آیا قطر تحت فشارهای سعودی پایگاه نظامی ترکیه را تعطیل می نماید؟

به گزارش مجله شرقیا، وزیر خارجه قطر در اشاره به شروط ائتلاف تحریم کننده علیه دوحه، تأکید کرد که قطر هرگز به کشورهایی که به آن در عبور از بحران یاری نموده اند، پشت نخواهد کرد.

آیا قطر تحت فشارهای سعودی پایگاه نظامی ترکیه را تعطیل می نماید؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه با ابراز خوش بینی درباره حل و فصل بحران دیپلماتیک در شورای همکاری خلیج فارس، تأکید کرد که مذاکراتِ در حال اجرا با عربستان سعودی بن بست موجود از 2 سال پیش را شکسته است.

4 کشور عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر از 5 ژوئن 2017، روابط دیپلماتیک و مالی شان با قطر را به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع نموده و شروط سیزده گانه ای را برای احیای روابط بر دوحه تحمیل نموده اند.

وزیر خارجه قطر، که اخیرا به عربستان سعودی سفر کرد، در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان که امروز پخش شد، گفت: پیشرفت هایی وجود دارد(...) بن بست را شکستیم(...) و تماس با سعودی ها را شروع نموده ایم.

وی گفت: از دیدگاه ما در قطر، می خواهیم منشا اختلافات را آنالیز کنیم. ما می خواهیم آنها را آنالیز و ارزیابی کنیم و به دنبال راهکار هایی هستیم که بتواند ما را در آینده از هرگونه بحران احتمالی در امان نگه دارد.

تعطیل کردن شبکه تلویزیونی الجزیره، کاهش روابط با ایران و بستن پایگاه نظامی ترکیه در قطر از شروط ائتلاف تحریم کننده علیه قطر است.

در این خصوص این دیپلمات قطری توضیح داد، دوحه آمادگی تغییر روابط خود با ترکیه را ندارد.

ترکیه در کنار ایران، به قطر در عبور از پیامدهای منفی ناشی از تحریم مالی تحمیل شده از سوی ائتلاف یاری نموده اند.

آل ثانی توضیح داد: هر دولتی که درهایش را روی ما باز کرد و به ما طی بحران یاری کرد، ما از آن سپاسگزار خواهیم بود و هرگز به آن پشت نخواهیم کرد.

هفته گذشته اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض برگزار گردید. شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در آن حاضر نشد ولی هیئت قطری مورد استقبال گرم مقام های سعودی در این نشست نهاده شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 646

به "آیا قطر تحت فشارهای سعودی پایگاه نظامی ترکیه را تعطیل می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا قطر تحت فشارهای سعودی پایگاه نظامی ترکیه را تعطیل می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید