اپلیکیشن TikTok با پشت سر گذاشتن فیسبوک، در صدر آمار دانلود برنامه های موبایل نهاده شد

به گزارش مجله شرقیا، برنامه TikTok به اپلیکیشن اول فروشگاه اپ استور تبدیل شده است.

اپلیکیشن TikTok با پشت سر گذاشتن فیسبوک، در صدر آمار دانلود برنامه های موبایل نهاده شد

دانلودهای ماهیانه این اپلیکیشن چینی در آمار دانلودهای ماهیانه توانسته محبوب ترین و پردانلودترین اپ های جهان مانند فیسبوک، یوتیوب، اینستاگرام و اسنپ چت را پشت سر بگذارد و خود را به عنوان دانلود اول کاربران معرفی کند.

TikTok در سپتامبر 2016 عرضه شده و پس از دو سال به محبوب ترین اپ فروشگاه های نرم افزار موبایل مانند اپ استور تبدیل شده است.

TikTok یک اپلیکیشن اشتراک گذاری موسیقی است که اجازه می دهد کاربران کلیپ های کوچکی از موسیقی های مورد علاقه شان بسازند. این اپلیکیشن برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS عرضه می گردد.

با توجه به آمارها و تحلیل های شرکت تحقیقاتی Sensor Tower، برنامه TikTok در ماه گذشته میلادی در صدر اپلیکیشن های دانلود و نصب شده در کشور ایالات متحده قرار داشته و توانسته بالاتر از شبکه های اجتماعی محبوب دیگر قرار بگیرد.

پیروزی یک اپ چینی در بازار ایالات متحده

تعداد دانلودهای TikTok در ماه سپتامبر از فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ چت بیشتر بوده است و حتی در روز 29 سپتامبر نزدیک به 30 درصد کل دانلودها را به خود اختصاص داد.

روند رو به رشد دو ساله این اپ در ماه اکتبر هم ادامه یافته و در روز 30 اکتبر شاهد 42 درصدی دانلود این اپلیکیشن بودیم. در ماه سپتامبر جمعا 3.81 میلیون بار نسخه اندروید و iOS این اپلیکیشن دانلود شده است.

در این ماه، فیسبوک در رده دوم با 3.53 میلیون بار دانلود واقع شده است. در اکتبر 2017، دانلودهای اپلیکیشن TikTok به یک باره افزایش یافته و 237 درصد رشد داشتند. در آن موقع آمار دانلود این اپ 1.13 میلیون بار بود.

شرکت ByteDance که پشت پرده سرویس های خبری معروف کشور چین است؛ با ادغام سرویس و اپلیکیشن موسیقی Music.ly در TikTok روی این رشد و محبوبیت تاثیرگذار بود.

این حرکت شرکت ByteDance بسیار به موقع و حساب شده بود چون توانست بر بازار موسیقی کشور ایالات متحده تاثیر بگذارد. در زمان ادغام، سرویس Music.ly حدود 60 میلیون کاربر داشت که اکثرشان در کشور ایالات متحده ساکن بودند. تخمین زده می گردد مبلغ این معامله و ادغام حدود 800 میلیون تا 1 میلیارد دلار بوده است.

البته، اگرچه دانلودهای برنامه TikTok از شبکه های اجتماعی دیگر بالاتر رفته است ولی هنوز درصد مشارکت و استفاده مردم از این اپلیکیشن و پلتفرم پایین تر از بقیه است.

در حالی که مردم در ایالات متحده سه اپلیکیشن اینستاگرام، اسنپ چت و یوتیوب را مجموعا 95 درصد در روز استفاده می نمایند؛ اپلیکیشن فیسبوک به تنهایی نرخ 95 درصد بازدید روزانه کاربران را در اختیار دارد.

در این میان، اپلیکیشن TikTok با نرخ 29 درصد بازدید روزانه کاربران از این شبکه های اجتماعی عقب تر است. یک دلیل این موضوع، دو قطبی شدن مردم توسط TikTok است. مردم TikTok را دوست دارید یا ازش متنفر هستند و استفاده نمی نمایند.

نمودار دانلودها چه می گوید؟

نموداری که موسسه Sensor Tower از وضعیت آمار دانلود 5 نرم افزار موبایل برتر در فروشگاه های اندرویدی و iOS کشور ایالات متحده منتشر نموده است؛ حقیقت های دیگری را هم آشکار می سازد.

در حالی که فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ چت در مقاطی از سال با افت و نزول دانلود و نصب روبرو بودند؛ TikTok تنها اپلیکیشنی است که هر ماه سیر صعودی داشته است.

در مقاطعی که خبرهای منفی درباره فیسبوک منتشر شده، مانند نقض حریم خصوصی یا هک شدن سایت و بانک اطلاعاتی کاربران، باز هم شاهد افت دانلود این اپلیکیشن و به همراه آن اینستاگرام هستیم.

اپ های شبکه های اجتماعی افت و خیزهای ناگهانی زیادی را تجربه کردند و گاهی تا 2 میلیون دانلود کمتر داشتند ولی TikTok روندی صعودی دارد و خودش را از حدود 1.7 میلیون دانلود در آغاز سال به مرز 4 میلیون دانلود رسانده است.

این نمودار به خوبی نشان می دهد کاربران هنوز تشنه یک ایده جدید هستند و در شبکه های اجتماعی به دنبال نوآوری و خلاقیت می گردند. فناوری هایی که کاربران جوان تر را درگیر خود کند؛ پیروز تر است و می تواند جذب مخاطب بیشتری کند.

کلیپ های ویدیویی کوتاه همراه با موسیقی و پایکوبی کاربران در شبکه های اجتماعی دست به دست می شوند و هر فردی را ناخودآگاه به سوی خود جلب می نمایند.

مردم پیگیر می شوند این کلیپ ها با چه نرم افزاری ساخته شده اند و سریعا به TikTok می رسند. کمپین های تبلیغاتی این اپلیکیشن را هم نباید از یاد برد که در تشویق مردم به دانلود و نصب TikTok بی تاثیر نبودند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 474

به "اپلیکیشن TikTok با پشت سر گذاشتن فیسبوک، در صدر آمار دانلود برنامه های موبایل نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن TikTok با پشت سر گذاشتن فیسبوک، در صدر آمار دانلود برنامه های موبایل نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید