پیامک های مزاحم را به 195 بفرستید

به گزارش مجله شرقیا، به گفته مدیرکل دفتر حمایت از حقوق مصرف نماینده رگولاتوری درصورت گزارش و احراز تخلف سرشماره هایی که پیامک ارسال می نمایند، این شماره ها مسدود می شوند و امکان ارسال پیامک از شخص متخلف هم سلب می گردد.

پیامک های مزاحم را به 195 بفرستید

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، برای جلوگیری از ارسال پیغامک های تبلیغاتی، راه های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #800* که برای ساماندهی پیغامک های تبلیغاتی که به وسیله سامانه های ارسال پیغام کوتاه و با سرشماره های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می شد، ایجاد شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز سامانه 195 را برای ساماندهی پیغامک های تبلیغاتی که با شماره های شخصی ارسال می شدند، راه اندازی کرد.

از سوی دیگر، مسدود کردن سرشماره های شخصی بدون شکایت از طرف کاربران، به وسیله شناسایی رفتار سیم کارت هایی که تنها به ارسال پیغامک های انبوه اقدام می کردند و استفاده های دیگری از جمله تماس و پیغامک نداشتند هم راه دیگری برای جلوگیری از ارسال پیغامک های مزاحم با شماره های شخصی بود؛ هرچند این اقدامات به صورت کلی مانع ارسال پیغامک های تبلیغاتی نشده است.

در این راستا پیمان قره داغی -مدیرکل دفتر حمایت از حقوق مصرف نماینده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در تبادل نظر با ایسنا با بیان اینکه پیغامک های تبلیغاتی یا کلاهبرداری یا به وسیله سرشماره ارسال می گردد و یا شماره های شخصی، اضافه نمود: هر دو مورد را می توان به شماره 195 پیغامک کرد. اگر شماره شخصی اقدام به ارسال پیغامک کند و جنبه تبلیغاتی داشته باشد، امکان ارسال پیغامک برایش مسدود می گردد.

وی ادامه داد: پیغامک به وسیله سرشماره ها برای کسانی که دریافت پیغامک های تبلیغاتی را مسدود نکردند، قابل ارسال است اما اگر با ستاره 800 مربع دریافت پیغامک های تبلیغاتی قطع شده باشد نباید از سرشماره ها پیغامکی بیاید و اگر بیاید تخلف است و تخلفات مربوط به سرشماره ها هم قابلیت ارسال پیغامک به 195 دارد و هم مردم می توانند در سایت 195.ir شکایتشان را ثبت نمایند.

قره داغی با بیان اینکه درصورت گزارش و احراز تخلف از سرشماره ها، آنها مسدود می شوند، گفت: این سرشماره ها می تواند متعلق به فرد یا شرکت حقوقی باشد و البته در اختیار شرکت هایی است که از ما پروانه ندارند. در صورت تخلف این شماره ها مسدود می شوند و اگر آن فرد سرشماره دیگری داشته باشد هم مسدود می گردد. جدا از این، طرح در مراجع قضایی بابت تخلفی که داشته، طرح دعوی شده و امکان ارسال پیغامکش هم سلب می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1130

به "پیامک های مزاحم را به 195 بفرستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامک های مزاحم را به 195 بفرستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید