وسیله ای برای عبور از مسیرهای ناهموار

به گزارش مجله شرقیا، شرکت خودروسازی هیوندای از کانسپت تایگر رونمایی کرد. این محصول مفهومی به عنوان حد نهایی وسیله نقلیه بدون سرنشین توصیف شده است.

وسیله ای برای عبور از مسیرهای ناهموار

به گزارش خبرنگاران، TIGER مخفف کلمات Transforming Intelligent Ground Excursion Robot یا همان ربات زمینی هوشمند و تبدیل شونده است که توسط استودیو هوریزون هیوندای توسعه یافته و برای حمل محموله ها و وسایل متنوع در مسیرها و زمین های چالش برانگیز طراحی شده است.

این کانسپت بر پایه پلتفرمی ماژولار طراحی شده و دارای محفظه بار داخل بدنه می باشد. این ویژگی به تایگر اجازه می دهد تا همه چیز از وسایل اضطراری گرفته تا پکیج های مختلف برای تحویل به گیرندگان را حمل کند.

آنچه تایگر را از طریق ای جالب تبدیل نموده سیستم تحرک و جابجایی پا و چرخی است که به این وسیله اجازه می دهد تا بلند شده و از روی موانع عبور کند و درعین حال بار خود را در ارتفاعی بالاتر حفظ نماید.

این ویژگی قبلاً در کانسپت Elevate هیوندای که در نمایشگاه CES 2019 معرفی گردید دیده شده است. البته تایگر محصول کوچک تری است.

این محصول مفهومی دارای هشت حسگر اولتراسونیک، هشت دوربین، GPS و ارتباط 4G بوده و همچنین دو پانل راداری سوراخ کن برای جست وجو دارد.

هیوندای خیلی وارد جزئیات نشده اما گفته که تایگر را می توان به بدنه های مختلف مجهز کرد تا کاربری های منحصربه فردی همچون تحویل محموله ها یا تردد در مسیرهایی که مناسب انسان نیست داشته باشد.

این کانسپت همچنین دارای سیستم چهار چرخ محرک، کنترل 360 درجه و ارتباط با خودروها و مکان ها می باشد.

هیوندای گفته حتی می توان از این وسیله برای کاوش در ماه یا سیاره های دیگر استفاده کرد.

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1576

به "وسیله ای برای عبور از مسیرهای ناهموار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسیله ای برای عبور از مسیرهای ناهموار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید