اسطوره میلان و آقای گل سابق سری A درگذشت

به گزارش مجله شرقیا، مهاجم اسبق میلان و تیم ملی فوتبال ایتالیا در 73 سالگی به دلیل بیماری جانش را از دست داد.

اسطوره میلان و آقای گل سابق سری A درگذشت

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، پیرینو پراتی، مهاجم پیشین تیم های فوتبال میلان، رم و فیورنتینا روز گذشته (دوشنبه) در سن 73 سالگی درگذشت.

این خبر را دوست و هم تیمی سابق او در تیم رم، برنو کونتی اظهار داشت و دلیل مرگ پراتی را یک بیماری مزمن دانست که از مدت ها پیش او را آزار می داد.

پراتی مهمترین افتخارات دوران بازی اش را در دهه های 60 و 70 در تیم میلان تجربه کرد. او برای این تیم دو دوره بازی کرد که برخلاف دوره اول که یک فصل و کم فروغ بود، دوره دوم 6 فصل به طول انجامید و با ثبت افتخاراتی مانند قهرمانی سری A (1967-68)، جام حذفی ایتالیا (2 بار)، جام باشگاه های اروپا (1968-69)، جام در جام اروپا (2 بار)، جام بین قاره (1969) در کارنامه او همراه شد.

پراتی با تیم ملی ایتالیا نیز قهرمان جام ملت های اروپا در سال 1968 شد و دو سال بعد از آن نیز با این تیم به فینال جام جهانی رسید و به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

او در رده فردی هم افتخاراتی مانند آقای گلی سری A در فصل 98-1967 را در کارنامه داشت. در آن فصل او 15 گل به ثمر رساند. در مجموع پراتی در سری A ، 232 بازی انجام داد و در آنها 100 گل زد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1030

به "اسطوره میلان و آقای گل سابق سری A درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسطوره میلان و آقای گل سابق سری A درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید