پرواز تاکتیکی توپولوف های راهبردی روسیه بر فراز مدیترانه

به گزارش مجله شرقیا، وزارت دفاع روسیه از انجام ماموریت تاکتیکی جتهای جنگی دوربرد خود بر فراز مدیترانه و استقرار آنها در پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه اطلاع داد.

پرواز تاکتیکی توپولوف های راهبردی روسیه بر فراز مدیترانه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه خاطرنشان کرد که بمب افکن های دوربرد توپولوپف 22 ام این کشور روز سه شنبه برای انجام ماموریتی وارد پایگاه هوایی وارد پایگاه حمیمم در سوریه شدند.

به گزارش خبرگزاری تاس وزارت دفاع روسیه از پروازهای این بمب افکن های راهبردی بر فراز دریای مدیترانه اطلاع داد و خاطرنشان کرد که هدف از این ماموریت تسلط بر حریم هوایی دریای مدیترانه بوده و خلبانان مهارتهای عملی را در مناطق جغرافیایی جدید به دست آوردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به شرایط فنی پایگاه فوق برای میزبانی از این نوع هواپیماها آمده است که این بمب افکن ها برای اولین بار در حمیمیم مستقر شده اند. وزارت دفاع روسیه افزوده که بمب افکن های دوربرد پس از انجام پروازهای خود بر فراز مدیترانه به پایگاه های هوایی خود در روسیه باز خواهند گشت.

پایگاه حمیمیم ابزاری مهم برای حضور روسیه در سوریه است. روسیه در کوشش است نفوذ ژئوپلیتیک و نظامی خود را تا کل مدیترانه گسترش دهد. بمب افکن های روسی مجهز به موشک های بالدار که از پایگاه هوایی حمیمیم پرتاب می شوند، می توانند اهداف در اروپا را به خطر بیندازند و در صورت درگیری به نیروی دریایی دشمن حمله نمایند.

در سال 2015 دمشق و مسکو معاهده ای امضا کردند که در واقع به ارتش روسیه اجازه می دهد از پایگاه هوایی حمیمیم به صورت رایگان و بدون محدودیت زمانی استفاده کند. این پایگاه هوایی نقش مهمی را برای روسیه در جنگ با تروریسم داشت و پروژه توسعه در حال انجام نمونه ای از چگونگی کوشش روسیه برای گسترش نفوذ خود در خاورمیانه و شمال آفریقاست.

پیشتر مقامات روس فاش ساختند که مسکو با استقرار نسخه اولیه جنگنده سوخو-57 در سوریه پیروز به شناسایی جنگنده های پنهانکار اف-35 و اف-22 آمریکا شد. ولادیمیرگوتنف قانونگذار عضو مجلس روسیه و از اعضای کمیته صنایع هوایی این کشور با فاش کردن این موضوع گفته بود که استقرار چهار جنگنده سوخو-57 در سوریه برای کشف جنگنده های پیشرفته آمریکایی و بوده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1678

به "پرواز تاکتیکی توپولوف های راهبردی روسیه بر فراز مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز تاکتیکی توپولوف های راهبردی روسیه بر فراز مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید