ماه عسل در اوکلند؛ نیوزلند

به گزارش مجله شرقیا، آرامش و سکوتی رمانتیک و دو نفره برای آغاز زندگی درجهانی پرهرج ومرج امروز ضروری است. استرس های قبل از تشریفات آغاز زندگی را جایی باید گذاشت و صفحه ای نو از زندگی را ورق زد. از این رو سعی کرده ایم که مناسب ترین شهر های جهان را برای ماه عسلی به یاد ماندنی معرفی کنیم. در ادامه مطلب با خبرنگاران همراه باشید .

ماه عسل در اوکلند؛ نیوزلند

اوکلند شهر پرجمعیت کشور نیوزلند، که بیشتر ایرانیان مقیم نیوزلند آن را برای زندگی انتخاب می کنند بی شک باید جایی نزدیک به سلیقه ایرانی ها باشد. از آب و هوای معتدل گرفته تا دانشگاه های معتبر همه و همه دلیل بر این است تا جمعیت مهاجران از بومی ها بیشتر باشد . بندرگاه زیبا، قایق های بادبانی، باغ های گیاهی و جزایر واقع در این شهر زیبا سفری خاطره انگیز را برایتان رقم خواهد زد.

اطلاعات ضروری

زبان رسمی : انگلیسی و مائوری

واحد پول رسمی: دلار نیوزیلند

جهت رانندگی : راست

اختلاف ساعت با تهران: 9:30+

شرایط آب و هوایی

با توجه به اینکه اوکلند تا چه اندازه از خط استوا دور است، باز هم دارای آب و هوایی معتدل و مطلوب است که در تمام طول سال، کیفیت خود را حفظ می کند. تابستان های این منطقه گرم و مرطوب هستند و درجه حرارت هوا، معمولا در ماه فوریه به بالاترین حد خود می رسد، اما هیچ وقت تا اندازه ای گرم نمی شود که آزار دهنده باشد. زمستان های این شهر خنک تر هستند اما نه خیلی سرد، بنابراین دمای روزانه در تمام طول سال تا حد راحتی کم و زیاد می شود. تضاد جالب دیگری هم در اوکلند به چشم می خورد. با وجود اینکه بیشتر طول سال هوا آفتابی است، اما مقدار کمی بارش در هر ماه را شاهد خواهیم بود. باران معمولا بسیار سریع می بارد و باید خیلی بد شانس باشید که با بارش های مداوم و نم نم چند ساعته برخورد کنید، چرا که چنین اتفاقی کم پیش می آید.

بهترین زمان برای رزرو هتل

هتل های اوکلند دارای دو فصل بسیار قابل پبش بینی هستند، اگرچه قیمت ها به (به خصوص کف قیمت) بین این دو فصل تغییرات فاحشی ندارند. فصول پر توریست یا به اصطلاح High Season که به تبع ان شاهد افزایش قیمت هستیم، از ماه اکتبر تا مارس و البته اواخر بهار تا اوایل که روزها طولانی و گرم هستند به طول می انجامد. فصول کم توریست یا به اصطلاح Low Season که به تبع آن قیمت ها کاهش پیدا می کندۀ عموما از ماه آوریل تا سپتامبر طول می کشد، البته هنوز هم می توان توریست های کمی را نزدیک شروع و انتها این مدت مشاهده کرد. با وجود مناسبات تجاری که کم و بیش در این مدت اتفاق می افتد، آگاهانه است که با برنامه ریزی و از قبل حتی در این دوره اتاق رزرو کنیم تا با ورودتان به این شهر، غافلگیر نشوید.

گشت و گذاری خاطره انگیز در محله Ponsonby

معمولا یکی از بهترین کارهایی که در سفرهای ماه عسلی می توان انجام داد قدم زدن به همراه شریک زندگی است. محله Ponsonby در اوکلند مکانی مناسب برای این کار است. بوتیک های غیر متعارف و ویژگی های تاریخی این محله ارزش بازدید از آن را دو چندان کرده اند. تور گردشی تان را از مرکز Ponsonby شروع کنید و در اطراف فروشگاه ها سرگردان شوید، به انجام خریدهایتان بپردازید، سپس با صرف شامی به یاد ماندنی در یکی از رستوران های عالی منطقه، شب را به انتها برسانید. مطمئن باشید، گشت و گذار در این محله یکی از بهترین تجربه های ممکن در سفر به اوکلند خواهد بود.

آکواریوم حیات دریایی Kelly Tarlton

اگر از انجام فعالیت های تفریحی تعاملی لذت می برید، این اکواریوم احتمالا مناسب شما خواهد بود. در اینجا می توانید اطلاعات جالبی درباره قطب جنوب یاد بگیرید، همچنین می توانید به تماشای لقمه ماهی ها بروید یا تا حد امکان به کوسه ها نزدیک شوید و در نهایت به جستجوی سواحل منطقه بپردازید. شاید همه این فعالیت ها بیشتر ماجراجویی باشد تا ماه عسلی، اما مطمئن باشید هیجان ناشی از این کارها ارزشش را دارد.

اسکای تاور (برج آسمان)

بی شک تماشای غروب آفتاب، یکی از عاشقانه ترین و البته آرام بخش ترین کارهای ممکن است. اسکای تاور یکی از بهترین نقاطی است که برای چنین تجربه ای می توانید در اوکلند پیدا کنید. تماشای غروب آفتاب در بالاترین نقطه و صرف یک وعده شام لذیذ در حالی که به تمام شهر مشرف هستید، تا مدت ها در خاطرتان خواهد ماند. در نهایت ممکن است تفریحات هیجان انگیزی همچون اسکای واک (پیاده روی بر لبه ِ برج) و اسکای جامپ (پرش با طناب) برایتان جذاب باشد. یادتان باشد که روزی آفتابی را برای بازدید از برج انتخاب کنید تا تجربه تان خراب نشود.

پارک اوکلند دامین (Auckland Domain)

اوکلند دومین از آن دست نقاطی است که با ورود به آن، به اصطلاح با یک تیر دو نشان (چند نشان) می زنید. اوکلند دومین، قدیمی ترین پارک و همچنین یکی از بزرگ ترین پارک های این شهر است. این پارک در محل آتشفشان منقرض شده Pukekawa بنا شده است و مناظری بی بدیل به سمت بندرگاه جزیره Rangitoto را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. همچنین، پارک مورد اشاره، میزبان موزه شهر اوکلند هم است. این پارک علاوه بر موزه، دو گلخانه خو ساخت سبک ویکتوریایی را در خود نگه می دارد که برای عکاسی و ثبت خاطرات پس از ازدواج بسیار عالی هستند.

ساحل تاکاپونا (Takapuna)

در سفرهای ماه عسلی سواحل زیبا تقریبا همیشه پای ثابت لیست هایی است که باید ببینید. تاکاپونا محبوب ترین ساحل اوکلند به شمار می رود. این نقطه زیبا به وجود فاصله کم از شهر و به لطف شن های نرم سفید، مناظر دیدنی، کافه ها و همه فروشگاه هایی که در محدوده ای 100 متری برپا شده اند، به مکانی عالی برای همه افراد به خصوص زوج های جوان تبدیل شده است. در این ساحل می توانید از میان چندین فعالیت تفریحی آبی متنوع هرکدام را که دوست داشتید، انتخاب کنید. اگر دوست دارید دست همسرتان را بگیرید و در کنار ساحل قدم بزنید، نقاط بسیار زیادی برای این کار وجود دارد. همچنین غذاخوری های شگفت انگیزی در اینجا وجود دارد. پیشنهاد ما این است که از اول صبح برای صرف یک وعده صبحانه لذیذ به ساحل تاکاپونا سفر و تا هنگام غروب آفتاب روزی به یادماندنی را تجربه کنید.

کوه Eden

اگر هنوز برایتان انرژی باقی مانده است، بالا رفتن از کوه Eden و تماشای مناظر منحصر به فرد رو به شهر، تجربه ای است که ارزشش را دارد. این کوه نقطه توریستی محبوبی به شمار می رود و همیشه پر از جمعیت علاقمند است. برای بالا رفتن از کوه مجبور هستید در پایین جاده ای منتهی به آن ماشینتان را پارک، و باقی راه را قدم بزنید، اما خوشبختانه جهت چندان طولانی نیست. با وجود شلوغی، باز هم این ناحیه به خصوص در هنگام غروب آفتاب، آرامش خاصی به همراه دارد که پیشنهاد می کنیم از آن غافل نشوید.

جزیره وای هکی (Waiheke Island)

وای هکی، جزیره ای است که باغ های انگور فراوان در آن به چشم می خورد. رستوران ها و سواحل بکر از دیگر ویژگی های این جزیره است که با قایق، تنها 35 دقیقه از اوکلند فاصله دارد. روستای Oneroa مکانی عالی برای خرید سوغاتی، رفتن به کافه و صرف یک وعده ناهار لذیذ در هنگام تماشای اطراف جزیره به خصوص سواحل آن است. به علاوه می توانید با کرایه دوچرخه های برقی از رکاب زدن در طول جزیره به همراه همسرتان لذت ببرید. حتی اگر نمی خواهید به خودتان زحمت بدهید، اتوبوس هایی وجود دارند که با دریافت اندکی هزینه، شما را به اطراف جزیره خواهند برد. یکی دیگر از تفریحات بسیار هیجان انگیز در این جزیره، ورزش زیپ لاین است. شاید بد نباشد در طول ماه عسل، کمی آدرنالین ترشح کنید! اگر دنبال نقطه ای آرام، زیبا و بکر برای سپری کردن دست کم یک صبح تا ظهر هستید، به هیچ وجه جزیره وای هکی را از دست ندهید، اما پیشنهاد ما این است که اگر زمان کافی دارید، حداقل 1 یا 2 روز کامل را در این جزیره دوست داشتنی سپری کنید.

منبع: تهیه شده در خبرنگاران

منبع: کجارو
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1093

به "ماه عسل در اوکلند؛ نیوزلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماه عسل در اوکلند؛ نیوزلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید