انگلیس تغییر تاکتیک داد

به گزارش مجله شرقیا، ایرنا نوشت: دولت انگلیس میخواهد تا در راستای بازنگری سیاست های دوره پسابرگزیت، توان زرهی این کشور را کاهش و قدرت دفاعی در حوزه سایبری و فضایی را تقویت کند.

انگلیس تغییر تاکتیک داد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

منابع خبری انگلیس روز چهارشنبه گزارش دادند؛ ارتش این کشور طرحی را در دست آنالیز دارد که بر اساس آن تانک های قدیمی مدل چلنجر 2 را که ساخت آن متعلق به 22 سال پیش است از عملیات خارج کند.

شبکه خبری بی بی سی گزارش داد که در زمان حاضر 227 عراده از این تانک ها در ناوگان زرهی انگلیس وجود دارد اما تنها نیمی از آن ها آماده به خدمت هستند. مابقی در انبار نگهداری می شوند.

ارتش انگلیس از نزدیک به یک دهه پیش به دنبال به روزرسانی و مدرنیزه نموده ناوگان زرهی این کشور بوده و گزینه هایی همچون خرید تانک های آلمانی لئوپارد 2 را مد نظر قرار داده است. اما اینک بیشتر افسران نظامی انگلیس بر این باورند که ارتش، دیگر به تانک نیازی ندارد.

هرچند نگهداری آن ها می توانست به عنوان یک گزینه مطرح باشد اما هرچه زمان می گذرد، دلایل انجام چنین تصمیمی کمرنگ تر = و انتقال آنها به موزه منطقی تر به نظر می رسد.

ژنرال مارک کارلتون رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس هم در این باره می گوید که تهدید تانک ها در جنگ های امروزی از بین رفته و امنیت کشور مرهون به کارگیری داده ها و ایده های نوین است. وی توضیح داد که باید روی توانمندی های نوظهور سرمایه گذاری و از آنچه او ظرفیت های در حال غروب نامید فاصله گرفت.

وزیر دفاع سابق انگلیس هم سال گذشته تانک های چلنجر 2 را منسوخ و از کار افتاده توصیف کرد و خواهان سرمایه گذاری روی فناوری های نوین دفاعی شد.

این در حالیست که به نوشته نشریه تایمز انگلیس، بودجه ارتش این کشور به دلیل مسائل مالی ناشی از برگزیت و بحران کرونا تحت فشار قابل توجهی واقع شده است.

جک والتینگ از اندیشکده دفاعی خدمات متحد سلطنتی (RUSI) در این باره می گوید که دولت انگلیس باید از بین تقویت ناوگان زرهی یا پویایی دفاعی یکی را انتخاب کند؛ چون توان مالی مدیریت هر دو گزینه را ندارد.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس به نشریه تایمز گفت؛ ما از این موضوع مطلع هستیم که برای دفاع از منافع کشور باید تصمیمات دشواری را اتخاذ کنیم. او با این حال یادآور شد که هرگونه تصمیم گیری در این رابطه بر تعهد دولت لندن به عنوان عضو ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) تاثیری نخواهد گذاشت.

براساس این گزارش، شمار دیگری از کشورهای اروپایی هم از تقویت ناوگان های زرهی دست کشیده و تمرکز خود را به سمت توامندی های سایبری سوق داده اند. به گفته کارشناسان باید در نظر داشت که جابه جایی تانک در دنیای امروز امروز امری پرهزینه و نیازمند حمایت های لجستیکی است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1195

به "انگلیس تغییر تاکتیک داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس تغییر تاکتیک داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید