همکاری هیوندای و اوبر برای فراوری یک تاکسی پرنده

به گزارش مجله شرقیا، در گذشته نه چندان دور نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی لاس وگاس که به اختصار با عنوان CES شناخته می گردد، عمدتا میزبان شرکت های فعال در حوزه فناوری ها و ابزارهای دیجیتال بود. اما با باز شدن پای این فناوری ها به وسایل نقلیه، چند سالی است که شاهد حضور خودروسازان در CES هستیم. این اتفاق سال جاری پررنگ تر از ادوار پیش اتفاق افتاده و چند خودروساز مطرح تصمیم گرفته اند جدیدترین محصولات و دستاوردهای خود را در لاس وگاس معرفی نمایند.

همکاری هیوندای و اوبر برای فراوری یک تاکسی پرنده

هیوندای یکی از خودروسازانی است که در این دوره از نمایشگاه CES حاضر شده تا خبر همکاری خود با اوبر را رسانه ای کند. بر اساس مفاد این همکاری، کمپانی کره ای وظیفه فراوری یک اتومبیل پرنده را بر عهده خواهد داشت؛ اوبر نیز مسئول توسعه سرویس های مربوط به پشتیبانی از خطوط هوایی و ارتباطات زمینی بوده و شبکه ای مخصوصِ اشتراک گذاری جهت در آسمان ایجاد خواهد نمود.

هیوندای اولین شرکت خودروسازی است که به برنامه اوبر Elevate ملحق می گردد. در این برنامه که از سال 2023 اجرایی خواهد شد، اوبر پروازهای اشتراکی ارزان قیمتی را برای کاربران خود ارایه خواهد نمود. ماحصل همکاری این دو کمپانی یک خودروی پرنده به نام S-A1 است. این خودرو که در لاس وگاس به نمایش گذاشته شده، از پیشرانه ای تمام الکتریکی بهره می برد. درباره مشخصات این پیشرانه فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما به گفته هیوندای امکان پرواز با حداکثر سرعت 290 کیلومتر در ساعت را فراهم می نماید. شرکت کره ای ارتفاع پروازی S-A1 را بین 300 الی 600 متر اعلام نموده و افزوده این اتومبیل پرنده با یک بار شارژ می تواند تا 96 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

هیوندای می گوید S-A1 ظرفیت حمل چهار مسافر را دارا بوده و در ابتدا توسط خلبان کنترل می گردد، اما به مرور با اضافه شدن قابلیت های جدید کاملا خودران خواهد شد. این خودرو به جای یک روتور بزرگ، به چند روتور کوچک مجهز شده تا صدای فراوریی آن برخلاف هلیکوپترها زیاد و آزاردهنده نباشد.

اریک الیسون مدیر اوبر Elevate به تمجید از هیوندای پرداخته و توانمندی های آن در کمیت و کیفیت فراوری را جزو دلایل اصلی انتخاب این شرکت عنوان نموده است. به گفته آقای الیسون توان فراوریی هیوندای یاری شایانی به پیشرفت پروژه و کاهش هزینه سفرهای مشتریان خواهد نمود.

در مقابل معاون ارشد دپارتمان حمل و نقل هوایی شهری هیوندای - موسوم به UAM - نیز اوبر را شریکی درست برای تحقق اهداف این دپارتمان دانسته و افزوده با همکاری کمپانی آمریکایی خودروی پرنده در دسترس بیشترین طیف ممکن از مشتریان قرار خواهد گرفت.

منبع: Carscoops

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 720

به "همکاری هیوندای و اوبر برای فراوری یک تاکسی پرنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری هیوندای و اوبر برای فراوری یک تاکسی پرنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید