با شماری از معروف ترین رستوران های جزیره قشم آشنا شویم

به گزارش مجله شرقیا، جزیره قشم یکی از جزایر خلیج فارس و بزرگترین جزیره ایران بوده و دارای غذاهای دریایی و محلی بسیاری است که می توانید طعمشان را در بهترین رستوران های جزیره قشم بچشید. غذاهای جزیره به تندی معرو هستند؛ تند و پرادویه. با ما در مقاله رستوران های معروف جزیره قشم همراه شوید تا شما را با تعدادی از معروف ترین رستوران های جزیره قشم آشنا کنیم.

با شماری از معروف ترین رستوران های جزیره قشم آشنا شویم

فهرست مطالب

رستوران قلعهرستوران خالهرستوران نعیمرستوران الوندبعضی از غذاهای جزیره

رستوران قلعه

رستوران قلعه در ضلع جنوبی قلعه پرتغالی ها واقع شده و انواع مختلف غذاهای دریایی را داراست. یکی از ویژگی های عالی این رستوران، قرار دریافت در کنار دریا هست و اگر در بخش بیرونی بنشینید، می توانید در هنگام غذاخوردن از تماشای زیبایی های دریا نیز لذت ببرید. رستوران قلعه هیچ منوی غذایی ندارد، زیرا غذاهایش بستگی به صید روزانه دارند. بنابراین، اگر در آن روز صیدی در کار نباشد، این مورد از بهترین رستوران های جزیره قشم باز نخواهد شد. اگر قصد خوردن خوراک کوسه، خوراک ماهی مرکب و خوراک صدف و میگو را دارید، رستوران قلعه بهترین انتخاب برای شماست.

رستوران خاله

در قشم سراغ رستوران خاله را از هرکسی بگیرید، شما را هدایت خواهد نمود. صاحب این مورد از رستوران های معروف جزیره قشم که در کنار رستوران قلعه واقع شده، خانمی هست که غذاهایی با طعم و مزه خانگی را سرو می نماید. سمبوسه های خوشمزه و فلافل های تند خاله در کل جزیره معروف بوده و بهترین غذاهای دریایی مانند کوسه، ماهی مرکب یا عنکاس را می توانید اینجا بیابید.

رستوران نعیم

رستوران نعیم یک رستوران عظیم و سلف سرویس بوده که در میدان امام قلی خان قشم واقع هست. اگر هوس میگوی پفکی کردید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به این رستوران بزنید. میگو پفکی و قلیه ماهی رستوران نعیم در جزیره قشم زبانزد همه بوده، تنوع غذایی این رستوران بسیار بالاست و شما می توانید انواع مرغ، کباب و استیک را در این رستوران سفارش دهید. برخلاف سایر رستورانهای این جزیره، رستوران نعیم غذاهای دریایی زیادی ندارد و فقط میگو، ماهی شیر، ماهی کبابی و قلیه ماهی را می توانید در لیست غذاهای دریایی آن پیدا کنید. این مورد از معروف ترین رستوران های جزیره قشم ظهرها باز بوده و قیمت غذاهایش نیز کمی بالاست.

رستوران الوند

قلیه ماهی، بشقاب کوسه و غذاهای دریایی جز بهترین غذاهای رستوران الوند هستند. بشقاب میکس دریایی نیز یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار این رستوران بوده که شامل کباب شیر ماهی، قلیه ماهی و میگو و ماهی سوخاری بوده و بسیار خوشمزه هست. این رستوران سلف سرویس داشته و قیمت غذاهای آن کمی بالاست. رستوران الوند قبلا در کنار هتل دیپلمات قرار داشت؛ محیطی بسیار دیدنی با چشم اندازی رو به دریا.

بعضی از غذاهای جزیره

کباب بز

کباب بز یکی از پرطرفدارترین غذاهای قشم بوده که در جگرکی ها می توانید آن را پیدا کنید. این غذا مانند جگر تهیه می گردد؛ یعنی گوشت را سیخ کشیده و بر روی آتش کباب می نمایند. این کباب بسیار لذیذ و خوشمزه بوده و بهترین کباب بز را می توانید در نزدیکی میدان شهدا، روبه روی مرکز خرید سام و زال پیدا کنید.

شاورما

اگر علاقمند به غذاهای فست فودی هستید، شاورمای قشم را از دست ندهید. این غذای لبنانی همان کباب ترکی بوده که با مرغ تهیه می گردد. شاورما را می توانید از فست فودهای قشم تهیه کنید که در نان لواش پیچیده و به مشتری داده می گردد. نان باگت در قشم کمیاب بوده، از این رو فست فودها از نان لواش به جای نان باگت استفاده می نمایند. بهترین شاورمای قشم را می توانید در کنار مرکز خرید سیتی سنتر نوش جان کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1416

به "با شماری از معروف ترین رستوران های جزیره قشم آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از معروف ترین رستوران های جزیره قشم آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید