نمایش قدرت بمب افکن های راهبردی روسیه با پرواز 8 ساعته بر فراز بالتیک

به گزارش مجله شرقیا، وزارت دفاع روسیه از پرواز بمب افکن های راهبردی تی یو-160 خود بر فراز آب های بین المللی دریای بالتیک اطلاع داد.

نمایش قدرت بمب افکن های راهبردی روسیه با پرواز 8 ساعته بر فراز بالتیک

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه بیان کرد که دو فروند بمب افکن راهبردی این کشور بر فراز آبهای بین المللی بالتیک پرواز کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز این دو بمب افکن از نوع تی یو-160 با قابلیت حمل بمب اتمی بودند. به دنبال این ماجرا فنلاند، دانمارک، لهستان و سوئد اقدام به رهگیری بمب افکنهای روسی کردند. وزارت دفاع روسیه اعلام نموده که این پرواز ماموریتی معمول و با رعایت تمام مقررات بین المللی بوده است.

بنابر اعلام این وزارتخانه، این دو بمب افکن روسی که قادر به حمل 12 تیر موشک اتمی برد کوتاه هستند، به مدت هشت ساعت در پرواز بودند و طی این مامویت جنگنده های اف-18، اف-16 و همچنین جنگنده ساب نیروی هوایی دانمارک، لهستان،فنلاند و سوئد آن را رهگیری کردند.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه نیز از پرواز دو فروند بمب افکن تی یو 22 ام خود بر فراز دریای نروژ و طی یک ماموریت چهار ساعته اطلاع داد.

از سویی دیگر، رسانه ها در روزهای گذشته از اقدام جنگنده های روسیه بر فراز یک ناوشکن آمریکایی مستقر در دریای بالتیک برای رصد تحرک یک ناوشکن آمریکایی اطلاع دادند.

این حادثه در روزهای گذشته رخ داد و یک فروند جنگنده اف-16 نیروی هوایی بلژیک حین گشتزنی بر فراز دریای بالتیک دو فروند جنگنده روسی را بر فراز ناو شکن آمریکایی نزدیک سواحل لیتوانی رهگیری می نماید.

ناتو نیز با انتشار تصاویری از این رویداد اذعان نموده که پرواز جنگنده های روسی بر فراز ناوشکن یو اس اس دانلدکوک در حریم هوایی بین المللی انجام شده است. ناتو در بیانیه خود مدعی شده که حضور این ناوشکن آمریکایی برای تامین امنیت منطقه بوده است. (جزئیات بیشتر)

در روزهای گذشته نیز فرماندهی پدافندی شمال آمریکا (نوراد) بیان کرد که دو فروند هواپیمای ایلوشین-38 روسیه به حریم هوایی منطقه آلاسکا نزدیک شدند. طبق اعلام این فرماندهی ارتش آمریکا، جنگنده های اف -22 و هواپیمای شناسایی آواکس برای رهگیری هواپیماهای روسی به پرواز درآمدند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 988

به "نمایش قدرت بمب افکن های راهبردی روسیه با پرواز 8 ساعته بر فراز بالتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش قدرت بمب افکن های راهبردی روسیه با پرواز 8 ساعته بر فراز بالتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید