آمریکا اگر واقعا انسان دوست است امکان تبادل دارو و تجهیزات را فراهم کند

به گزارش مجله شرقیا، نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید نمود: کنار رفتن تحریم حوزه درمانی و بهداشتی در شرایط کنونی که سلامت مردم در خطر است، کاری انسانی است.

آمریکا اگر واقعا انسان دوست است امکان تبادل دارو و تجهیزات را فراهم کند

شهاب الدین بیمقدار در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت مداخله جهانی برای کنار رفتن تحریم های حوزه درمانی و بهداشتی، گفت: آمریکایی ها اعلام می نمایند که ما دارو را تحریم نکردیم اما واقعیت اینگونه نیست. آمریکا که شعار انسان دوستی سر می دهد، اگر واقعا راست می گوید امکان تبادل دارو و تجهیزات را در شرایط کنونی فراهم کند.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه با بیان اینکه کنار رفتن تحریم حوزه درمانی و بهداشتی در شرایط کنونی که سلامت مردم در خطر است کاری انسانی است اظهار کرد: این اقدام باید در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو انجام گردد. از کشورهای مختلف نیز در مقابله با این ویروس می توان تقاضای یاری کرد. تامین دارو و تجهیزات در شرایط کنونی جزء حقوق کشورهاست.

نماینده مردم تبریز در مجلس توضیح داد: آمریکا و اروپا گفتند که مسئله ای در حوزه تامین دارو و غذا با ایران ندارند، اما ظاهرا در جهت تبادلات اقتصادی برای تامین دارو و غذا و تجهیزات پزشکی مشکل وجود دارد و تبادل پول با شرکت ها امکان پذیر نیست . ضروری است در شرایط کنونی برای انتقال پول به منظور تامین تجهیزات پزشکی و بهداشتی و داروها از کانال های اقتصادی نظیر سوئیفت یا اینستکس استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 875

به "آمریکا اگر واقعا انسان دوست است امکان تبادل دارو و تجهیزات را فراهم کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا اگر واقعا انسان دوست است امکان تبادل دارو و تجهیزات را فراهم کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید