک، با هم همگام سازی شوند.

بیراهه نورد قدرتمند

آل اوپنهایزر (Al Oppenheiser) مهندس ارشد این خودرو گفت: ما از ساخت هامر الکتریکی یک هدف داشتیم: ساخت توانمندترین خودروی کارخانه تا کنون. این خودرو با چهارچرخ متحرک الکتریکی (electric 4-Wheel Drive) یک بیراهه نورد تمام عیار و منحصربه فرد است که قدرت مانوری متفاوت از هر آنچه جنرال موتورز پیش از این تولید کرده، ارائه می کند.

  • هامر HX برقی می شود؛ ققنوسی برای احیای بزرگترین محصول جنرال موتورز

راه رفتن خرچنگی (CrabWalk)

هامر الکتریکی 2022 یک سیستم فرمان 4 چرخ متحرک (e4WD) را ارائه می کند که به چرخ های عقب اجازه می دهد تا در سرعت های پایین تر جهت مانور بهتر در جهت موافق یا مخالف چرخ های عقب بچرخند. اما جالب ترین ویژگی کرب والک (راه رفتن خرچنگی) در شرایط بیراهه نوردی (آفرود) آهسته است که چرخ های عقب می توانند تا 10 درجه زاویه بگیرند و با چرخ های جلو هماهنگ در راه رفتن خرچنگی هماهنگ شوند. این ویژگی خودرو را به صورت مورب حرکت می دهد تا برای عبور از راستاهای تنگ قابلیت مانور بیشتری داشته باشد.

فرانما (UltraVision)

بیشتر خودروهای جدید دارای چندین دوربین برای ارائه دید اطراف خودرو هستند. هامر الکتریکی 2022 اما بازی دوربین های خودرویی را به سطح دیگری ارتقا می دهد. سامانه آلتراویژن (UltraVision) تصویری از 18 نما برای راننده فراهم می کند که شامل دوربین هایی در زیر بدنه جلو و عقب هم می شود و به راننده کمک می کند تا از عوارض سطحی بزرگ در راستا دوری کند. از آنجا که زیر خودروهای بیراهه نورد کاملا کثیف می شود، این دوربین ها به ویژگی شست وشو هم برای پاک کردن آلودگی ها و مواد زائد مجهز هستند.

سیستم تعلیق قدرتمند

هامر الکتریکی 2022 به عنوان بخشی از سیستم تعلیق هوایی تطبیقی (Adaptive Air Suspension) از ویژگی حالت استخراج (Extract Mode) بهره می برد که سیستم تعلیق را به 6 اینچ (15 سانتی متر) تا نهایت 15.9 اینچ (40.4 سانتی متر) افزایش می دهد و عبور از موانع بزرگ یا عبور از 32 اینچ (81 سانتی متر) عمق آب را ممکن می سازد. این سیستم همچنین اجازه می دهد که چرخ های خودرو تا 13 اینچ (33 سانتی متر) حرکت تعلیقی انجام دهند.

در این خودرو یک حالت تک هم وجود دارد که کمک می کند در بیراهه برای عملکرد بهتر تنها با پدال گاز امکان فعالیت داشته باشد.

زره زیر بدنه

حتی با وجود آنکه کف هامر می تواند تقریبا 16 اینچ (40.6 سانتی متر) از سطح زمین فاصله داشته باشد اما باز هم ممکن است توسط با برخی عوارض سطح زمین خراشیده شود. برای محافظت از اجزای حیاتی این خودرو پنج صفحه زیرین سنگ شکن و همچنین دو سپر زیر بدنه از مجموعه باتری و واحدهای حرکت محافظت می کنند.

عملکرد فوق العاده در جاده

با وجود توانایی بیراهه نوردی چشمگیر هامر الکتریکی 2022 با 1000 اسب بخار قدرت، این خودرو در جاده هم عملکردی باورنکردنی را ارائه می دهد. این عملکرد شامل حالتی با نام وات به آزادی (Watts to Freedom) است که این خودروی الکتریکی را تنها در 3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رساند و با یک صدای غرش پس زمینه ای هم همراه است.

سوپر کروز

هامر الکتریکی 2022 نخستین خودرویی خواهد بود که از آخرین سامانه رانندگی بدون دست جنرال موتورز استفاده می کند. با به کارگیری سیستم توجه راننده و همچنین داده های نقشه LiDAR می توان از این سامانه در بیش از 200 هزار مایل (320 هزار کیلومتر) جاده سازگار با آن در آمریکای شمالی استفاده کرد. این آخرین نسخه همچنین دارای یک ویژگی جدید تغییر خط اتوماتیک است که بهترین زمان را برای تغییر خط رانندگی، مانند عبور از وسیله نقلیه کندتر، تعیین و مانور لازم را به تنهایی اجرا می کند.

نسخه 1 (Edition 1)

هامر الکتریکی 2022 نسخه 1 نخستین مدلی است که در بازارعرضه خواهد شد. جنرال موتورز پیش بینی می کند که تولید این خودرو در پاییز 2021 آغاز شود و با قیمت 112 هزار و 595 دلار در دسترس باشد. این نسخه ویژه که تا کنون همه آن به فروش رفته است، از پیشرانه سه موتور چهارچرخ متحرک الکتریکی (e4WD) بهره می برد که قدرت ترکیبی معادل 1000 اسب بخار تولید می کند و گشتاور 1500 نیوتن متر ارائه می دهد. نسخه 1 علاوه بر عملکرد فوق العاده دارای محدوده رانندگی بیش از 560 کیلومتر (350 مایل) با یک بار شارژ خواهد بود.

نسخه ای با تمام امکانات

تمام نسخه های هامر نسخه 1 دارای رنگ سفید با طراحی داخلی لونار هورایزن (Lunar Horizon) و نشان نسخه 1 خواهد بود. این وانت پیکاپ منحصربه فرد از یک نمایشگر جدید 13.4 اینچی، یک نمایگر راننده 12.3 اینچی، یک سقف مجهز به پنل های شفاف جمع شونده، شیشه عقب برقی، روکش بار برقی و در عقب GMC MultiPro بهره می برد. سایر تجهیزات استاندارد شامل آخرین نسخه سوپر کروز، بسته اکستریم آفرود و سیستم تعلیق هوایی تطبیقی است. همچنین نسخه 1 به کرب واک (راه رفتن خرچنگی) هم مجهز است.

خط تولید هامر الکتریکی جنرال موتورز

پس از عرضه نسخه 1 هامر، در پاییز سال 2022 یک هامر الکتریکی نسخه 3X سطح بالا از راه می رسد که دارای همان پیشرانه سه موتوره اما فقط با 800 اسب بخار قدرت است و قیمت اولیه آن 99 هزار و 995 دلار است. در بهار 2023 هامر الکتریکی نسخه 2X با قیمت 89 هزار و 995 دلار عرضه می شود و سرانجام در بهار 2024 هامر نسخه 2 با قیمت 79 هزار و 995 دلار دردسترس خواهد بود.

اگرچه همه خودروهای نسخه 1 هامر الکتریکی 2022 به فروش رسیده است، اما هنوز امکان رزرو نسخه های بعدی این وانت پیکاپ الکتریکی قدرتمند جنرال موتورز وجود دارد. خودرویی قدرتمند و دوستداری محیط زیست که در کارخانه کاملا بازسازی شده کربن خنثی این شرکت به نام ZERO Detroit-Hamtramck Assembly Center در میشیگان تولید خواهد شد. در زیر برخی دیگر از تصاویر این خودرو را می بینید.

  • وانت هیولای سایبرتراک تسلا می تواند صنعت این خودروها را دگرگون کند

عکس کاور: خودروی هامر الکتریکی 2022 جنرال موتورز

Credit: GM

منبع: AutoNext

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1284

به "هامر با مدل قدرتمند الکتریکی 2022 به جاده ها و بیراهه ها بازمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هامر با مدل قدرتمند الکتریکی 2022 به جاده ها و بیراهه ها بازمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید