ارتباط پاکستان و طالبان وارد فاز جدید شد

به گزارش مجله شرقیا، وزارت خارجه پاکستان بیان نمود، هیاتی از طالبان با وزیر خارجه این کشور در اسلام آباد دیدار و درباره پیشرفت در فرایند صلح افغانستان و آغاز زودهنگام مذاکرات بین افغان ها گفت وگو کرد.

ارتباط پاکستان و طالبان وارد فاز جدید شد

به نقل از خبرگزاری شینهوا، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان با استقبال از ملا عبدالغنی برادر، رهبر سیاسی طالبان به موضع همیشگی عمران خان، نخست وزیر پاکستان درباره عدم وجود راه چاره نظامی درباره درگیری ها در افغانستان تاکید کرد و گفت که سازش سیاسی تنها راه پیش رو است.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان همچنین آمده است، وزیر خارجه با تاکید بر همکاری مثبت پاکستان در فرایند صلح و سازش مجدد در افغانستان و همچنین توافق به دست آمده بین آمریکا و طالبان در قطر به تاریخ 29 فوریه سال جاری میلادی، گفته که این فرصت تاریخی باید از سوی طرف های مرتبط در افغانستان برای تضمین یک راه چاره سیاسی قابل مذاکره و جامع مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر خارجه پاکستان بار دیگر بر تعهد کشورش برای یک افغانستان صلح آمیز، باثبات، متحد، دموکراتیک و باشکوه تاکید کرد و گفت، تحقق توافق صلح بین طالبان و آمریکا راه را به سوی برگزاری مذاکرات زودهنگام بین افغان ها هموارتر می کند.

شاه محمود قریشی همچنین نسبت به تخریب کنندگانی هشدار داد که تمایلی به بازگشت صلح در منطقه ندارند و ادامه داد: پاکستان به حمایتش از فرایند صلح به رهبری افغانستان و متعلق به طرف های درگیر در این کشور برای صلحی بادوام و باثبات و باشکوه و قدرت در منطقه ادامه می دهد.

وی همچنین بر اهمیت روابط بین دو کشور بر مبنای تاریخچه و جغرافیای مشترک و روابط حسنه تاکید کرد و تبعیت پاکستان از برادری و دوستی بین مردم افغانستان و پاکستان را یادآور شد.

رهبر سیاسی طالبان نیز از وزیر خارجه پاکستان بابت دعوت سفر به این کشور قدردانی و بر حمایت از تلاش های اسلام آباد برای توسعه، امنیت و صلح در افغانستان تاکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان همچنین آمده است که این هیات از طالبان از دولت و مردم پاکستان بابت حمایت هایشان از مردم افغانستان به ویژه آوارگانی که برای چهار دهه در پاکستان ساکن شده اند، قدردانی کرده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1193

به "ارتباط پاکستان و طالبان وارد فاز جدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط پاکستان و طالبان وارد فاز جدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید