از باتری سری گلکسی S22 چه انتظاری داریم؟

به گزارش مجله شرقیا، گوشی های سری گلکسی S22 قرار است طی چند ماه آینده راهی بازار شوند و طبق معمول شایعه های زیادی پیرامون آن ها وجود دارد که در این مطلب به بررسی شایعه ها موجود پیرامون باتری آن ها می پردازیم.

از باتری سری گلکسی S22 چه انتظاری داریم؟

سری گلکسی S22 شاید از بارزترین پرچم داران چند سال اخیر سامسونگ باشند. چرا که شرکت کره ای برنامه بسیار شلوغی برای سال آینده دارد و باید گوشی های خود را به گونه ای طراحی کند که هر یک بتوانند توجه کاربران را به شکل خاصی جذب خود کنند. انتظارات از پرچم داران سری گلکسی S22 هم به شدت بالاست چرا که این گوشی ها قرار است به نوعی جای خالی سری گلکسی نوت را هم پر کنند چون سامسونگ دیگر قرار نیست سری گلکسی نوت را تولید کند.

از آنجایی که اهمیت این گوشی ها بسیار بالاست، شایعه ها و خبرهای زیادی هم پیرامون آن ها وجود دارد و کاربران زیادی جذب این خبرها می شوند. خبری هم که امروز منتشر شده، پیرامون باتری سری گلکسی S22 است که گفته می شود به نسبت نسل گذشته اندکی کاهش خواهند داشت. حال اینکه آیا این کاهش ظرفیت در نهایت باعث کاهش طول عمر باتری هم می شود یا خیر موضوعی است که برای تعیین شدن آن باید منتظر عرضه رسمی این گوشی ها باشیم.

به لطف تعدادی از افشاگران معروف و قابل اعتمادی که در این حوزه فعالیت می کنند، توانستیم تا حدودی با آنچه باید آشنا شویم. البته علاوه بر افشاگران، خود سامسونگ هم به نوعی در جاهای مختلف اطلاعاتی را در این رابطه در اختیار کاربران قرار داد به همین خاطر می توانیم بگوییم تا حد زیادی این اطلاعات موثق هستند و می شود به آن اعتماد کرد.

در این مطلب همچنین علاوه بر اینکه به تعیینات باتری سری گلکسی S22 اشاره می کنیم، به سرعت شارژر آن ها هم خواهیم پرداخت چرا که در این رابطه هم خبرها و شایعه های زیادی وجود دارد و حتی برخی از آن ها به این نکته اشاره دارند که سرعت شارژ گوشی های این سری کمتر از حد انتظار است. اما می پردازیم به طول عمر باتری هر یک از گوشی های این سری.

طول عمر باتری گلکسی S22

اوایل سپتامبر، خبرها و شایعه هایی منتشر شد مبنی بر اینکه سری گلکسی S22 قرار است از لحاظ طول عمر باتری، به نسبت نسل گذشته پسرفت داشته باشند. البته اطلاعات مربوط به این زمینه در آن زمان هنوز به صورت خیلی تعیین در دسترس قرار نداشتند و متأسفانه نتوانستیم متوجه شویم دقیقا سری گلکسی S22 قرار است از چه باتری هایی بهره ببرند.

اواخر سپتامبر اطلاعات بیشتر و موثق تری از افشاگران قابل اعتمادتر به دستمان رسید. در آژانس صدور گواهی لوازم الکترونیکی کره جنوبی، اطلاعاتی در رابطه با باتری های گوشی های سری گلکسی S22 منتشر شد که در واقع باید آن را اولین خبری بدانیم که خود سامسونگ در انتشار آن نقش داشت. بنابراین می شد آن را کاملا موثق دانست.

طبق آنچه در این آژانس به ثبت رسید، شماره مدل باتری گلکسی S22 بسیار شبیه به شماره مدل خود گوشی بود. شماره مدل این باتری EB-BS901ABY و شماره مدل گلکسی S22 هم SM-S901B که اگر دقت کنید کاملا متوجه شباهت بین آن ها خواهید شد. در این لیست حتی شاهد شاهد تصویری از سوی خود سامسونگ بودیم که نشان می داد ظرفیت باتری گلکسی S22 حدودا 3590 میلی آمپر ساعت است که احتمالا در جدول تعیینات فنی این گوشی باید 3700 میلی آمپر ساعت درج شود که در هر صورت به نسبت باتری 4000 میلی آمپر ساعتی به کار رفته در گلکسی S21 و گلکسی S20 به شکل محسوسی کمتر است.

این طور هم که به نظر می رسد، گلکسی S22 قرار است از اگزینوس 2200 یا اسنپدراگون 898 به عنوان قلب تپنده بهره ببرد که گفته می شود مبتنی بر لیتوگرافی 4 نانومتری و در نتیجه اندکی کم مصرف تر از گذشته خواهد بود. اگر سامسونگ بتواند این تراشه ها را به گونه ای طراحی کند که واقعا در مصرف انرژی عملکرد بهینه ای داشته باشند، طول عمر باتری گلکسی S22 در بهترین حالت مشابه همان نسل گذشته خواهد بود. باید این نکته را هم در نظر بگیریم که سامسونگ دیگر پرچم داران مدل استاندارد و پلاس خود را با نمایشگر قدرتمند و حرفه ای با وضوح +QHD راهی بازار نمی کند و همین مسأله به خودی خود تأثیر زیادی در نگه داری طولانی مدت شارژ دارد. با این حال 300 میلی آمپر ساعت هم زیاد به نظر می رسد و نمی توان تاثیر آن را در افزایش طول عمر باتری انکار کرد.

همچنین باید به یک مسأله مهم دیگر یعنی میزان نمایشگر گلکسی S22 اشاره داشته باشیم که گفته می شود به نسبت نسل گذشته کوچک تر خواهد بود. البته کوچک تر به این معنا که گوشی بیشتر عریض می شود تا اینکه طول آن افزایش پیدا کند. تا جایی که میزان نمایشگر قرار است به جای 6.1، حدود 6.02 اینچی باشد که این موضوع هم می تواند تا حدودی در کاهش مصرف انرژی تأثیرگذار باشد.

سؤال اینجاست که آیا کاهش طول عمر باتری گلکسی S22 آن قدری کم خواهد بود که باید عملکرد آن را ناامیدکننده در نظر بگیریم یا اینکه برای رسیدگی به کارهای روزمره کافی خواهد بود؟ این دقیقا همان پرسشی است که تا زمانی که خود گوشی رسما عرضه و بررسی نشد نمی توانیم به طور دقیق به آن پاسخ بدهیم. هرچند می توان حدس زد در بهترین حالت، هیچ پیشرفتی به نسبت نسل گذشته در این زمینه دیده نشود.

طول عمر باتری گلکسی S22 پلاس

گلکسی S22 پلاس هم گویا قرار است از لحاظ میزان گلی به نسبت نسل گذشته کوچک تر باشد. طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، گفته می شود سامسونگ می خواهد این بار مدل پلاس را به جای 6.7 اینچ، به نمایشگری 6.5 اینچی مجهز کند که به همین نسبت، میزان باتری هم کاهش خواهد داشت. یعنی حدودا باید شاهد بکارگیری باتری 4500 میلی آمپر ساعتی در این گوشی باشیم که آن هم اختلاف زیادی با باتری 4800 میلی آمپر ساعتی در گلکسی S21 پلاس دارد.

البته کاهش میزان نمایشگر این گوشی ها یک نکته مثبت را هم در پی دارد و آن هم کاهش حواشی است. به این معنا که گوشی های مورد انتظار سامسونگ از حواشی بسیار کمتری هم به نسبت آنچه که اکنون شاهد هستیم برخوردار خواهند و همین مسأله با وجود کاهش میزان نمایشگر، تاثیر منفی خاصی در تجربه کاربری نخواهد داشت.

ظرفیت باتری گلکسی S22 پلاس هم همان طور که اشاره شد، 4500 میلی آمپر ساعتی خواهد بود. اولین بار اطلاعات در این زمینه را اوایل ماه سپتامبر، یکی از موثق ترین افشاگران حوزه فناوری یعنی Ice Universe با کاربران به اشتراک گذاشت که تا حدودی با اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان صدور گواهی CCC چین مطابقت داشت؛ یعنی بار دیگر شماره مدل باتری کاملا با شماره مدل خود گوشی مطابقت داشت و می شد فهمید که برای آن ساخته شده است.

طبق لیست CCC، ظرفیت باتری گلکسی S22 پلاس 4370 میلی آمپر ساعت خواهد بود که در جدول تعیینات فنی این گوشی، باید شاهد درج رقم 4500 میلی آمپر ساعت باشیم. همان طور که اشاره شد، گلکسی S21 پلاس با باتری 4800 میلی آمپر ساعتی راهی بازار شد توانست عملکرد نسبتا خوبی هم از خود به نمایش بگذارد. حال با این کاهش ظرفیت نمی دانیم آیا باید انتظار همان عملکرد را از این گوشی داشته باشیم یا اوضاع متفاوت خواهد بود. فقط جهت یادآوری باید به این نکته اشاره داشته باشیم که میزان کاهش ظرفیت باتری در مدل پلاس به نسبت نسل گذشته مشابه میزان کاهش ظرفیت در مدل استاندارد به نسبت نسل قبل است.

گلکسی S22 اولترا

می رسیم به بهترین، قدرتمندترین و شاید بتوان گفت بارزترین گوشی پرچم دار سامسونگ یعنی گلکسی S22 اولترا که تمام وظایف را به نوعی به دوش خواهد کشید. منظور از وظایف در واقع همان انتظاراتی است که سامسونگ از این سری دارد چون اگر گلکسی S22 اولترا گوشی قدری باشد و بتواند در رقابت با پرچم دارهای سال 2022 یا اواخر 2021 نظیر آیفون 13 پرو مکس و پیکسل 6 پرو پیروز شود، قطعا توجه بسکمک از افراد را به سوی خود جلب خواهد کرد. دقیقا همین مدل اولترا است که انتظار می رود جای خالی سری گلکسی نوت را در میان کاربران پر کند چون گفته می شود این محصول با پشتیبانی از قلم و همچنین محفظه ای برای نگه داری آن راهی بازار خواهد شد.

می پردازیم به طول عمر باتری گلکسی S22 اولترا. محصولی که انتظار می رود مثل دو نسل گذشته، بهترین باتری را در مقایسه با دو مدل دیگر داشته باشد که این طور هم هست. طبق اطلاعات منتشر شده، باتری که سامسونگ برای این گوشی در نظر گرفته است 4855 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که در جدول تعیینات فنی گوشی عدد 5000 میلی آمپر ساعت درج خواهد شد. اطلاعات مربوط به این زمینه را هم از طریق سازمان صدور گواهی CCC چین دریافت کردیم؛ جایی که باز هم شماره مدل گوشی با شماره مدل باتری مطابقت داشت.

نکته ای که باید در این بین به آن توجه کنیم این است که این گوشی اصلا به نسبت نسل گذشته هیچ پسرفتی در زمینه ظرفیت باتری ندارد. از طرفی با در نظر گرفتن کاهش مصرف انرژی به لطف پردازنده 4 نانومتری نو و همچنین فناوری های بهتر در نمایشگر و چیزهایی از این دست که همه و همه به کاهش مصرف انرژی کمک می کنند، این احتمال وجود دارد که گلکسی S22 اولترا در نگه داری شارژ حتی بهتر از گلکسی S21 اولترا ظاهر شود که در این زمینه کم نظیر بود.

نکته جالب تر اما اینجاست که سامسونگ امسال بیشتر از همه از فروش گلکسی S21 اولترا سود کرد و نه دو مدل پلاس و استاندارد؛ اتفاقی که دقیقا برعکس آن در گوشی های آیفون رخ می دهد یعنی مدل استاندارد بیشتر از پرو و پرو مکس به فروش می رسد. البته دلیل اصلی این موضوع هم می تواند به تجهیز مدل اولترا به قابلیت های بسیار مجذوب کننده و عالی باشد که کاربران را مجاب می کند هزینه بیشتری برای خرید آن پرداخت کنند. انتظار می رود همین اتفاق سال آینده هم رخ دهد و گلکسی S22 اولترا با توجه به پشتیبانی از قلم، محفظه ای برای نگه داری قلم، طراحی شبیه به سری گلکسی نوت و عدم پس رفت در تمامی زمینه ها به نسبت قبل، بیشتر توجه کاربران را جلب کند.

سرعت شارژ سری گلکسی S22

می رسیم به یک موضوع بسیار مهم دیگر یعنی سرعت شارژ گوشی های سری گلکسی S22 که در رابطه با آن ها خبرهای زیادی منتشر شده است. طبق آنچه می دانیم، سرعت شارژر گوشی های این سری خیلی بالا نخواهد بود. یعنی در واقع به نسبت نسل گذشته پیشرفت چشمگیری در آن شاهد نخواهیم بود. این در حالی است که رقبای چینی نظیر هواوی، وان پلاس، شیائومی و… حتی میان رده ها و در برخی مواقع گوشی های اقتصادی خود را هم با شارژرهای بسیار سریع راهی بازار می کنند. برای نمونه شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس که با شارژر 120 واتی راهی بازار شد.

البته انتظار نداریم سامسونگ هم دقیقا همین کار را انجام دهد چرا که گفته می شود شارژری با آن سرعت، طول عمر باتری را به مرور زمان کاهش می دهد. اما حداقل انتظار داشتیم ظرفیت شارژر مدل اولترا به 66 وات برسد که گویا این طور خواهد بود. طبق اطلاعاتی که فعلا در این زمینه در اختیار داریم، شارژری که برای سری گلکسی S22 در نظر گرفته شده است همان شارژر 45 واتی است که در حال حاضر هم به فروش می رسد. این اطلاعات را با توجه به بنچمارک های منتظر شده از سوی خود سامسونگ در اختیار داریم اما این بدان معنا نیست که می توانیم به آن ها به طور 100 درصدی اعتماد داشته باشیم.

اطلاعاتی که در این زمینه منتشر شده فعلا به صورت رسمی تأیید نشده است و فقط نتایج بنچمارک ما را به این سمت سوق داده است. چون در هیچ لیستی هم شاهد اشاره به پشتیبانی از شارژر 45 واتی در سری گلکسی S22 نبودیم. بنابراین این احتمال که هیچ سورپرایزی در این زمینه وجود نداشته باشد هم بسیار زیاد است.

حتی بسکمک از افشاگران هم با این موضوع موافق هستند که سرعت شارژر سری گلکسی S22 روی 25 وات باقی خواهد ماند و پیشرفت خاصی را در این زمینه شاهد نخواهیم بود. این ادعا حداقل از طریق لیست منتشر شده از سوی سازمان صدور گواهی CCC تأیید شد که اتفاقا ماه قبل هم شاهد انتشار آن بودیم. بدین ترتیب به نظر می رسد پشتیبانی سری گلکسی S22 از شارژر 25 واتی محتمل تر باشد.

سامسونگ در زمینه ظرفیت باتری پیشرفت خاصی نداشت؛ در سایر بخش ها چطور؟

همان طور که مشاهده کردید، فعلا به نظر می رسد در زمینه طول عمر باتری هیچ پیشرفت خاصی را در سری گلکسی S22 شاهد نیستیم که هیچ، در دو مدل استاندارد و پلاس پسرفت هم وجود دارد. این یعنی در بهترین حالت امیدمان به گلکسی S22 اولترا است که آن هم به نظر نمی رسد خیلی بتواند شگفت انگیز ظاهر شود. تمام این ها در حالی است که شرکت کره ای می توانست به راحتی یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی را حتی در گلکسی S22 استفاده کند اما این کار را انجام نداد و قطعا با عواقب آن هم روبه رو خواهد شد. حتی استفاده از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی هم نتوانست گلکسی S21 را از فروش بسیار بد و بی سابقه آن نجات دهد چه برسد به اینکه یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی آن هم در سال 2022 بتواند نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند.

هرچه شرکت کره ای در زمینه طول عمر باتری سری گلکسی S22 ناامیدکننده ظاهر شد، انتظار می رود حداقل در سایر بخش ها، عملکرد این گوشی ها پسرفتی نسبت به نسل قبل نداشته باشد. مثلا در زمینه قدرت پردازشی و گرافیکی دیگر شاهد داغ شدن بیش از حد آن ها نباشیم، مسأله ای که طی دو سال اخیر واقعا کاربران این شرکت را نگران کرده است، حسگر اثرانگشت کیفیت، سرعت و دقت بیشتری داشته باشد، افزایش قیمت زیادی را شاهد نباشیم و چیزهایی از این دست که کمترین انتظار یک کاربر از شرکت های تولیدکننده گوشی هوشمند است.

سامسونگ در ماه فوریه سال آینده از گوشی های پرچم دار سری گلکسی S22 رونمایی خواهد کرد اما گویا قبل از آن گلکسی S21 فن ادیشن به عنوان پرچم دار مقرون به صرفه نسل قبل رونمایی و راهی بازار می شود. اگر گلکسی S21 فن ادیشن واقعا بتواند عملکرد خوب نسل گذشته خود یعنی گلکسی S20 فن ادیشن را تکرار کند، قطعا کاربران زیادی به جای گلکسی S22 و S22 پلاس، به خرید این گوشی تمایل پیدا خواهند کرد و این می تواند برای سامسونگ بسیار خطرناک باشد. شرکت کره ای باید پرچم داران نسل بعد خود را با یک فاکتور واقعا تعیین کننده راهی بازار کند در غیر این صورت بدتر از سالی که گذشت شکست خواهد خورد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ فکر می کنید سری گلکسی S22 همان پرچم دارهای شگفت انگیز و بی نظیر سامسونگ خواهند بود یا باز هم گلکسی S21 را این بار در لباسی دیگر شاهد خواهیم بود؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1910

به "از باتری سری گلکسی S22 چه انتظاری داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از باتری سری گلکسی S22 چه انتظاری داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید