جزیره بالی با جاذبه هایی که در هیچ کجای دیگر نمی توان یافت (بخش دوم)

به گزارش مجله شرقیا، بالی،برای اینکه به این بهشت افسانه ای سفر کنید، نیازی به تصمیم گیری سختی نخواهید داشت. این جزیره افسانه ای اندونزی، بهشت کوچک گردشگران به شمار می آید . هر وقتی در سال برای سفر به بالی و تفریحات آبی آن مناسب است. آب و هوای گرمسیری این جزیره با روزهای آفتابی و شب های خنک، بالی را شهر چهارفصل توریست ها کرد.در بخش اول به آنالیز تعدادی از جاذبه های گردشگری بالی پرداختیم و در ادامه مواردی دیگر را مرور خواهیم کرد.

جزیره بالی با جاذبه هایی که در هیچ کجای دیگر نمی توان یافت (بخش دوم)

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

پارک آبی واتربوم

در این مجموعه بی نظیر که شعبه ای از پارک های زنجیره ای و بین المللی واتربوم است، استخرهای بزرگ و کوچک، چندین نوع سرسره آبی، استخر و بازی های مخصوص بچه ها، زمین بازی (پینگ پونگ، فوتبال دستی) و رستوران های مختلف وجود دارد که می توان با آرامش کامل و در کنار تمامی اعضای خانواده از آن ها استفاده کرد.

مجموعه واتربوم از 9صبح تا 8 شب باز و بلیت ورودی برای هر نفر به مدت یک روز کامل 23 دلار است. البته می توان بلیت دو یا سه روزه خرید که قیمت آن کمی ارزان تر خواهد بود. بعد از خرید بلیت یک حساب برای شما باز خواهد شد و از آن جا که حمل پول در محوطه ممنوع می باشد، می توانید مبلغی را برای خرید خوراکی یا استفاده از بعضی بازی های پولی به شکل سپرده در حساب خود قرار دهید. برای استفاده از سرسره های آبی و استخر، هیچ مبلغی دریافت نمی گردد و تیوپ (برای استفاده در سرسره های آبی) به وفور در محوطه موجود است. فقط باید دقت کرد که برای استفاده از سرسره، تیوپ همرنگ خودش را برداشت. تفریحات این مجموعه آن قدر زیاد، متنوع و هیجان انگیز است که می توان یک روز کامل را در آن گذراند.

کشتی غرق شده US Liberty

این کشتی 120 متری به فاصله فقط 30 متر از ساحل و در عمق 3 تا 28 متری آرمیده است. این شناور مغروق در11 ژانویه 1942 توسط نیروی دریایی ژاپن و با شلیک اژدر مورد هدف واقع شد و پس از کوشش بسیار کاپیتان و خدمه برای جلوگیری از غرق شدن، در ساحل تولامبن به گل نشست. البته به گل نشستن این شناور، در سال 1963با فوران آتشفشان گونانگ آگونگ و جاری شدن مواد مذاب به خاتمه رسید و به همراه سیل مواد مذاب این شناور به دریا بازگشت.

اکنون بدنه این کشتی، پوشیده از مرجان ها است و یکی از زیباترین سایت های غواصی بالی را تشکیل داده است. دسترسی به سایت، به وسیله ساحل به آسانی ممکن است. شما در عمق 20 متری، شاهد خورشید ماهیان بسیار بزرگ، باراکودا و ناپلیون خواهید بود. هم چنین این سایت برای غواصی در شب بسیار مناسب است.

آموک بی- کندی داسا Amuk Bay - Candi Dasa-

به فاصله 3 کیلومتری جنوب شرق آموک بی کندی داسا و در عمق 32 متری، مجموعه ای از صخره ها و شکاف های زیر آبی به پهنای 100 متر به چشم می خورند.

جریان شدید آب (تا 5 گره) در این منطقه، غواصی را مختص به افراد با تجربه کرده است. غواصی در جریان شدید دره Tepekong فراموش ناشدنی است. در این سایت شما کوسه های وایت تیپ را به آسانی ملاقات خواهید نمود و در دسته های بسیار بزرگ باراکودا ناپدید خواهید گشت. در شمال و شرق همین نقطه و در عمق 25 متری، سنگ فرشی وسیع از مرجان های طبقاتی و ماهیان تروپیکال به میزبانی شما نشسته اند. ماهیانی از قبیل سنگسر زرد، آنجل و پروانه 20ماهیان نیز از ساکنان این ریف بسیار زیبا می باشند. وسعت دید در این سایت 20 متر بوده و این سایت برای غواصی در تمامی طول سال به غیر از ژوئن تا سپتامبر مناسب است.

تولامبن Tulamben

تولامبن در شمال شرقی جزیره بالی قرار گرفته است. در شرقی ترین نقطه تولامبن، مشهور ترین سایت غواصی جزیره بالی، دیواره 60 متری تولامبن، غواصان را به خود فرا می خواند. پوشش این دیواره مرجان هایی بی نظیر با قدمت هزاران ساله می باشند. در عمق 27 متری همین دیواره گرگانیایی به چشم می خورد که شاید عکس هایش را در مجلات دیده باشید. این گرگانیای عظیم الجثه 3.5 متر ارتفاع و 2 مترعرض داشته و با رنگ صورتی خود تاکنون میزبان میلیون ها مشتاق از سراسر دنیا بوده است.

در جنوب شرقی همین دیواره و در عمق 40متری Batu Kelebit با بهترین وسعت دید در منطقه، واقع شده است. در این ریف زیبا نیز شما می توانید به تماشای کوسه های سر چکشی بسیار بزرگ بنشینید. مانتاری ها نیز از میزبانان شما خواهند بود که از آب های عمیق اقیانوس آرام به این جا می آیند. شما نیز می توانید در تمامی طول سال به غیر از دسامبر تا مارس به دیدارشان بروید.

جزایر Nusa Penida و Nusa Lembongan

در ریف های اطراف این دو جزیره، شما می توانید بزرگترین آبزیان دنیا را دیده و با آن ها به غواصی بپردازید. این دو جزیره که در جنوب شرقی بالی واقع گشته اند، نیز از بهترین سایت های غواصی بوده و دسترسی به آن ها نیز آسان می باشد. در این جا خورشید ماهی اقیانوسی و یا مولامولا را می توان دید که از پلنگتون ها و یا عروس های دریایی تغذیه می کنند.

سایت Ped

در شمال جزیره Ped ، Nusa Penida مشهور ترین سایت بوده و از آن جایی که جریان آب در این جا ملایم تر است، مرجان های طبقاتی فرصت خوبی برای رشد و گسترش در بستر 20 تا 40 متری این ناحیه را یافته اند. در این سایت مانتاری ها و شورون باراکوداها به میزبانی شما آمده و مناظر بدیعی را خلق می کنند. در بستر همین سایت نیز گرگانیا و اسفنج های خارق العاده ای دیده می شوند. تایتن تریگر، موری ایل ها و آنجل امپراتور نیز از ساکنان اصلی و خاص این ریف بسیار زیبا می باشند.

سایت Blue Point

این سایت بسیار زیبا و کم عمق نیز از نقاط بسیار مناسب برای غواصی در شب و اسنورکلینگ در نزدیکی جزایر Nusa Penida وNusa Lembongan می باشد. در این سایت شما شانس ملاقات با کوسه های وایت تیپ، بلک تیپ و هم چنین مولامولاها را خواهید داشت. این ریف کم عمق، دیدنی های بیش از عمق 12 متری اش را به شما ارائه خواهد داد. در این سایت هم شما می توانید آزادانه در تمامی طول سال به غیر از ماه ژوئن تا سپتامبر به غواصی بپردازید.

سواحل نوزا دوآ

نوزا دوآ یعنی جزیره دوم. دلیل این وجه تسمیه آن است که نوزا دوآ به صورت شبه جزیره ای و صد البته مانند جزیره دومی به منتهاالیه جنوبی جزیره بالی متصل گشته است. با ورود به این جزیره از دنیای روستایی بالی خارج و به دنیای پر زرق و برق و لوکس که بزرگترین و بهترین هتل های دنیا را در خود جای داده است، وارد خواهید شد. در این جا، دلیل آن که چرا بالی مکان همیشگی کنفرانس ها، کنگره ها، نشست ها و دیگر مناسبات سیاسی می باشد را خواهید یافت.

در این جا رستوران های مجلل، کشتی های تفریحی بسیار لوکس، زمین های گلف و هتل های رویایی با میهمان نوازی بالینزی، پذیرای شما خواهند بود. از گوشه و کنار این شبه جزیره نوای دلنشین موسیقی و بوی خوش غذاهای شرقی به مشام می رسد. این جا مکان آرامش است. سواحل نوزا دوآ، از زیباترین سواحل دنیا بوده، به طوری که در رده بندی دنیای، مقام پنجم را از آن خود کرده است. معبد زیبای اولا واتو نیز در این شبه جزیره زیبا واقع گشته است.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 533

به "جزیره بالی با جاذبه هایی که در هیچ کجای دیگر نمی توان یافت (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره بالی با جاذبه هایی که در هیچ کجای دیگر نمی توان یافت (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید