کیفیت بالا زندگی

به گزارش مجله شرقیا، بیایید با آن مواجه شویم - کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی متفاوت هستند . حتی در جامعه کشور هم اختلاف زیادی میان طبقات مختلف اجتماعی وجود دارد . با این حال ، آیا تا به حال تعجب کرده‌اید که چرا بعضی از کشورها به طور کلی افراد راضی ‌تری دارند ؟ سازمان هم‌کاری‌های اقتصادی و توسعه ( OECD ) متشکل از 35 کشوری است که در جهت رونق اقتصادی در سراسر جهان کار می‌کنند ، تصمیم گرفته‌اند که یک شاخص زندگی بهتر برای سنجش میزان کمک به رفاه مردم ایجاد کنند . در اینجا 10 کشور عضو از نظر رضایت از زندگی عمومی ظاهر شده‌اند .

کیفیت بالا زندگی

# 10 . ایسلند
آیا می‌دانستید که ایسلند پایین‌ترین نرخ بیکاری را در کشورهای OECD دارد ؟ طبق شاخص زندگی بهتر OECD ، 82 % بین سنین 15 تا 64 یک شغل پردرآمد هستند . hankering برای آب تمیز ؟ 97 درصد جمعیت با کیفیت آب خود راضی هستند . جغرافیای منحصر به فرد نیز به این کشور کمک می‌کند تا به طور موثر و تقریبا ً 85 درصد از مصرف انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر به دست آورد . جای شگفتی نیست که جمعیت نسبتا ً کوچک ایسلند ، در حدود 300، 000 نفر ، چیزهای زیادی برای لبخند زدن دارد .
شماره 9 ایالات‌متحده آمریکا
این ضرب‌المثل به این معنی است که شما نمی‌توانید شادی را بخرید ، اما اگر پول نقد ندارید به سختی می‌توانید خوشحال باشید . ایالات‌متحده بیش‌ترین درآمد خانوار را در میان کشورهای عضو سازمان توسعه و توسعه در حال حاضر بیش از 41، 000 دلار آمریکا دارد. جمعیت این کشور همچنین تحصیل‌کرده است ، زیرا 90 درصد از جمعیت 25 تا 64 ساله دبیرستان را به پایان رسانده‌اند . این موضوع حتی با توجه به اینکه جمعیت USAs بیش از 300 میلیون نفر است ، چشمگیر است . این کشور همچنین بالاتر از میانگین OECD در حوزه‌های دیگر مانند رضایت آب ، نرخ استخدام و کیفیت کلی زندگی عمل می‌کند .
# 8 . فنلاند
اگر نیاز به تعادل کار داشته باشید - تنها 4 درصد از جمعیت در ساعات طولانی کار می‌کنند ، از فنلاند استقبال کنید . اگر شما در مورد سیستم آموزشی کشور فکر کنید ، امتیاز متوسط یک دانش‌آموز فنلاندی در برنامه OECDs برای ارزیابی بین‌المللی دانش آموزان سال 529 است . این را با میانگین OECD مقایسه کنید و خواهید دید که مدارس فنلاند کار درستی انجام می‌دهند . به همه این امید به زندگی طولانی در فنلاند اضافه کنید ، و شروع به این کار کنید که چرا زندگی در آنجا عالی است .
# 7 . نیوزلند
نیوزلند ممکن است از بیشتر کشورها در این فهرست دور باشد ، و ممکن است به حس اجتماعی آن‌ها کمک کرده باشد - 99 % مردم نیوزیلند معتقدند که می‌توانند در زمان نیاز به کسی تکیه کنند . سیستم آموزشی در نیوزیلند به طور متوسط بهتر از میانگین OECD است ، زیرا میانگین نمره دانش آموزان در OECDs PISA در سال 504 خورشیدی است . نکته‌ای که باید یادآور شویم این است که فاصله از نظر عملکرد دانش‌آموز کم‌تر از میانگین در نیوزیلند است . در مورد شروع جوانان در برابری صحبت کنید !
# 6 . سوید
تقریبا ً هیچ‌کس ساعت‌های طولانی در سوئد کار نمی‌کند - تنها 1 درصد کل حقوق کارکنان 15 تا 64 سال کار می‌کنند ، علی‌رغم این واقعیت که نرخ اشتغال بالاتر از میانگین OECD است . شهروندان Swedens نیز در سیاست مشارکت دارند ، چرا که 86 % آن‌ها در انتخابات گذشته رای دادند . گسترش رای‌گیری در میان طبقات اجتماعی نیز تفاوت چندانی ندارد و نشان می‌دهد که شهروندان از هر گونه راه زندگی ، صدای خود را در سوئد به گوش می‌رسانند . این نوع دموکراسی قطعا ً به Swedes کمک می‌کند که کیفیت زندگی آن‌ها بالاتر از میانگین باشد .
# 5 . کانادا
درست مانند همسایه آن در جنوب ، 90 درصد جمعیت canadas 25 تا 64 ساله تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانده‌اند . با اینکه متوسط درآمد خانوار به طور قابل‌توجهی کم‌تر از درآمد آمریکا است ، سیستم آموزشی canadas بهتر عمل می‌کند . تعداد OECDs PISA به طور متوسط در 522 ، با فاصله پایین‌تر از عملکرد ، بسیار بالاتر از میانگین هستند . حس اجتماعی نیز در کشور قوی است و امید به زندگی بالا است. جای تعجب نیست که کانادا خانه یک جمعیت مهاجر بزرگ است ، چون زندگی خوب است !
# 4 . سوییس
سوییس ممکن است از نظر سیاسی بی‌طرف باشد ، اما مردم آن قطعا ً به طرف شادتر خم می‌شوند . چه کسی با درآمد خانگی بالاتر از میانگین و 80 % نرخ اشتغال کیست ؟
میانگین امید به زندگی 83 سال است که یکی از بهترین‌ها در کشورهای OECD است . همچنین اضافه کنید که 97 % رضایت از کیفیت آب ، و یکی از بالاترین میزان رضایت کلی در این لیست - که در سوییس زندگی می‌کنید ، idyllic است .
# 3 . دانمارک
ممکن است تعجب کنید که دانمارک در این لیست بسیار بالا است - به هر حال ، درآمد خانوار آن کم‌تر از میانگین OECD است . پس از آن متوجه خواهید شد که تنها 2 % از ساعات کاری دین در ساعات طولانی انجام می‌شود . فاصله در عملکرد دانش آموزان بسیار پایین است ، با این تفاوت که دختران 2 امتیاز دارند - میانگین OECD 13 امتیاز است ! دانمارکی‌ها همچنین تمایل دارند در سیاست دخالت داشته باشند، چرا که آن‌ها 86 درصد مشارکت رای دهندگان را با درصد مشابهی در میان طبقات اجتماعی داشتند . با نمرات بالا در تمام گروه‌ها و نرخ رضایتمندی عمومی بهتر از میانگین ، به نظر می‌رسد که دانمارک یک مکان عالی برای بودن است .

انتشار: 15 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 13

به "کیفیت بالا زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت بالا زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید