اولین روز بدون مرگ کرونایی در چین؛ رکورد مرگ در نیویورک

به گزارش مجله شرقیا، شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در دنیا در حالی از 80 هزار نفر فراتر رفته است که نزدیک به 75 درصد قربانیان ساکن کشورهای اروپایی بودند.

اولین روز بدون مرگ کرونایی در چین؛ رکورد مرگ در نیویورک

نیمی از بیش از 1 میلیون و 350 هزار نفری که مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا شده اند نیز ساکن کشورهای اروپایی هستند. این در حالی است که بسیاری از کشورها اکنون تنها از افرادی تست کرونا می گیرند که در بیمارستان ها بستری می شوند.

از سوی دیگر اودری ازوله، دبیرکل یونسکو روز سه شنبه هشدار داد که این سازمان نگران تهدیدهای بالقوه علیه حقوق بشر، زندگی خصوصی و هنجارهای اخلاقی در دوران شیوع بیماری همه گیر کووید 19 است.

شمار جان باختگان در فرانسه از 10 هزار نفر گذشت

با مرگ 607 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید 19 در شبانه روز گذشته، شمار جان باختگان این بیماری از مرز 10 هزار گذشت و به 10 هزار و 328 نفر رسید. به این ترتیب فرانسه پس از ایتالیا، اسپانیا و آمریکا تبدیل به چهارمین کشوری شد که بیش از ده هزار نفر در آن بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

از سوی دیگر شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه نیز در 24 ساعت گذشته نسبت به شبانه روز پیش از آن دو برابر شد و به 11 هزار و 59 نفر رسید. آمار کلی مبتلایان کرونا در فرانسه هم اکنون 109 هزار و 69 نفر است.

ووهان چین از قرنطینه در آمد

مقامات چینی پس از دو ماه و نیم شهر 11 میلیون نفری ووهان، خاستگاه ویروس کرونا را از قرنطینه بیرون آوردند. با لغو کامل مقررات قرنطینه، افراد مقیم ووهان نیمه شب سه شنبه به وقت محلی (6 عصر به وقت اروپا) اجازه یافتند تا از شهر خارج شوند. پیش از این ممنوعیت ورود افراد به ووهان برداشته شده بود. ویروس کرونا در استان هوبی بیش از 70 هزار نفر را آلوده کرد و بیش از 3 هزار نفر را نیز به کام مرگ فرستاد.

وزارت صحت افغانستان: تعداد مبتلایان به 423 نفر رسید

وزارت صحت افغانستان روز سه شنبه اظهار داشت که 56 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته در این کشور به ثبت رسیده است. به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در افغانستان به 423 نفر رسید. بنا به اعلام وزارت صحت افغانستان تا به امروز 11 نفر در این کشور جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید 19 از دست داده اند.

بیشترین موارد جدید ابتلا در ولایت هرات با 27 مورد به ثبت رسیده است. این ولایت در غرب افغانستان و در مرز با ایران قرار گرفته است. ولایت های کابل، قندهار، بلخ و ننگرهار پس از هرات شاهد بیشترین موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته بودند.

چین نخستین روز بدون مرگِ کرونایی را ثبت کرد، آمریکا همچنان رکورددار

کمیتهٔ ملی سلامت چین روز سه شنبه اظهار داشت برای نخستین بار پس از ماه ها در یک روز هیچ مرگ تازه ای بر اثر بیماری کووید 19 در این کشور ثبت نشد. شمار بیمارانی که در داخل چین به ویروس کرونا آلوده شده بودند از ماه مارس تا کنون رو به کاهش داشته است. این در حالی است که این کشور شاهد موج تازه ای از ابتلا به بیماری کوید-19 نیز بوده است که از سوی ناقلانی که از بیرون به این کشور آمده اند ایجاد شده است.

در روزهای گذشته حدود 1000 مورد ابتلا به کرونا با ورود از خارج به چین ثبت شده است. برای نمونه در روزهای یکشنبه و دوشنبه به ترتیب 32 و 38 مورد تازهٔ ابتلا به کرونا در چین ثبت شد که تمامی این موارد به مسافرانی مربوط می شد که از خارج به این کشور آمده بودند.

رکورد آمار مرگ و میر روزانه در ایالت نیویورک شکسته شد

آمار تازهٔ شمارشگر دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که در ایالات متحده 1150 نفر در 24 ساعت گذشته در اثر بیماری کوید 19 جان باخته اند. آمریکا با

آمریکا با ثبت بیش از 338 هزار مبتلاء به ویروس کرونا و با بیش از 12 هزار مورد مرگ تا روز سه شنبه رکورددار تلفات جانی در اثر ابتلا به این ویروس مرگبار به شمار می رود. از سوی دیگر رکورد روزانه مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در ایالت نیویورک روز سه شنبه شکسته شد. بنا به اعلام مقامات این ایالت پرجمعیت آمریکا 731 نفر طی 24 ساعت گذشته در این ایالت جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

سازمان بین المللی کار: بازار کار با شدیدترین بحران از زمان جنگ دنیای دوم روبرو است

سازمان بین المللی کار وابسته به سازمان ملل متحد روز سه شنبه اظهار داشت که بازار کار در دنیا با شدیدترین بحران از زمان خاتمه جنگ دنیای دوم روبرو است. بنا به اعلام این سازمان یک میلیارد و 250 میلیون نفر در سراسر دنیا به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا در آستانه اخراج یا کاهش دستمزد قرار گرفته اند. سازمان بین المللی کار هشدار داده است که بحران پیش رو از بحران مالی و مالی سال 2008 شدیدتر خواهد بود.

تخمین زده می گردد که محل کار چهار پنجم (80 درصد) از جمعیت فعال دنیا اکنون به دلیل تصمیمات دولت ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است. سازمان بین المللی کار هشدار داده است که تاثیر شیوع بیماری همه گیر کووید 19 بر نرخ بیکاری در دنیا از آنچه تا به امروز تصور می شد بیشتر خواهد بود. این نهاد پیش از این از نابودی 25 میلیون شغل در دنیا سخن گفته بود.

بیش از 100 جان باخته در سوئد طی 24 ساعت

سوئد، یکی از معدود کشورهای اروپایی که راهبرد قرنطینه و تعطیلی رستوران ها و کافه ها را برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا انتخاب ننموده است شاهد مرگ بیش از 100 نفر به دلیل ابتلا به این ویروس طی 24 ساعت گذشته بود. به این ترتیب شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 در سوئد به 591 نفر رسید. تعداد مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در این کشور نیز 7693 نفر است.

این آمار از مرگ و میر بیشتر در سوئد در مقایسه با دیگر کشورهای اسکاندیناوی حکایت دارد. دولت سوئد از 10 میلیون و 300 هزار شهفرایند این کشور خواسته است تا با مسئولیت پذیری فردی و پیروی از دستورالعمل های بهداشتی مقامات این کشور با شیوع ویروس جدید کرونا مقابله نمایند.

دولت سوئد ملاقات با افراد مسن در خانه های سالمندان و تجمع بیش از 50 نفر را ممنوع نموده است.

مردم سوئد فارغ از دغدغه های سایر اروپایی ها به حضور در رستوران ها، ملاقاتهای فامیلی و محبت آمیز و گردش در خیابان و پارک ادامه می دهند و اجتماعات تا 50 نفر همچنان اجازه برگزاری دارد؛ چنان که گویی دنیا با بحرانی مهم و بی سابقه سروکار ندارد.

پس از هفته ها بر اثر ابراز نگرانی بعضی، دولت سفارش هایی به عنوان دستورالعمل آن هم بدون اعمال فشار صادر کرد که از آن جمله کاهش میزان اجتماعات از 500 به 50 نفر یا محدودیت هایی در پیست های پایکوبی و مناطق اسکی است.

خود نخست وزیر هم در مصاحبه هایی به خطرات برقرار نکردن محدویت های شدید اشاره نمود ولی نهایتا به نظر می رسد که مسئله عمدتا به مقام های پزشکی و خود مردم واگذار شده و دولت صلاح نمی بیند که حتی در چنین دوران سختی برای مردم مشخص تکلیف کند مگر در مواردی که چاره ای دیگر نیست.

اینها همه در حالی است که در بیشتر کشورهای اروپا اجتماعات به حداکثر دو نفر آن هم با رعایت فاصله و مقرراتی برای خارج شدن از منزل محدود است و خلاف آن می تواند موجب جریمه و مواخذه گردد.

به نظر می رسد که دولت سوئد بیشتر روی خود مردم کشور حساب می نماید تا تصویب مقررات شدید و اعلام ممنوعیت ها. این وضع در سوئد باعث شده که در سایر کشورهای اروپا به ویژه بین جامعه شناسان بحث هایی درگیرد با این مضمون که آیا نوع برخورد سوئد با چنین بحران بزرگی درست است یا سختگیری های بی سابقه در سایر کشورها که نتایج روانی آن برای مردم و از کار افتادن چرخ اقتصاد و تعطیلی صنایع و موسسات روشن است.

شاید با این حساب است که در محافل دولتی اروپا در کنار وضع مقررات شدید برای کاهش شیوع ویروس بحث و تدابیر چگونگی و زمان ملایم کردن سختگیری ها کاملا مشهود است. با این حال مردم حتی روزهای عید پاک را هم باید در نهایت محدودیت باید بسر برند.

تعداد مبتلایان در آلمان به مرز 100 هزار نفر نزدیک شد

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در آلمان روز سه شنبه به مرز 100 هزار نفر نزدیک شد. بنا به اعلام مسئولان آلمانی تا به امروز 99225 نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند. فرایند آمار روزانه مبتلایان جدید در آلمان طی چهار روز گذشته رو به کاهش بود اما از روز سه شنبه بار دیگر سیر صعودی پیدا نموده است. شمار جان باختگان در آلمان نیز با ثبت مرگ 173 بیمار مبتلا به کووید 19 به 1607 نفر رسید. این در حالی است که شمار جان باختگان در روز دوشنبه 92 نفر بود.

آمار روزانه جان باختگان در اسپانیا بار دیگر افزایش یافت

مقامات اسپانیا روز سه شنبه اظهار داشتند که 743 نفر طی 24 ساعت گذشته در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست دادند. این رقم به این معنا است که شمار قربانیان روزانه این ویروس در اسپانیا پس از آنکه چهار روز پیاپی کاهش یافته بود اکنون بار دیگر سیر صعودی یافته است. با احتساب آمار روز سه شنبه تا به امروز 13798 نفر در اسپانیا به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. شمار مبتلایان به این ویروس نیز در اسپانیا به 140510 نفر رسیده است. دولت اسپانیا از روز 14 مارس (24 اسفند) یکی از سختگیرانه ترین طرح های قرنطینه را در قاره اروپا به اجرا گذاشته است.

وزیر بهداشت فرانسه: هنوز به پیک همه گیری کرونا نرسیده ایم

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه روز سه شنبه گفت که این کشور هنوز به زمان اوج (پیک) شیوع ویروس جدید کرونا نرسیده است. وزیر بهداشت فرانسه تاکید نمود که قرنطینه سراسری در این کشور تا هر وقت که لازم باشد ادامه پیدا خواهد نمود. این سخنان اولیویه وران در حالی بیان می گردد که فرانسه از روز سه شنبه وارد چهارمین هفته از اجرای قرنطینه سراسری شد.

کریستوف کستنر، وزیر کشور فرانسه نیز از شهردارها و فرمانداری ها خواسته است تا در صورت احتیاج به صورت موردی مقررات قرنطینه را سخت گیرانه تر نمایند. شهرداری پاریس به همین دلیل تصمیم گرفته است تا فعالیت ورزشی روزانه افراد را بین ساعت 10 تا 19 هر روز ممنوع کند. بنا به مقررات قرنطینه فرانسه شهفرایندان اجازه دارند که هر روز به مدت یک ساعت در فاصله یک کیلومتری منازل خود به تنهایی به فعالیت ورزشی بپردازند.

روسیه هنوز به اوج بحران کرونا نرسیده است

ستاد بحران روسیه روز سه شنبه اظهار داشت که طی 24 ساعت گذشته 1154 مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. این برای اولین بار است که شمار مبتلایان روزانه به این ویروس در روسیه از هزار نفر فراتر می رود. بنا به اعلام مقامات روسیه تا به امروز 7497 نفر در این کشور به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند. از این تعداد 58 نفر تا به امروز جان خود را از دست داده اند.

رئیس جمهوری روسیه امروز (سه شنبه) اظهار داشت، بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور هنوز به اوج خود نرسیده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز در جلسه کابینه پیرامون تحولات اوضاع این کشور در پی شیوع کرونا گفت: هنوز بحران ناشی از این ویروس به اوج خود نرسیده است و در حال حاضر مسأله مهم این است که از اشتباهاتی که دیگران مرتکب می شوند، اجتناب نموده، درس گرفته و با یاری جامعه پزشکی و علمی به نتیجه ای دست یابیم.

پوتین در این جلسه که به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار گردید، تأکید کرد، اقدامات صورت گرفته باید متناسب با شدت خطر ناشی از این بیماری همه گیر باشد. مهمترین کار تضمین امنیت و سلامتی شهفرایندان روسیه است و این مسأله هم احتیاجمند نظارت دقیق بر فرایند وقایع مرتبط با بحران کرونا است.

رئیس جمهوری روسیه در این جلسه از روسای دستگاه های ذی ربط خواست او را در جریان کوشش ها برای دستیابی به ابزارهای پیشگیری از کرونا از جمله کوشش برای فراوری واکسن این ویروس قرار دهند.

شرایط سلامتی جانسون پایدار است

دفتر نخست وزیر انگلیس یک روز پس از اعلام خبر وخامت حال بوریس جانسون و انتقال او به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان، اظهار داشت شرایط سلامتی نخست وزیر پایدار است.

به گزارش دفتر نخست وزیری، جانسون همچنان در بخش مراقبت های ویژه بستری است و تحت نظر کادر درمانی بیمارستان قرار گرفته است.

نخست وزیر انگلیس یکشنبه گذشته (17 فروردین) به توصیه پزشک معالجش برای انجام آزمایش های بیشتر در بیمارستان بستری شد.

سخنگوی او گفته بود که این یک اقدام پیشگیرانه است؛ چون نخست وزیر با وجود گذشت 10 روز از مثبت شدن نتیجه آزمایش ابتلایش به کرونا، هنوز از علائم این بیماری رنج می برد.

او با این حال دیشب (دوشنبه) اظهار داشت که حال عمومی نخست وزیر وخیم تر شده و طبق توصیه تیم پزشکی به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده است.

مایکل گوو معاون جانسون امروز در گفت وگو با رسانه ها اظهار داشت که نخست وزیر با ماسک اکسیژن تنفس می نماید اما به دستگاه تنفس مصنوعی وصل نشده است. او حال عمومی نخست وزیر را مساعد توصیف کرد.

در روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره شرایط سلامتی نخست وزیر انگلیس مطرح می گردد.

جانسون از سه هفته پیش وزیر امور خارجه اش را به عنوان جانشین خود معرفی نموده است.

نخست وزیر انگلیس دیروز رسما از دومینیک راب خواست تا هر جا که لازم شد امور دولت را راهنمایی کند.

رهبران احزاب سیاسی و سران کشورهای دنیا از زمانی که جانسون به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان منتقل شده برای او آرزوی سلامتی نموده اند.

جانسون در داخل به دلیل سهل انگاری در مواجهه با کرونا مورد انتقاد قرار گرفته است. او پس از هشدار دانشمندان در خصوص احتمال مرگ نیم میلیون انگلیسی بر اثر کرونا، 2 هفته پیش با اعلام وضع اضطراری، مقررات منع رفت و آمد را به اجرا گذاشت.

گزارش ّها حاکی است که تعداد مبتلایان فوت شده بر اثر کرونا در انگلیس در روزهای آینده بسرعت افزایش یابد. تا به امروز 6 هزار و 159 نفر در انگلیس بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 932

به "اولین روز بدون مرگ کرونایی در چین؛ رکورد مرگ در نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین روز بدون مرگ کرونایی در چین؛ رکورد مرگ در نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید