اکران اینترنتی شش فیلم ، تئاتر حسن دادشکر

به گزارش مجله شرقیا، تهران (پانا) - شش اسم از فیلم -تئاترهای حسن دادشکر پیشکسوت عرصه تئاتر کودک و نوجوان در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری در اختیار علاقه مندان نهاده شد.

اکران اینترنتی شش فیلم ، تئاتر حسن دادشکر

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، پیرمرد و ببر، قصه نقلی، کودک غریب، گنجشکک اشی مشی، زشت و زیبا و افسانه های نو اسم این نمایش هاست که در قالب طرح نمایش نما در پایگاه مجازی کانون به نشانی th.kpf.ir اکران می گردد.

نمایش گنجشکک اشی مشی که فراوری سال 1377 کانون است، از سوی داوود کیانیان به نگارش در آمد و پس از مدت کوتاهی حسن دادشکر آن را به شیوه عروسکی در مرکز فراوری تئاتر کانون به روی صحنه برد. این نمایش درباره گنجشکک اشی مشی است که علی رغم تذکرها و توصیه های دیگر پرندگان برای دوری از آدم ها، تصمیم می گیرد به آدم ها نزدیک شده و با آن ها دوست گردد....

بر اساس این خبر، قصه نقلی هم به نویسندگی و کارگردانی حسن دادشکر که فراوری سال 1382 است داستانِ نقلی پسر بچه روستایی باهوش و مهربانی را روایت می نماید که می خواهد به ملاقات مادر بزرگش برود. اما در راه با جنگلبان برخورد می نماید و او ضمن یادآوری خطرهای جنگل، بوقی به نقلی می دهد که در روبرو با خطر، آن را به صدا در آورد تا جنگلبان به کمکش بیاید....

نمایش زنده عروسکی کودک غریب اسم نمایش دیگری از دادشکر است که در سال 1378 به نویسندگی داوود کیانیان در مرکز تئاتر کانون اجرا شد و اکنون به صورت اینترنتی در دسترس واقع شده است.

بعلاوه نمایش پیرمرد و ببر به نویسندگی علی خاکبازان و کارگردانی حسن دادشکر در سال 1395 به صحنه مرکز تئاتر کانون رفت. این نمایش درباره ببری است که گه گاه به احشام یک روستا حمله می نماید و به آن ها آسیب می رساند و از سوی اهالی گرفتار و در قفس نگهداری می گردد. روزی عاقل مردی جهاندیده، ببر را در قفس می بیند و به خاطر التماس، ناله و گریه ببر، او را از قفس رها می نماید، اما...

تئاتر زشت و زیبا فراوری سال 1383 کانون است که نویسندگی این نمایش را هم دادشکر بر عهده داشت ودرباره خداداد پسر جوانی است که از زشتی صورت و تمسخر اطرافیانش رنج می بردو در پی دلیل زشتی خود است. او با هدایت مرشد، راهی سرزمین باختر می گردد تا از سه حکیم دانا، دلیل زشتی اش را بپرسد....

نمایش افسانه های نو هم در سال 1390 به نویسندگی داوود کیانیان و کارگردانی حسن دادشکر در مرکز فراوری تئاتر و تئاتر عروسکی کانون به صحنه رفت و قصه باثار پسر لقمان است که کودکی کنجکاو است و می خواهد مثل پدرش باشد. لقمان با بازی و نمایش به او می آموزد که چگونه به خواسته خود برسد.

حسن دادشکر فعالیت های هنری خود را از دهه 50 در کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان شروع کرد و تا به امروز نمایش های زیادی را برای مخاطبان کودک و نوجوان به روی صحنه برده است.

طرح نمایش نما با شیوع بیماری کرونا از اواخر سال 1398 در مرکز فراوری تئاتر کانون پرورش فکری برای حمایت از هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان و ارتباط با مخاطبان به اجرا در آمد و تا به امروز بیش از 70 فیلم -تئاتر در پایگاه کانون به صورت آنلاین در اختیار علاقه مندان قرارگرفته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1798

به "اکران اینترنتی شش فیلم ، تئاتر حسن دادشکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکران اینترنتی شش فیلم ، تئاتر حسن دادشکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید