هندبال قهرمانی آسیا، کامبک رویایی ایران برابر عربستان، صدرنشینی با شکست میزبان

به گزارش مجله شرقیا، تیم ملی هندبال کشورمان در آخرین ملاقات خود در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا برابر عربستان به پیروزی رسید.

هندبال قهرمانی آسیا، کامبک رویایی ایران برابر عربستان، صدرنشینی با شکست میزبان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، تیم ملی هندبال کشورمان در آخرین ملاقات خود در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات قهرمانی دنیا لهستان 2023 در دمام عربستان به مصاف میزبان رفت و با نتیجه 24 بر 20 به پیروزی رسید و به عنوان تیم نخست راهی دور بعدی شد. نیمه نخست این ملاقات با نتیجه 13 بر 9 به سود عربستان به سرانجام رسیده بود. سئوک لی و بون اوک کوو از کره جنوبی کوبل داوری این ملاقات را تشکیل دادند.

نیمه اول: شکست برابر عربستان با 4 اختلاف

نیمه اول این ملاقات در ابتدا با تساوی بین دو تیم پیگری شد اما در ادامه عربستانی ها پیروز شدند اختلاف امتیاز را به عدد چهار برسانند. حملات بازیکنان ایران در این نیمه ادامه داشت و شاگردان فرناندز کوشش کردند تا اختلاف امتیاز را به حداقل برسانند. سجاد استکی در نیمه نخست توانست عملکرد فوق العاده ای داشته باشد و حتی یکی از زیباترین گل های مسابقات تا کنون به وسیله این لژیونر ایرانی وارد دروازه عربستان شد. در کنار از دست رفتن فرصت ها به وسیله بازیکنان ایرانی باید گفت که داوری نیز تا حدودی در نتیجه نیمه اول تاثیر داشت.

شاگردان فرناندز در این نیمه پیروز شدند اختلاف امتیاز را به دو گل برساندند و حتی فرصت تساوی را داشتند اما در دقایق سرانجامی باز هم عربستانی ها پیروز به باز کردن دروازه ایران شدند و در نهایت این نیمه 13 بر 9 به سود میزبان به سرانجام رسید.

نیمه دوم: آقایی هندبال ایران برابر میزبان

نیمه دوم در شرایطی شروع شد که تیم ایران متفاوت نسبت به نیمه اول وارد میدان شد و در 4 دقیقه ابتدایی ایران سه گل و عربستان تنها یک گل به ثمر رساندند و در نهایت در دقیقه 5 بازی و در امتیاز 14 دو تیم به تساوی رسیدند و دیدیه دینار، سرمربی فرانسوی این تیم برای جلوگیری از ادامه این فرایند ناگزیر به درخواست فقط استراحت برای تیم تیم عربستان شد.

در دقیقه 9 نیمه دوم یونس آثاری پیروز شد ایران را 16 بر 15 از عربستان پیش بیندازد. در دقیقه 11 عربستان صاحب یک ضربه پنالتی شد و این فرصت را داشت تا بار دیگر بازی را به تساوی بکشد اما سیاوشی پیروز شد دروازه ایران را حفظ کند و در ادامه با گل ایران به وسیله استکی شاگردان مانوئل 17 از 15 از میزبان پیش افتادند.

ملی پوشان کشورمان که در نیمه دوم اختیار بازی را در دست داشتند تا دقیقه 14 و در حالی که با درخشش سیاوشی در دروازه تنها دو گل از حریف دریافت نموده بودند، 9 بار دروازه عربستان را باز کردند.درخشش گلادیاتورهای ایران ادامه داشت و در نهایت با افزایش اختلاف گل در این نیمه عربستانی ها با روحیه ضعیف نتوانستند حرفی برای گفتن داشته باشند و در نهایت این ملاقات با نتیجه 24 بر 20 به سود مردان ایران به سرانجام رسید.

یونس آثاری، محمدرضا اورعی، احسان ابویی، مجتبی حیدرپور، امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، محمدرضا کاظمی، محمد کیانی، یاسین کبیریان، کیارش طاهری، محمد غلامی، سجاد استکی، پویا نوروزی نژاد، سید مهدی موسوی، مهرداد صمصامی، افشین صادقی و حسین دنیای ترکیب تیم ملی کشورمان در این مسابقات را تشکیل می دهند.

مانوئل مونتایا فرناندز راهنمایی تیم ملی ایران را به عهده دارد. بعلاوه کیوان صادقی به عنوان مدیر فنی، محسن طاهری و مسعود ظهرابی به عنوان مربی، فرید علیمرادی مربی دروازه بانان، علی بخشی به عنوان کارشناس تغذیه و تراپیست و ناصر سلیمی به عنوان آنالیزور و سرپرست تیم اعضای کادر فنی تیم ملی هندبال ایران را تشکیل می دهند.

دور دوم این مسابقات پس از یک روز استراحت تیم ها از روز شنبه، پیگیری می گردد. گروه بندی تیم ها در دور دوم پس از سرانجام مسابقات تمام تیم ها تعیین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1978

به "هندبال قهرمانی آسیا، کامبک رویایی ایران برابر عربستان، صدرنشینی با شکست میزبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هندبال قهرمانی آسیا، کامبک رویایی ایران برابر عربستان، صدرنشینی با شکست میزبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید