کاروانسرای شریفیه یکی از جاذبه های گردشگری استان همدان است

به گزارش مجله شرقیا، سیری در ایران/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، کاروانسرای شریفیه یکی از جاذبه های گردشگری استان همدان است.

کاروانسرای شریفیه یکی از جاذبه های گردشگری استان همدان است

کاروانسرای شریفیه همدان در بازار سنتی همدان با شکل ویژه و ستون های چوبی و طاق و قوسی می تواند به عنوان یکی از مراکز گردشگری برای مسافران و گردشگران مطرح گردد. کاروانسرای شریفیه مربوط به دوره قاجار بوده و در تاریخ 11 مرداد 1377 با شماره ثبت 2087 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

کاروانسرای شریفیه همدان بدلیل قرارگیری بین راسته بازارهای قدیمی این شهر از پویایی و تحرکی نسبی برخوردار است. برای بازسازی و بام سازی کاروانسرای شریفیه به دلیل آتش سوزی که در این کاروانسرا طی سالهای گذشته اتفاق افتاده و آسیب فراوانی به این بنا رسیده است، اقدام شد. در این بنا طاقهای شکسته و ریخته شده، بدنه های آجری آسیب دیده، باراندازهای پیرامون بنا بازسازی شده و نصب نرده های فلزی براساس الگوی اصلی، رنگ آمیزی نرده ها و بام سازی نیز صورت گرفته است.

کاروانسرای شریفیه حدود 2 هزار متر مربع مساحت دارد که در مجموع شامل 2 طبقه می گردد. هر طبقه نیز خود شامل 28 حجره به صورت دور تا دور یک حیاط مرکزی بوده که امروزه تنها به عنوان انبار از آنها استفاده می گردد. اما میتوان با حمایت و پشتیبانی مغازه دار ها و حجره داران، بازارچه ای از صنایع دستی استان همدان را برای بازدید و خرید همگان در آن برپا کرد. بعلاوه 2 حیاط جنوبی و شمالی در دو طرف آن دیده می گردد که دالان ورودی آنها با طاق آجری پوشیده شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 19 اسفند 1401 بروزرسانی: 19 اسفند 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2226

به "کاروانسرای شریفیه یکی از جاذبه های گردشگری استان همدان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای شریفیه یکی از جاذبه های گردشگری استان همدان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید