چند تمرین یوگا برای کاهش وزن و لاغری شکم و پهلو

به گزارش مجله شرقیا، وب سایت فرارو: آیا قصد دارید وزن کم کنید، اما هنوز ورزش خاصی را انجام نمی دهید؟ اگر نمی توانید در کلاس های ورزشی حضور پیدا کنید، این مجموعه از حرکات جالب یوگا را امتحان کنید. اگرچه ممکن است در ابتدا انجام تمرین های یوگا کمی سخت به نظر برسد، اما کم کم انعطاف پذیری و قدرت تان افزایش می یابد.

چند تمرین یوگا برای کاهش وزن و لاغری شکم و پهلو

امروزه تمرینات یوگا برای کاهش وزن به یکی از گزینه های مورد علاقه بسیاری افراد که با اضافه وزن می جنگند تبدیل شده است. اگرچه در ابتدا ضروری است اقدامات دیگری نیز برای رهایی از چربی های اضافی انجام دهید مانند تغییر سبک زندگی و پیروی از یک رژیم غذایی مناسب، اما انجام تمرینات یوگا نیز بی اثر نخواهد بود.

در حقیقت، بعضی افراد تمرینات یوگا را به ورزش های رایج دیگر ترجیح می دهند، زیرا این امکان را فراهم می آورد تا همزمان چربی سوزی و تقویت قدرت عضلات با هم اتفاق بیفتد. یوگا همچنین احساسات و آرامش نسبی تان را بهبود بخشیده و به کنترل اضطراب که می تواند منجر به پرخوری گردد یاری می نماید.

مسئله خوب این است که تمرینات را می توان در هر مکانی انجام داد، زیرا این مجموعه از حرکات شامل یک سری از نکات هستند که فضای زیادی را نمی گیرند و انجام شان آسان است.

آیا شما تا کنون یوگا انجام داده اید؟ در این مطلب می خواهیم 5 گزینه جالب از این تمرینات را به معرفی کنیم تا بتوانید به راحتی یوگا را آغاز کنید.

1. حرکت شتر (Camel pose)

حرکت شتر یا اوستراسانا (Ustrasana) یک تمرین ساده یوگا برای لاغری و انعطاف پذیری بیشتر بدن است. این حرکت برای شدن از چربی های اطراف شکم توصیه می گردد، زیرا به شکل ویژه در این ناحیه از بدن کار می نماید.

نحوه انجام حرکت شتر

  • روی مت یوگا، روی زانوی خود با قامتی صاف بنشینید. اطمینان حاصل کنید که زانو ها به عرض شانه از هم جدا شده اند.
  • وزن خود را روی انگشتان پا بیندازید تا بدنتان کمی خم گردد.
  • سپس، بازو های خود را به عقب بکشید و بدن خود را بیشتر به عقب خم کنید.
  • برای 10 تا 15 ثانیه این موقعیت را نگه دارید و شکم خود را منقبض کنید.
  • به حالت اولیه برگردید، آرام نفس بکشید.
  • بین 3 تا 6 بار این حرکت را تکرار کنید.

2. حرکت کبرا (Cobra pose)

حرکت کبرا نوعی یوگا است که باعث تقویت عضلات کمر و شکم می گردد. حتی توصیه می گردد که باسن را سفت کنید و از تجمع چربی در باسن کم می نماید.

نحوه انجام حرکت کبرا

  • روی تشک یوگا بر روی شکم خود دراز بکشید و روی پا ها به شکل کشیده روی مت قرار می گیرند.
  • کف دست خود را در کنار قفسه سینه خود قرار دهید و قسمت بالایی بدن را بلند کنید.
  • تا جایی که می توانید به عقب خم شوید و به سمت بالا نگاه کنید.
  • 10 ثانیه این حرکت را نگه دارید و سپس استراحت کنید.
  • بین 5 تا 8 حرکت را تکرار کنید.

3. حرکت جنگجو

حرکت جنگجو در یوگا برای کاهش وزن مفید است و از جمله موارد دیگر، ظرفیت ریه ها را افزایش می دهد. با تمرین آن، بر روی تمام ماهیچه های شکمی، پا ها و باسن خود را به طور همزمان کار می کنید.

نحوه انجام حرکت جنگجو

  • روی زمین بایستید و پا ها را از هم باز کنید.
  • پای راست خود را به سمت راست خود بچرخانید و پای چپ خود را در قسمت جلویی نگه دارید و زاویه 90 درجه ایجاد کنید.
  • دستان خود را به سمت سقف یا آسمان بلند کنید و تا حد ممکن آن ها را بکشید. کف دست خود را مانند زمانی که دعا می کنید روی هم بگذارید و به سمت بالا نگاه کنید.
  • نفس عمیق بکشید، استراحت کنید و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.
  • بین 10 تا 12 تکرار انجام دهید.

4. حرکت خم به جلو (Forward fold)

این آسانا یکی از بهترین گزینه های یوگا برای کاهش وزن است، به خصوص وقتی هدف شما مبارزه با چربی شکم است. انجام این کار بسیار ساده است، اگرچه احتیاج به کمی قدرت بدنی و انعطاف پذیری دارد.

نحوه انجام حرکت خم به جلو

  • با پشت صاف روی مت یوگا بنشینید و پا هایتان را به سمت جلو دراز کنید.
  • بدن خود را به جلو بکشید و خم کنید، سعی کنید نوک انگشتان دست تان، انگشتان پا را لمس کند.
  • سعی کنید انگشتان پا را در دست بگیرید و پیشانی را بر روی برآمدگی یا زانو های خود قرار دهید.
  • موقعیت را برای 10 ثانیه نگه دارید و سپس استراحت کنید.
  • برای 8 تا 10 بار حرکت را تکرار کنید.

5. حرکت کمان (Bow pose)

برای تکمیل این مجموعه ساده تمرینات یوگا به منظور کاهش وزن، انجام تمرین کمان را توصیه می کنیم. این یک تمرین برای افزایش انعطاف پذیری و قدرت بدنی است که به سوزاندن چربی و تقویت عضلات باسن یاری می نماید. بعلاوه، باعث ثبات بیشتر در ستون فقرات و کاهش درد کمر نیز می گردد.

نحوه انجام حرکت کمان

  • بر روی تشک خود دراز بکشید و پا ها را از پشت به سمت بالا خم کنید.
  • سعی کنید پا ها را از پشت و روی زمین بلند کنید، به شکل قوس.
  • قسمت بالایی بدن خود را بلند کنید و نگاه تان باید رو به جلو باشد.
  • سپس، دست های خود را به عقب بکشید و سعی کنید پا ها را با دستان خود نگه دارید.
  • نفس عمیق بکشید و بازدم کنید و حداقل برای 10 ثانیه این حرکت را نگه دارید.
  • این حرکت را 5 بار تکرار کنید.

اگر شما در حال کوشش برای کاهش وزن هستید و هنوز هیچ تمرینی انجام نمی دهید یا اگر نمی خواهید در کلاس های ورزشی حضور پیدا کنید، این تمرینات جالب در یوگا را امتحان کنید. اگرچه ممکن است آغاز به تمرین در ابتدا کمی سخت باشد، اما کم کم انعطاف پذیری و قدرت شما افزایش می یابد.

منبع: steptohealth

منبع: برترین ها
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1101

به "چند تمرین یوگا برای کاهش وزن و لاغری شکم و پهلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند تمرین یوگا برای کاهش وزن و لاغری شکم و پهلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید